Skip to content

ציור גרפיטי ענק מנציח את גבורתם של תושבי העיר אופקים

אמן הגרפיטי ארד לוי, בשיתוף עם אלעד מזמר ובחסות בנק הפועלים, ציירו קיר הוקרה וזיכרון של אותה שבת שחורה ב-7/10/23 באופקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארד לוי אמן הגרפיטי, המצייר ברחבי העולם והשתתף בפסטיבלים בינלאומיים, שרוב עבודותיו בוטלו בעקבות המלחמה, החליט ליזום בשיתוף עם אלעד מזמר מהלך של עשייה יצירתית והחלו לצייר ציורי גרפיטי ענקיים על קירות ברחבי הארץ אשר מעבירים מסרים של אחדות, הוקרה וזיכרון של אותה שבת שחורה.

כחלק מהמהלך, לוי חבר לבנק הפועלים שהחליט להנציח את גבורתם של תושבי העיר אופקים שנלחמו בחירוף נפש מול המחבלים שחדרו לעיר והחליט להעניק חסות לציור גרפיטי שיספר את סיפור הגבורה. לוי נפגש עם רונית ברדה, מנהלת סניף בנק הפועלים באופקים ויחד עם ראש עיריית אופקים, איציק דנינו ומנכ"ל העירייה שנרתמו למהלך ויחד הם ערכו סיור משותף בעיר לאתר את הקיר המתאים ביותר.

הקיר שנבחר הינו קיר של בניין ברחוב התמר בשכונת מישור הגפן בעיר בה התקיימו כל הקרבות הקשים מול המחבלים, מול הבית של רחל אשר נלקחה יחד עם בעלה כבני ערובה.

היזם והאמן נפגשו עם תושבי השכונה כדי לשמוע מהם סיפורים על אותה שבת שחורה בה התושבים בתושייה גדולה יצאו להילחם כמו אריות עם אפס אמצעים ולמעשה בעזרתם עוד לפני הגעת כוחות המשטרה גרמו למחבלים להתבצר בשני מוקדים הסמוכים אחד לשני, הבית של רחל חמישה מחבלים ובית נוסף עם חמישה מחבלים ועוד שני מחבלים שניסו לברוח.

כוחות המשטרה הגיעו ונלחמו יחד עם התושבים בצורה מעוררת הערצה, כשבעזרתם ובזכותם המחבלים לא הצליחו להתקדם למוקדים נוספים בעיר ונעצרו באותה נקודה ומנעו פגיעה בתושבים נוספים בעיר.

לאחר אפיון הקיר וסיפורי התושבים, האמן ארד לוי החליט להתמקד במספר מסרים מרכזיים שאותם ירצה להעביר בציור הגרפיטי: אחדות – גבורתם של תושבי השכונה ושוטרי משטרת ישראל \ קהילתיות – מאפיין את אופי השכונה כולם מחוברים כאגרוף אחד \ השגחה עליונה – תושבי השכונה ציינו זאת במפגש ומבחינתם זה מה שקרה באותה שבת, עם ישראל במיטבו \ המסר המרכזי – עיר של גיבורים

לאחר שבוע של עבודה האמן ארד לוי השלים את ציור הגרפיטי העצום בגודל של 80 מ"ר על גבי הקיר בבניין ברחוב התמר בשכונת מישור הגפן באופקים שהפך לאתר הנצחה לגבורתם של תושבי העיר.

יורם נחמן ארד לוי איציק דנינו רונית ברדה אלעד מזמר וענת כהן. צילום באדיבות ארד לוי ואלעד מזמר

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן