Skip to content

צה"ל חיסל מפקד גדוד של ארגון הטירור חמאס

בגדה המערבית נעצרה הלילה אהד תמימי שהתפרסמה עקב כך שסטרה לחייל. תמימי נעצרה בעקבות פוסט שיוחס לה בו פורסמו דברי הסתה וקריאה לרצח חיילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מלחמה –  דובר צה"ל מסר היום (שני) כי מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה (שני) את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה. עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 על רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראליים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה״ל.

חוסל – ואיל עספה. צילום: דו"צ ושב"כ)

ובגדה המערבית נעצרה הלילה הצעירה פלסטינית  עהד תמימי ששוחררה לא מזמן משונה חודשי מאסר. כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינית. עהד נעצרה לאחר שלפי החשד פרסמה בשבוע שעבר דברי הסתה חריפים נגד ציבור המתנחלים ביהודה ושומרון בחשבון האינסטגרם שלה. על פי החשד תמימי כתבה בחשבון אנסטגרם שנפתח על שמה: "המסר שלנו לעדרי המתנחלים – מחכים לכם בכל ערי הגדה, מחברון ועד ג'נין. אנחנו נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה. נשתה את דמכם ונאכל את הגולגולות שלכם, יאללה קדימה, אנחנו מחכים לכם".

עהד תמימי (צילום: שי קנדלר)

במרץ 2018 הורשעה תמימי בארבעה סעיפי אישום של תקיפת קצין וחייל צה"ל, הסתה והפרעה לכוחות צה"ל, ונידונה לשמונה חודשי מאסר בפועל ושמונה חודשי מאסר על תנאי. היא שוחררה ב-29 ביולי 2018 לאחר ריצוי מלוא תקופת מאסרה.
תמימי נעצרה לאחר שתועדה סוטרת לקצין ובועטת בו בעימותים בנבי סאלח, כשלצדה אמה וצעירות נוספות. הסטירה הזו עלתה לכותרות ופורסמה במהרה בכלי התקשורת הפלסטינית וברשתות החברתיות. בעקבות מעצרה היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון והודתה גם בשני אישומים נוספים של הפרעה לחייל והסתה. בנוסף אליה הורשעו גם אמה, נרימאן תמימי, ובת דודתה, נור תמימי. נרימאן תמימי הורשעה בעבירות של הסתה, הפרעה לחייל וסיוע לתקיפת חייל, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר וקנס בסך 6,000 שקל. נור תמימי הורשעה בעבירה של תקיפת חייל, והוטלו עליה מאסר בפועל החופף את תקופת מעצרה, מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 שקל. האם נריאן שוחררה אף היא היום מהכלא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן