Skip to content

אלפי בני אדם ומשפחות החטופים הפגינו במוקדים שונים בארץ חלק קראו להדיח את נתניהו עכשיו

המארגנים: "129 ארונות הם לא תמונת ניצחון! מותם של שלושת החטופים בעזה, מחייבים לפעול מייד בכל דרך כדי לחלץ את שאר החטופים בחיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות בני אדם מפגינים הערב (שבת) בכמה מוקדים בארץ בקריאה להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני מוקדי ההפגנות המרכזיים הם שדרות רוטשילד בתל אביב וכיכר מוזיאון ראלי בקיסריה. הפגנות נוספות התקיימו הערב בחיפה, בעמק חפר ובצומת צמח שבצפון. אלפים נוספים צעדו הערב מכיכר פריז בירושלים ועד בית הנשיא. עצרת מחאה כנגד  נתניהו והחזרת החטופים נערכה כיכר החטופים . מהמארגנים נמסר כי החטופים ששבו ונאמו בעצרת בכיכר ודרשו: מתווה ישראלי עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי! "129 ארונות הם לא תמונת ניצחון! מותם של שלושת החטופים בעזה, מחייבים לפעול מייד בכל דרך כדי לחלץ את שאר החטופים בחיים". בין הדוברים בעצרת – דניאל אלוני ששוחררה משבי החמאס יחד עם בתה, אחותה וילדיה. גיסה דוד עדיין שם. איתי ומיה רגב ששוחררו משבי חמאס. אגם גולדשטיין אלמוג ששוחררה משבי חמאס יחד עם אמה ואחיה. אודי גורן בן דוד של טל חיימי ז"ל שהשבוע הודיעו על הירצחו בשבי חמאס. אורי רביץ הבן של אלמה אברהם ששוחררה במצב קשה מאוד משבי החמאס.  נדב רודאיף הבן של ליאור רודאיף, 61, פצוע ירי שנזקק לתרופות בעקבות התקף לב שעבר.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

יאיר אלוני, תעשיין וטייס קרב לשעבר, נאם בהפגנה בקיסריה ואמר כי "האיום על מדינת ישראל הוא השילוב הקטלני בין נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר, איום חמור מהשילוש איראן, חמאס וחיזבאללה". לדברי אלון, "נתניהו, האחראי לטבח שבעה באוקטובר, מנסה להציל את חייו הפוליטיים והאישיים, ולצורך כך מוכן אף להקריב את מדינת ישראל. רשת הבטחון עבורו נמצאת בידי אנשים משיחיים, סמוטריץ' ובן גביר, והם יודעים לנצל את נשק הסחיטה עד תום… את שלושתם לא מעניינת המלחמה המתנהלת בעזה. לא מעניינים אותם הלוחמים, לא הנופלים הרבים, לא הפצועים והנכים, לא החטופים ולא 150,000 ישראלים שהפכו לפליטים בארצם. לשלושת אלה אין דאגות, אין להם ילדים לוחמים בעזה, בני משפחותיהם אינם חטופים, סמוטריץ' ובן גביר התחמקו משרות צבאי ונתניהו עסוק בקמפיין בחירות ובהעלמת אחריותו מהטֶבַח". איתן יהלומי בן ה-12 ששוחרר משבי חמאס תיאר הערב לחדשות 13 את הרגע שבו התבשר כי הוא עומד לשוב לישראל. "זה היה לילה לפני, הוא אמר לנו שבחמש לפנות בוקר הוא יבוא להעיר אותנו ושנלך הביתה. ואז הוא בא דפק בחמש בבוקר, ואמר שיש טיפה עיכוב. בערך בתשע הוציאו אותנו מבית החולים שהיינו בו". יהלומי סיפר כי במשך 35 יום שהה יחד עם חטופים נוספים באותו חדר. לדבריו, הוא ספר את הימים בשבי בעזרת טבלה. עוד סיפר כי החוטפים אמרו לארז קלדרון, ששהה עמו בשבי, שאימא שלו פועלת בישראל למען שחרורו. נתניהו נשאל  הערב מדוע לא ביטל את בסכמי אוסלו, בהם הוא מנפנף בכל נאום שלו, וענה שלא לענין: "30 שנה האשמתם אותי שמנעתם מדינה פלסטינית, עכשיו אתם מאשימים אותי שלא?, הוא לא הסביר מדוע לא ביטל את הסכם אוסלו במשך עשרות שנות שלטונו כראש ממשלה".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

קודם לכך התייחס היום הרמטכ"ל הרצי הלוי  לאירוע הקשה בו נורו למות שלושת החטופים שהצליחו לחמוק מהחמאס ולרוץ אל כוח צהל: ״האירוע בו לוחמי צה"ל הרגו בשוגג את יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה זכרם לברכה הוא אירוע קשה וכואב. שלושת החטופים ששרדו שבעים ימי תופת, נעו לכיוון חיילי צה"ל, ונהרגו מאש כוחותינו. אין דבר שחיילי צה"ל ומפקדיו ברצועת עזה רוצים יותר מאשר לחלץ חטופים בחיים. בכך לא הצלחנו במקרה הזה. אנחנו חשים בצער העמוק של המשפחות על מותם של החטופים", אמר הרמטכ"ל והדגיש: "צה"ל, ואני כמפקדו, אחראיים על מה שקרה, ונעשה הכל בכדי למנוע הישנותם של מקרים כאלה בהמשך הלחימה". נתניהו כזכור, סירב לקחת אחריות על המחדלוכך עד היום. אני נכנס לראשו של הלוחם בשג'עייה, אחרי ימים של לחימה קשה, היתקלויות מטווחים קצרים, מפגש עם מחבלים לבושים בבגדים אזרחיים המגיעים בדרכי הונאה שונות. הוא חייב להיות ערני ודרוך לכל איום. על הירי בחטופים אמר הלוי: "הירי בחטופים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש. אסור לירות על מי שמרים דגל לבן ומבקש להיכנע. אך הירי הזה בוצע במהלך לחימה ובתנאי לחץ. השלמנו תחקיר ראשוני של האירוע באופן מהיר ומיידי, כזה שיאפשר לנו להפיק לקחים תוך כדי הלחימה ולהעביר אותם לכוחות הלוחמים בשטח. עדכנו את המשפחות בממצאים הקשים ופרסמנו אותם באופן שקוף לציבור. ייתכן שיהיו מקרים נוספים בהם חטופים יימלטו או יינטשו במהלך הלחימה, ועלינו מוטלת החובה והאחריות לחלץ אותם בחיים".
תחקיר שפרסם היום הניו יורק טיימס חשף כי המודיעין של ישראל תפס ב-2018 מסמכים סודיים עם פירוט מלא של נכסי חמאס בשווי מאות מיליוני דולרים, אבל שום דבר לא נעשה בנושא, חרף דיווחים שהגיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו. תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" שפורסם היום (שבת) חשף כי כוח המשימה המיוחד של המוסד שנקרא "הרפון" לניטור הכספים, פורק בידי ראש המוסד הקודם יוסי כהן.  לפי התחקיר, בפנקסי החשבונות, שנגנבו ממחשבו של בכיר בחמאס, נרשמו נכסי ענק כמו שליטה בחברות כרייה, גידול תרנגולות ובניית כבישים בסודן, גורדי שחקים באיחוד האמירויות, נכסים באלג'יריה וחברת נדל"ן שנסחרה בבורסה הטורקית. בשיאו התיק היה בשווי של כחצי מיליארד דולר. נתניהו נשאל הערב על כך, הדף את השאלה והגיב כי לו לא ידוע תחקיר כזה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן