Skip to content

"מגדלור של אור בזמנים אפלים" – הפסטיבל הליטורגי החמישי בנצרת

לקראת חג המולד והשנה החדשה הפסטיבל הליטורגי החמישי בנצרת ייערך השנה לאור המצב במתכונת מצומצמת. התוכנית מציבה בקדמת הבמה מוזיקאים ישראלים מצוינים, יהודים וערבים, שיופיעו בכנסיה הסלזיאנית בנצרת המציינת 100 שנה להקמתה. שלושה ימים של קונצרטים משובחים. 14-16 בדצמבר 2023. 
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המראות הנוראיים של ה-7 באוקטובר והאירועים הטרגיים שבאו לאחר מכן הותירו אותנו ללא מילים. עם זאת, אנו נחושים, גם בימים הקשים הללו, להמשיך בפעילות המוזיקלית והחינוכית של עמותת פוליפוני, הרואה במוזיקה בסיס משותף לקידום חיים הרמוניים מתוך מקום של שותפות ואמפתיה. עמותת פוליפוני הייתה ותישאר מגדלור של אור בזמנים אפלים. בלב פעילותינו עומדת האמונה הבלתי מעורערת שגורלות הקהילות הערביות והיהודיות בישראל קשורים קשר בל יינתק, שיחד נוכל להצליח לבנות חברה משותפת המבוססת על כבוד הדדי, שוויון ושותפות. האלטרנטיבה היא לא אופציה" – כך אומר המוסיקאי נביל עבוד אשקר, מנכ"ל עמותת פוליפוני ומנהלו של הפסטיבל הליטורגי בנצרת – אירוע הדגל השנתי של עמותת פוליפוני, שיתקיים השנה במתכונת מצומצמת.

נביל עבוד אשקר. צילום ואסים כאראם.

בימים כתיקונם מארח הפסטיבל אומני חו"ל לצד אומנים ישראלים, ערבים ויהודים. לאור המצב מציע הפסטיבל השנה תוכנית מצומצמת המציבה בקדמת הבמה מוזיקאים מצוינים, יהודים וערבים, לשלושה ימים של קונצרטים משובחים שיתקיימו בכנסייה הסלזיאנית בנצרת – כנסייה מפוארת המציינת את יובל ה-100.

הפסטיבל ייפתח בקונצרט של זמרת הסופרן נור דרוויש, בליווי רביעיית פוליפוני. נור תשלב בתוכנית תפילות ומזמורים מהקאנון הקלאסי (מוצרט, הנדל, ויואלדי, פורה, ברנשטיין ועוד), לצד מזמורי חג המולד וקלאסיקות מודרניות בערבית ובאנגלית. הקונצרט ייערך ביום חמישי, 14.12.23 בשעה 20:00.

 

נור דרוויש.  צילום מיכאל פאביה

למחרת יארח הפסטיבל את זמרת הסופרן הילה בג'יו ואת זמרת המצו-סופרן רחל פרנקל לתוכנית אינטימית עם הפסנתרנים הבינלאומיים סלים עבוד אשקר וד"ר פאדי דיב ונגן הקלרינט סמיר גרייב. במרכז הקונצרט: הלידרFrauen Liebe und leben מאת שומן, הלידר Der Hirt auf dem Felsen מאת שוברט ויצירות נוספות. הקונצרט ייערך ביום שישי, 15.12.23 בשעה 20:00.

רחל פרנקל צילום סמנתה קרצמר
סלים עבוד אשקר. צילום יואל לוי

הפסטיבל יינעל בשבת אחר הצהריים בקונצרט שבמרכזו ביצוע של יצירת המופת סטאבט מאטר מאת פרגולזי, בביצוע תזמורת הגליל בניצוחו של סלים עבוד אשקר, עם הסולניות הילה בג'יו ורחל פרנקל. עוד בתוכנית: הסרנדה למיתרים מאת אלגר. הקונצרט ייערך בשבת, 16.12.23, בשעה 16:00.

תזמורת הגליל. צילום יואל לוי

 

יצוין כי העיר נצרת מוגדרת כאזור ירוק על ידי פיקוד העורף. מתחם הכנסייה הסליזיאנית, שם ייערכו כל הקונצרטים, הינו אזור מגודר, מאובטח ומצויד במרחב מוגן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן