Skip to content

פוצצו המגעים – ראש המוסד הורה לצוותו לשוב מקטאר

לפי גורם ישראלי בכיר, השיחות התפוצצו מכיוון שחמאס מסרב לעמוד בהתחייבותו לעמוד בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש המוסד דוד ברנע הורה היום (שבת) לצוותו בדוחא לשוב ארצה ועקב כך פוצצו המגעים בין ישראל לקטאר על אפשרות של חידוש עסקה להחזרת החטופים. צוות של אנשי מוסד שהה בימים האחרונים בדוחא, בירת קטאר, וקיים שיחות עם המתווכים הקטארים, אך בהוראת ראש נשלח מטוס להחזירם בעקבות הגעת השיחות למבוי סתום. לפי גורם ישראלי בכיר, השיחות התפוצצו מכיוון שחמאס מסרב לעמוד בהתחייבותו לעמוד בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו. "ראש המוסד מודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטר על השותפות במאמצי התיווך האדירים אשר הובילו לשחרורם של 84 ילדים ונשים מרצועת עזה בנוסף ל-24 אזרחים זרים" נמסר.

הורה לאנשיו לחזור ארצה. ראש המוסד – דוד ברנע (צילום: לשכת ראש הממשלה – לע"מ)

בימים האחרונים פעלו שני חמ"לים של ישראל לניהול המגעים , אחד בישראל והשני של הצוות בקטאר. בשבוע שעבר, כשחמאס הציג לראשונה רשימות שסותרות את מתווה העסקה עליו סוכם, ברנע העביר את המסר לצוות בקטאר לפיו ישראל תגלה אפס סובלנות למהלכים שימנעו את חזרת כל הנשים שנמצאות בשבי חמאס. הקבוצה האחרונה של הנשים הייתה אמורה להגיע אתמול, אלא שהארגון לא העביר רשימה וביקש להכניס גופות לרשימה במקום נשים חיות. הצוות בקטאר ניהל את המשא ומתן לאורך סוף השבוע, אך הלילה הוחלט להחזירו. כאמור, בעקבות המבוי הסתום במו"מ ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה. עד כה שוחררו מהשבי 115 חטופים, מהם חמש לפני המתווה (יהודית ונטלי רענן; יוכבד ליפשיץ ונורית קופר; ואורי מגידיש). במהלך ימי ההפוגה שוחררו 28 אזרחים זרים, לצד 82 ישראלים. כמו כן, מפרוץ המלחמה הובאו לארץ גופותיהם של נועה מרציאנו, יהודית וייס ואופיר צרפתי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן