Skip to content

בית הדין לצחוק מן העבודה בהאג – האומנם?

יום אחד בעתיד, נשאל את עצמנו בתמיהה אותנטית: איך זה שהשתגענו למרות שהיו לנו סימנים מעידים בכל השנים האלה על טיב האיש וטיב המשפחה המטורללת שלו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשאני שומע שדרום אפריקה, מדינת עולם שלישי מתפוררת וכושלת, מגישה עתירה כנגד ישראל על רצח עם בבית הדין הבינלאומי הגבוה לצדק, אני לא יכול שלא לחייך באופן סרדוני (ציני, חמוץ). *תענו לי: מה אתה מתרגש מהם? למה, מי הם בכלל?, ובכן חברות וחברים,  תדעו שהתביעה הזו איננה עניין משעשע או נלעג כלל ועיקר. לו מהסיבה הפשוטה שיש להם, לשופטי בית המשפט בהאג, סמכות להוציא לנו צו הפסקת פעולות איבה בעזה ולמנוע מישראל תמונת ניצחון בטרם מיגרנו סופית את החמאס וחשוב מכך, הרבה יותר חשוב – לדרוש הקפאת לחימה בטרם הוחזרו 136 החטופים שלנו בעזה, לשחרר את אלו שנושמים כעת בעת שהנכם קוראים.ות. מילים אלו, בתנאי קור וגשם, אוויר מנהרות או תאים תחובים  ומחכים למושיע. והמושיע, י שמוביל את הנהגת המדינה, המנהיג הזה מעדיף לעסוק כיום בתחמונים, תככים פוליטיים, פעולות שרידה, תוך כך שהוא נח בבית ממוגן, מחומם, ושבע מארוחות שף שאנחנו הציבור, כולל החטופים בעזה, משלמים מכיסנו תענוגות אלו.

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: וויקיפדיה אתר רשמי לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אבל נחזור לתביעת דרום אפריקה – אם אנחנו נחליט לצפצף על שופטי בית המשפט הפליל בהאג, הם רשאים להעלות את זה להצבעה בדרישה להטיל על ישראל שזה אנחנו, לא נשכח לרגע,  סנקציות כלכליות חריפות כנגד ישראל במועצת הביטחון, ושם הפלא ופלא, לא בטוח שפעם הזו ארה"ב תטיל וטו נגד ההחלטה.
שכן לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יש אג'נדה שונה משלנו ביחס לאייך הוא רואה את "תמונת הניצחון של סוף המלחמה במזרח התיכון". תמונת הניצחון הזו שונה מזו של נתניהו ובני בריתו הפוליטיים.
חברים.ות. אמריקה היא מעצמה עולמית עם צרכים וצרות משלה , ובאמריקה זו מתקרב יום הבוחר. ג'ו ביידן עומד לבחירת לנשיאות אצו בסבב שני. לא בהכרח שראיית העולם שלו וצרכיו חופפים את השיקולים ההישרדותיים של ביבי על שלל הניסיונות הפתטיים שלו להיאחז בבקרנות במזבח על מנת להישאר בשלטון בכל מחיר מבלי לקחת אחריות על טבח השביעי באוקטובר. פשוט לא לקחת אחריות ומכונות התרעלה שלו עושות זאת היטב מידי יום ביומו, שעה אחר שעה בקרב הציבור. ראוי לזכור ש- 15 שופטי בית המשפט הבינלאומי לצדק נבחרים על ידי שיקולים פוליטיים, ב"מסחרה" של תן וקח באו"ם.  והשיקלים הללו אינם לטובת ישראל כלל ועיקר. לכן נכנסים לשם אנשים ממדינות הידועות לשמצה דווקא באי שמירה על זכויות אדם, חוסר דמוקרטיה, הפליית נשים ולהט"בים, פגיעה בחופש הדיבור ושליטה באמצעי תקשורת. נשיאת בית המשפט היא השופטת האמריקאית ג'ואן דונהיו, המכהנת בתפקידה מאז פברואר 2021. סגן הנשיאה הוא השופט קיריל גבורגיאן מרוסיה, המשמש שופט בבית המשפט מאז 2015. מלבדם, בביהמ"ש מכהנים שופטים ממרוקו, צרפת, סומליה, סלובקיה, סין, אוגנדה, הודו, ג'מייקה, לבנון, גרמניה, ברזיל, אוסטרליה ויפן. אני לא יודע אם יחייבו אותנו בהחלטה כואבת, אבל הם יכולים גם לקבוע לנו סייגים שיהיו לא נעימים לנו. אבל הסייד אפקט של כל הפרשה הוא לא פחות חשוב. צריך להכיר בעובדה שישנו גל שנאה לישראל השוטף את אירופה וארה"ב. אנשים צועקים בהפגנות כי מדינת פלסטין היא "מן הנהר ואז הים" בלי להבין את המשמעות הלכה למעשה של הקריאה והיא פשוט השמדת ישראל.

ולמה אני מספר לכם את כל זה?

ובכן, אתמול ראיתי דבר מוזר ביותר שקורה לנו במקומות אחרים בעולם. איגוד שחקנים אמריקניים ביקשו להוציא את חברת Marvel האמריקנית מחברותה בארגון אמריקני חשוב, רק משום שהיא הפיקה סרט על גיבורי על ובין השחקנים שלוהקו להפקה זו משתתפת השחקנית הישראלית שירה האס המככבת שם בדמות של "סאברה" גיבורת על ישראלית. את איש לא מעניינת העובדה שהדמות שהיא תגלם הומצאה וצוירה בדפי קומיקס כבר בשנות השישים. את איש לא מעניינת העובדה שהסרט צולם באולפנים הרבה לפני טבח אוקטובר 23 והמלחמה בעזה. כולם מדברים רק על הטבח לכאורה שעושה ישראל בעזה. כיצד ישראל מרעיבה אוכלוסייה ומתנהגת בצורה ברוטלית.

אורנה בנאי בעת זעקת משפחות החטופים (צילום: ציפי מנשה

זה מזכיר לי סרט נשכח שעורר בזמנו סנסציות בעולם. לא יודע אם ראיתם אותו אי פעם.  שמו של הסרט הוא כלבי הקש (באנגלית: Straw Dogs), מותחן פסיכולוגי מ-1971. הסרט נפתח בסצנה של כניסתה של המשטרה לבית כפרי באנגליה, לאחר שהשכנים, שמעו צעקות ויריות מן הבית הסמוך. כאשר המשטרה פורצת פנימה הם רואים מחזה של טבח נוראי, השתוללות ברוטאלית של איש, פרופסור להיסטוריה תמים למראה בסכינים וגרזן חבורה של צעירים שאותם לכאורה הוא הזמין לביתו.  כמובן שהוא מואשם ברצח מזעזע ובעיני כל צופה ברור מי אשם כאן. אלא שאז מגלגל הסרט את הימים שלפני הרצח ומספר צופים על זוג ללא ילדים, שמחליטים לשכור בית קטן באזור כפרי, וחבורה שהוזמנה על ידי הבעל לבצע עבודות שיפוץ בבית, תקפה את  בני הזוג תוך  שהם מעליבים מזלזלים וגם מתעללים בבעל כולל אונס האישה עד, שעולה לו הסעיף" והוא הורג את כולם בהתקף זעם. הבמאי פקינפה בעצמו הגן על הסרט כשהוא התייחס אליו כאל חקירה של אלימות, ולא כאל הסיבה, שמילאה אותו באובססיה לאלימות כתוצאה מאי היכולת של האנושות לתקשר.
עכשיו העולם מסתכל על העולם העזתים הקורס מוחרב בקור ובגשם, מצלמות העולם מכסות צילומי אוהלים של האוכלוסייה העזתית, העולם מזדעזע ולא מעניין אותו מה הוביל למה – לא מעניין את העולם הטבח הנורא שקרה לנו. ואולי גם  כי העולם האמין לאגדות נתניהו על המכשול הקרקעי שימנע מנהרות יוחצ"ן כקיר הברזל שדרכו לא יחדרו מחבלים. והוא כמו בצה"ל נרדמו תוך שמירה. שני דברים עלנו לעשות בכפיפה אחת – הפסקת הלחימה והשבת כל החטופים תוך החלפת כל מנהיגות הימין המושחתת – מלא על מלא.

ובעניין אחר, מכיוון שבמנהיגות אנו עסקינן, מה לדעתכם תהיה מורשת הבן של ההיסטוריון בן ציון נתניהו?

אני מאמין שעוד 25 שנה, אנשים ישאלו את עצמם מה ששואלים את עצמם הרומנים עם פרשת משפחת צ'אושסקו ששלטה ברומניה 24 שנה . יום אחד בעתיד, נשאל את עצמנו בתמיהה אותנטית: איך זה שהשתגענו למרות שהיו לנו סימנים מעידים בכל השנים האלה על טיב האיש וטיב המשפחה המטורללת שלו?, איש שהלך והתפרע ככל שעמדו מולו משפטנים רופסים או תמימי לב. במהלך השנים, הוא רק הגביר את התעוזה, את התאווה לשררה ואת חישקוקיו לנהנתנות יתר ובעיקר נחשפה הפראנויה שלו. אזכיר לכם את היועמ"ש לשעבר, שופט העליון בדימוס,  אליקים רובינשטיין, שהחליט- אחרי פרשיות עמדי, גניבת המתנות שקיבל נתניהו כרוה"מ, קבלת כספים – לסגור לו את התיקים כי רחמנא ליצלן הוא הפסיד בבחירות ולכאורה נענש מספיק.

צילום נתניהו (לע"מ). עריכה גרפית וכיתוב דף קריים מיניסטר ברשתות החברתיות (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אלא שמאז היו לנו בינתיים:
* פרשת בזק.
* פרשיות האוליגרכים והמתנות.
* פרשת הצוללות
* פרשת מירון.
* פרשת מטוס כנף ציון שעלה מיליארד ש"ח.
* פרשת הבתים והשיפוצים במיליונים.
* פרשת אבטחת הבנים בחו"ל בעלות דמיונית
* פרשת תכולת ארגזי הכביסות שכנראה מסתירה לכאורה, מזוודות כביסה תמימות למראה מלאות לכאורה כמובן, כספים – אולי שוחד מנסיכות קטאר? (יש שיטענו כי זו רכילות זדונית וקונספירציה).
* פרשת המתווכים בענייני סייבר / רוגלות שנמכרו למדינות תמורת עמלה.
* הנהנתנות, השמפניות, הסיגרים, החליפות,
* המסעדות ורכישת קומות שלמות לו ולאשתו בבתי מלון הים יקרים בעולם.
* המעורבות של המטורללת במינויים של ראשי מוסד ובכירים בגופים ציבוריים.
* המעורבות הבלתי נסלחת שלטעמי גם נפשעת של בנו של נתניהו שחזר בימים אלו למיאמי (לבריכה?) במחלקת הטריקים והשטיקים של הליכוד, יצירת שסע ומחלוקת של סיכון, פילוג, זריעת שנאה.
* אחריות מיניסטריאלית על הטבח של ה 7 באוקטובר 23 בעוטף עזה.
*לו מול נתניהו היה עומדים תובעים בבית משפט פלילי ואלו היו מעלים כנגדו רק עשרה אחוז ממה שרשמתי לעיל, הוא כבר מזמן היה חייב לעוף מהנהגה ציבורית ולשבת בכלא לשנים רבות.
מה אתם חושבים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן