Skip to content

המשטרה פשטה על בתי אסירים ביטחוניים בעבר ובהווה

חשבונות בנק עוכלו, מאות אלפי שקלים נתפסו במזומן ועשרות כלי רכב חולטו. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן על המבצע שנערך: "כחלק מהמאבק המתמשך שלנו בטרור ובצינורות החמצן הכלכליים המזינים ומעודדים טרור ופעילי טרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעילות מניעה כלכלית במסגרת הלוחמה בטרור, פשטה היום רביעי) המשטרה על בתיהם של 18  אסירים בטחוניים בהווה ובעבר במזרח ירושלים. חשבונות בנק עוכלו מאות אלפי שקלים נתפסו במזומן ועשרות כלי רכב חולטו.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הלילה במבצע משטרתי משולב בהובלת היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בוצעה פעילות כלכלית בידי 100 שוטרים ובהם שוטרי ובלשי ימ"ר ירושלים יחד עם אנשי השב״כ ונציגי משרד הביטחון ומשרד המשפטים כנגד 18 אסירים ביטחוניים בעבר או בהווה במזרח ירושלים שהיו מעורבים במעשי טרור וקיבלו כספי תמיכה בתמורה לכך מהרש״פ. הפעילות בוצעה בבתיהם בשכונות מזרח ירושלים ובעיר העתיקה. השוטרים תפסו בבתי החשודים מאות אלפי שקלים בכסף מזומן וברכוש, עוקלו חשבונות הבנק ונתפסו 13 כלי רכב המיועדים לחילוט. בנוסף אותרו פריטי לבוש של ארגון טרור ו-3 חשודים נעצרו במהלך הפעילות. ממ״ז ירושלים: ״המחיר של פעילות טרור הוא גם כלכלי, ויוביל לפגיעה משמעותית גם בסביבתם וברווחתם של אותם פעילי טרור ובני משפחתם״.
במסגרת המאבק המתמשך והנחוש של משטרת ישראל, שב״כ וכוחות הביטחון נגד הטרור, מבצעיו, שולחיו ומממניו, בוצעה הלילה פעילות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה בציר הכלכלי, לתפיסה וחילוט כספי טרור. הפעילות בוצעה בהובלת היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים עפ״י צו של שר הביטחון לתפיסת הכספים שהתקבלו כתמיכה לביצוע פעולות טרור.

צילום: דוברות המשטרה

השוטרים איתרו ותפסו בפעילות 214,058 ש״ח, 1830 דולר ו-320 דינר בכסף מזומן, וכן תכשיטים וזהב. בנוסף נתפסו בפעילות זו 13 כלי רכב בשווי מאות אלפי שקלים. כמו כן אותרו בבתיהם של החשודים פריטי לבוש של ארגון הטרור חמאס, אגרופן וחומרי הסתה ונעצר חשוד בהחזקתם. 2 חשודים נוספים נעצרו במהלך הפעילות בגין תקיפת שוטרים.
בנוסף עוקלו כספים רבים מחשבונות הבנק של אותם יעדים, ובהמשך יחולטו מהם כספים נוספים. כלל הכספים והרכוש שעפ״י החשד התקבל לאותם המעורבים בפעילות טרור בעבר ולבני משפחותיהם ע״י הרש״פ ככספי תמיכה למעשי טרור – נתפסו עפ״י צו של שר הביטחון, והם מיועדים לחילוט.
מבין האסירים הביטחוניים ומעורבים בעבירות ביטחוניות שבבתיהם בוצעה הפעילות לתפיסת כספי מימון הטרור, פעילי טרור שביצעו פעילות טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים לאורך השנים, כשאלו ריצו בעבר או מרצים כיום עונשי מאסר ממושכים כאסירים בטחוניים.
מבין היעדים היו גם פעילי הטרור החשודים שתכננו לבצע פיגוע ירי באולם אירועים בהר נוף בעשור הקודם, ומורשעים בפעילות במסגרת ארגון הטרור הרצחני חמאס בשנים האחרונות.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס לפעילות ואמר: ״מדובר בפעילות חשובה ברמה המבצעית והערכית, כחלק מהמאבק המתמשך שלנו בטרור ובצינורות החמצן הכלכליים המזינים ומעודדים טרור ופעילי טרור. פעילות זו מעבירה מסר חשוב כי המאבק שלנו במחבלים או בטרור אינו מסתיים במעצר או נטרול של פעילי טרור, כליאתם והעמדתם לדין. המחיר של פעילות טרור הוא גם כלכלי, ויוביל לפגיעה משמעותית גם בסביבתם וברווחתם של אותם פעילי טרור ובני משפחתם. נמשיך לפעול עם שותפנו בכל הכלים והאמצעים נגד הטרור וחשודים בעבירות טרור, כולל תקיפה כלכלית והחרמת הכספים והרכוש המיועדים למימון פעילות טרור, לשמירה על ביטחון המדינה ועל תושביה.״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן