Skip to content

לי ביבי מזכיר זיקית

כשביבי באמצע מלחמה, הוא לא מאפשר לשר הביטחון שלו לפגוש את ראש המוסד או את ראש השב"כ בגלל תירוצים נכלוליים ואפופי שקר, האם לא הגיע הזמן לשים לזה מעצור?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם ביבי הפך לרמזור מחליף צבעים?
מי שצפה אתמול בביבי במסיבת העיתונאים ב30 לדצמבר מוצ"ש, מופיע סולו בלי להקת המעודדות שלו: גלנט וגאנץ. בוודאי הבחין בדבר מוזר מאד: המאפרת מרחה אותו במייק אפ "ברונז" שהיה אמור לשוות לו צבע שזוף . כאילו חזר עכשיו מחופשה בקריביים.
*אצל ה'ביבי' והמטורללת שלו. הכל זה הינדוס התודעה. הכל זה דימוי ותדמית. כשהוא מופיע "שזוף" הוא משדר סוג של תדמית ש"אני המצביא של המלחמה, כל הזמן נמצא בשטח עם החיילים שלי". *אבל…אם אני משתמש בהגיון ה עוות של הפרנויה ותורת הקונספירציה המאפיינת את משפחת צ'אושסקו הישראלית, האם יכול להיות שמדובר בצורך דחוף להסוות או להסתיר משהו?
*בהצצה נוספת מקרוב, הבחנתי בשתי חבורות בולטות על מצחו של הביבי וגם בכתם של שטף דם על לחיו הימנית.
*התקשרתי לחבר רופא עור,  וביקשתי ממנו להסתכל. הוא הודיע לי שיש ככל הנראה מישהו שמנסה להסתיר את זה אבל …אורות האולפן הבוהקים רק שיוו לביבי מראה של חיזר.
* אני נזכר בבעתה בעובדה ההסטורית שמנחם בגין ז"ל היה חולה במחלת נפש ובשנה האחרונה לחייו בעצם בילה את רוב ימיו בבית, ללא מתפקד, ועוזריו הסתירו את זה מאיתנו. עד שהוא כתב" אינני יכול עוד " ופרש מן החיים הציבוריים.
* האם יכול להיות ש"סגול השיער", הנאשם ביבי עושה לנו תרגיל דומה ומסתיר את נבצרותו הפיזית והנפשית? גם ראש לשכתו ברוורמן מתנהג מוזר, ולא נותן למשל, לרל"ש של גלנט להכנס ללישכת ביבי, האם הם מסתירים משהו?
* בארצות דמוקרטיות נהוג שמנהיג מפרסם את תוצאות הבדיקות הבריאותיות שעושים לו אחת לשנה, על מנת להוכיח לעמו שהוא כשר לעמוד ליד ההגה.
* ביבי מסרב לענות על שאלות לגבי בריאותו.  עיניו המתרוצצות, ידיו הרועדות, אתמול במסיבת העיתונאים העלו סימן שאלה גדול על האם הגיעה הזמן להודיע על נבצרות?
*וזאת עליכם לדעת. ביבי לא יוצא לציבור בלי תסרוקת ואיפור מושלם. בגלל זה הוא מחזיק צוות "in house" של ספרים, מאפרים שאנחנו משלמים עליהם. אבל מדי פעם מתפספס להם וסגול השיער יוצא קצת ירוק השיער (זוכרים?), או חום השיער, ואתמול האיפור המוגזם העלה בליבי חשד כבד.
*נכון, ביבי נוטל מדללי דם ויש לו קוצב לב. אבל עובדה רפואית זאת התגלתה רק בעקבות תחקיר עיתונאי, כי לפני כן הוא שיקר- כרגיל- לכולנו וסיפר שהוא התייבש בשמש, ואפילו עשה חיקוי של דובר צה"ל מ1991, נחמן שי שהיה. סיים כל מסיבת עיתונאים במילים " שתו מים".  זוכרים?
*לי ביבי מזכיר זיקית –  Chamaeleonidae)), לטאה המאופיינת בעיקר ביכולת לשנות את צבע עורה, בלשונה הארוכה, ובעיניים המסוגלות לנוע לכיוונים שונים באופן בלתי תלוי ולהקנות לה שדה ראייה רחב.
* אבל לכל מי שיש עיניים בראשו, מבחין שהאיש איננו כתמול שלשום.
* היו כבר עמים בהיסטוריה האנושית עם מנהיגים שהיו להם מאפיינים פסיכוטיים, נרקיסיסטיים וגם פראנואידיים באופיים, והם הוליכו את עמם לאובדן.

זיקית אפורה (צילום: Freepik)

* כשביבי באמצע מלחמה, הוא לא מאפשר לשר הביטחון שלו לפגוש את ראש המוסד או את ראש השב"כ בגלל תירוצים נכלוליים ואפופי שקר, האם לא הגיע הזמן לשים לזה מעצור?
* האם המלחמה שאחת ממטרותיה היא למגר את החמאס, והיום ברור שלא לגמרי ברור שזו מטרה ריאלית, חייבת להמשך רק כי ביבי רוצה למשוך אותה על מנת להימנע מבחירות ו/ או וועדת חקירה?
* האם אנו צריכים לאפשר לו להשתמש שוב בזיכרון הקצר של הציבור על מנת להתרחק מאסון/ טבח השביעי באוקטובר, על מנת לתת לו את הצ'אנס להזין את קהל מעריציו בסיפורי קונספירציה / גבורה/ סחיטה אמוציונאלית/ או תירוצים שהאמריקנים לקחו לו את הניצחון?  בתיקווה מופרכת- לעניות דעתי- שבינתיים טראמפ יעלה לשלטון באמריקה?
* אני חושב שגלנט, גאנץ, איזנקוט, בר , ברנע ואולי גם ברקת/ כ"ץ או מנהיג אחר מן הליכוד , צריכים להיכנס לשיחה נוקבת עם ביבי ולדרוש שיחזיר את מפתחות המדינה עכשיו.
* ועכשיו אולי פתאום יזדרזו להגיש את מסקנות וועדת הצוללות, וועדת מירון, פרשת השוחד והפרת האמונים שלו, ויחקרו את סיפור העברת הכספים המזומן מקטאר למשפחתו, יבדקו את טענות תמיר פרדו ראש המוסד לשעבר על חמישים מיליון דולר בפנמה.
*ואולי, רק אז ביבי יישב בשקט בביתו, אחוז, אימה ופחד, פחות זחוח,  וימתין להכרעת ההיסטוריה על המורשת הרעילה שלו ושל משפחתו. בסופו של יום כולנו נשאל כמו ששואלים היום ברומניה:  איך הרשינו לדבר כזה לקרות לנו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן