Skip to content

גלריה בארי שנחרבה עד יסוד תזכה לחיים חדשים בתל אביב

בקיבוץ בארי שספג טבח, חורבן וזוועות, היתה גלריה. מאד מצליחה ונחשבת בסצינת האמנות הישראלית. אך היא נחרבה עד יסוד ובתוכה נשרפה כליל תערוכת האמנות שהוצגה בה. בזכות קהילת האמנות העוטפת, התערוכה של אסנת בן דב מוצגת כעת במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד ואילו הגלריה זכתה למקום חדש בתל אביב שייפתח בינואר 2024
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגלריה בבארי נפתחה לראשונה באוקטובר 1986 ביום חגו ה-40 לקיבוץ. באתר הגלריה מובאת הצהרת הכוונות שהוגדרה עם היווסדה: "להוסיף לצריכת הלחם את צריכת הרוח, ליצירת המעשה את יצירת האמנות, כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם". המטרה הייתה: "להביא אמנות ישראלית עכשווית במיטבה אל הפריפריה שלנו ולחשוף את הציבור לתרבות ולאמנות המתרחשת בארץ".

אוצרות הגלריה, זיוה ילין וסופי ברזון-מקאי בחרו להציג את טובי האמניות והאמנים בארץ. בגלריה התקיימו מפגשים קבועים עם האמניות.ים המציגות.ים, הדרכות לילדי גנים וכיתות הצעירות, לקבוצות ולמעוניינים, אירועי תרבות וסדנאות מגוונות. הן הפיקו 3-4 ספרי אמן וקטלוגים בשנה לתערוכות נבחרות. בשנת 2021 השקנו ביריד "צבע טרי" את פרס גלריה בארי לאמני.ת מצטיינ.ת.

צילום מאתר גלריה בארי
כך היתה: מתוך אתר גלריה בארי

ב7.10 סופי וילדיה התחבאו בממ"ד בקיבוץ בארי כ-20 שעות עד לחילוצם בשעה שש בערב. היא תיעדה את רגעי האימה בדף הפייסבוק שלה במילים קורעות לב. ברזון-מקאי, אמנית ואוצרת ובעצמה, תציג את התערוכה של אסנת בן דב שנשרפה בבארי, בעין הוד החל מה-9.12.23.

ד"ר זיוה ילין, אמנית, מנהלת ואוצרת הגלריה, הצליחה לחלץ את היצירות שלה מהסטודיו שלה בבארי כשחלקן מחוררות מקליעים ורסיסים שחדרו למתחם. הציור שלה "כביש מתעקל" שנפגע מרסיסים, מוצג כעת במרכז תצוגת הקבע של המחלקה לאמנות ישראלית, בלב מוזיאון ישראל שבירושלים.

ילין וברזון מקאי ניהלו, אצרו ותפעלו את הגלריה ברוטציה ביניהם כ-9 תערוכות בשנה. הן תזדקקנה לכח נפשי רב להפעיל מחדש את הגלריה, בביתה החדש בבית רומנו בתל אביב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן