Skip to content

חדשות טובות: פרויקט שיקום ובנייה למבנה שיהווה עוגן תרבותי לקהילת קיבוץ בארי

הפרויקט קודם ע"י בית ליבלינג מרכז עירוני לאדריכלות ומורשת בשיתוף עם ממשלת גרמניה ומשרד הבינוי הפדראלי הגרמני. ראש ממשלת גרמניה הכריז על כך בעת ביקורו בקיבוץ בשבוע שעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם פרוץ המלחמה, בית ליבלינג כמרכז אדריכלות ועירוניות, בשותפות של עיריית תל אביב-יפו וממשלת גרמניה, קידם יוזמה בשיתוף עם משרד הבינוי הפדראלי להקמת מבנה שיהווה עוגן תרבותי למרכז אמנויות עבור גלריית האומנות של קיבוץ בארי שהוחרבה במהלך אירועי השבעה באוקטובר.

זאת מתוך תחושת שליחות כגוף עירוני קהילתי שמוביל חשיבה הקשורה לפיתוח פיזי, תוך שמירה על המורשת המקומית ומלווה בידע הזה גופים ארציים.

בית ליבלינג יסייע  בידע המקצועי, בהסברה ובחילופי ידע מגרמניה שיתרמו לתהליך.

שרון גולן מנהלת מעבדת המחקר החלה לקדם את הרעיון מול מזכיר המדינה, סורן ברטול היו"ר של המרכז, אשר הרים את הכפפה יחד עם שרת הבינוי הפדארלית, קלרה גייויץ והביאו לאישור 7 מיליון יורו לפרוייקט שיקום ובניה של מרכז שיהווה עוגן תרבותי לקהילת הקיבוץ. לאור חשיבות הנושא, הוחלט שהסכם השותפות יהיה בין נשיאי שתי המדינות ויהווה פרויקט דגל לסימון היחסים הבילטראלים בין שתי המדינות.

ביום שני התקיים סיור משותף בקיבוץ בארי, בו הוצגה הגלריה כעוגן מרכזי למבנה שיוקם כסמל ל״רוח הקיבוץ״. הפרויקט אמור להתבצע כפרויקט משותף לישראל וגרמניה.

צילום: לירון מולדובן

בית ליבלינג ישתתף בתהליך כמרכז העוסק במורשת הבנויה עם ניסיון מעשי ותיאורטי באדריכלות, בחילופי הידע עם גרמניה ובבניית שיח הנוגע לשיקום פיזי של קהילות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן