Skip to content

מה קרה למסקנות וועדה הכי סודית במדינה שמונתה בינואר 2022?

מי לא מודאג? מה יהיה עם סוף המלחמה? מה יהיה עם החטופים? מי ישלוט בעזה? מה יהיה עם המשבר הכלכלי שיבוא אחרי המלחמה? האם ביבי ימסמס את וועדת החקירה או את הדרישות לבחירות חוזרות?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מודאג.

* אני משער שתענו לי, מי לא מודאג? מה יהיה עם סוף המלחמה? מה יהיה עם החטופים? מי ישלוט בעזה? מה יהיה עם המשבר הכלכלי שיבוא אחרי המלחמה? האם ביבי ימסמס את וועדת החקירה או את הדרישות לבחירות חוזרות?

* אני מודאג בגלל דבר שכרגע לא נמצא דווקא על סדר היום , אלא שהוא בעיני מצביע על שיטת עבודה.

* אני מודאג לא רק בגלל שהאיש העומד כיום בראשות הממשלה מקבל הכי פחות אמון בציבור, אלא ש"עם ישראל שהוכיח שהוא עם האריות" , מנוהל על ידי עדת חמורים טיפשים.

* תגידו לי, תהיה סבלני, אחרי המלחמה יהיו פה בחירות ויקימו וועדת חקירה שתעשה פה סדר.

ואני שואל: באמת?

* אני לא יודע אם אתם זוכרים שלפני שנה וחצי מינתה ממשלת בנט לפיד את השופט העליון לשעבר גרוניס לעמוד בראש וועדה האמורה לחקור אלת מפרשיות השוחד והשחיתות הכי חמורות אי פעם במערכת הביטחון.

* אני בטוח שלא חשבתם על הוועדה שמונתה ב 2022,על ידי ממשלת בנט לפיד לבחינת פרשת הצוללות וכלי השיט. כולנו עסוקים היום במלחמה וזה נדחק לשולי התודעה.

* וועדת  החקירה הממלכתית הייתה אמורה לעסוק בפרשת כלי השיט והצוללות. היא היתה אמורה לבחון את האופן שבו קודמו העסקאות לרכש שלוש צוללות, ארבע ספינות מגן ושתי ספינות נגד צוללות מחברת תיסנקרופ הגרמנית , בין השנים 2009 ו-2016.

* אבל מאז נרדמה הוועדה בשמירה. כאילו אין לאף אחד באמת אינטרס לחשוף מה בדיוק קרה פה.

* רק לשם השוואה, חמישה חודשים לאחר מינוי וועדת אגרנט שמונתה לחקור את אירועי מלחמת יום הכיפורים, הגישה הוועדה את מסקנותיה כולל המסקנות האישיות נגד הרמטכ"ל דדו .

* לעומת וועדת אגרנט, השופט גרוניס עובד בקצב של צב. הוועדה מתכנסת פעמיים בשבוע בעצלתיים.

*גרוניס עצמו ממשיך לעסוק בענייניו הפרטיים בגישור עסקים, והגב' פלוג שהיתה נגידת בנק ישראל ממשיכה ללמד באוניברסיטה,  אני ואני. שער שהחברים האחרים בוועדה הבינו שכלום לא בוער, ולכן הכל מתמסמס. ואני לא מעיז לחשוב על איזה קונספירציה.

*אם הייתי טיפוס  חשדן,  הייתי טוען שהעסק מתנהל כאילו הוא Hot Potatoes. קרי: כאילו אין באמת לאיש אינטרס אמיתי לחשוף את אחת מהשערוריות הכי נוראיות במערכת הביטחון המצביעות על שוחד בהיקף אדיר, קבלת החלטות על ידי ראש ממשלה בניגוד לעמדת מערכת הביטחון, ולהביא לדין אנשים שמעלו ועסקו בהפרת אמונים Big Time

* ואני מזכיר לכם שגם וועדת אירועי הר מירון, טרם הגישה את מסקנותיה.

* אגב,  וועדת חוץ וביטחון בראשותו של המישנה לראש המוסד רם בן ברק, קבע שדיוני וועדת הצוללות יתקיימו בפתיחות ושקיפות מלאה לציבור. אז מה?, נשיא בית המשפט העליון לשעבר גרוניס החליט אחרת. הכל סודי, הכל סגור , לאיש אין אישור לשאול שאלות.

* לצדו של גרוניס מכהנים בוועדה אנשים מאד מכובדים: השופט העליון לשעבר צבי זילברטל, נגידת בנק ישראל לשעבר קרנית פלוג, מפקד חיל הים לשעבר אברהם בן שושן וראש להק ציוד בחיל האוויר לשעבר קובי בורטמן.

*אני חושב שמגיע לציבור לדעת מדוע דחף נתניהו להגדיל את העסקה עם "תיסנקרופ", אף על פי שמערכת הביטחון קבעה שצה"ל לא זקוק ליותר מחמש צוללות? מדוע מקורבי נתניהו ידעו על כוונתו להגדיל את עסקת הצוללות, בעוד שהדבר הוסתר ממערכת הביטחון? מדוע הוסרה ההתנגדות הישראלית למכירת צוללות מתקדמות של תיסנקרופ למצרים, תוך הסתרת ההחלטה ממערכת הביטחון? מדוע הוחלט לרכוש ארבע ספינות  (ודווקא מתיסנקרופ) להגנה על אסדות הגז? מדוע הועלתה יוזמה להפריט את תחזוקת הצוללות לתיסנקרופ מבלי לקבל את עמדת צה"ל בנושא?

*לידיעתכם, כל האלופים והבכירים במשרד הביטחון כבר מסרו כבר עדות מפורטת בוועדת גרוניס, כולל הגשת מסמכים.

* תנחשו מי טרם הגיע לתת עדות בגלל בעיית תאום לוחות זמנים?  נחשתם נכון. הנוכל מבלפור. יש לו עיסוקים אחרים: כמו עכשיו יש לו הכנות למשפט שלו עצמו, עכשיו לא הזמן כי הוא רק הקים ממשלה?  ועכשיו לא הזמן כי יש מלחמה. ועל כך כבר נאמר: תירוצים כחול ואין מה לאכול.

*נכון. ביבי טרם הוזמן להעיד וגם המקורבים שלו עו"ד שימרון ואחרים. ולא, שלא הייתה שנה שלמה לעשות זאת כשהוא היה באופוזיציה.

צוללת השחיתות מול הצוללת דקר במוזיאון הימי בחיפה (צילום: ציפי מנשה)
מיצג הצוללת בהפגנה (צילום: חקירה עכשיו)

*ואני שואל למה?  עכשיו אתם מבינים למה אני מודאג?

*האם ככה תתנהל גם וועדת החקירה של אירועי טבח השביעי באוקטובר?

*האם ביבי ימסמס, ידחה ויאחז בכל פסיק של תקנה בעזרת סוללת עורכי דין, ויגרום לכך שהוועדה הכי חשובה תתמסמס ותידחה לאין קץ?

* הרי לכל בעל דעת ברור מראש שמסקנותיה תגרומנה להחלפת ראש אמ"ן, ראש השב"כ,  הרמטכ"ל, ואלי עוד,כמה קצינים בכירים( פרשת התצפיתניות), ראש הממשלה ורוב הממשלה.

* עכשיו גם אתם מודאגים?, האם המילואימניקים שישתחררו לאחר, זמן רב יאפשרו לביבי ללהטט את דרכו החוצה בשקר, רמייה ותחמונים כרגיל?

* אני מקווה שאחים לנשק מתארגנים ויראו למשפחת צ'אושסקו הישראלית את הדרך החוצה, בדיוק באותה מידה שביבי אירגן יחד עם נפתלי בנט, את המילואימניקים שלאחר מלחמת לבנון השנייה והראו לאולמרט את הדרך החוצה.

אני מודאג – אבל סומך על המחאה האדירה שקמה בלבבות מיליוני אזרחים שתדע לחזור אל הרחוב ולהסביר לנאשם מבלפור, לנוכל, לאשתו חובבת המים הצבעוניים, ולבנו שמשכשך בבריכה במיאמי וממשיך להרעיל לבבות שזמנם עבר. כאן ועכשיו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן