Skip to content

עצרת ענק בכיכר החטופים תחת הדרישה ״הזמן אז״ל – עסקה עכשיו״

רבבות בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב בקריאה לקידום עסקת מיידית לשחרור החטופים במקביל התקיימה הפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאור העדויות על מתווה הקיים על השולחן, ערכו הערב (ש׳) משפחות החטופים עצרת משולבת בין כיכר החטופים לקיסריה מול מעונו של רוה״מ. עצרת זו התקיימה לאחר 24 שעות בהן משפחות החטופים התבצרו מול מעונו של בנימין נתניהו וקראו לו ליזום ועידה בינ״ל עם כל ראשי העולם שצריך, העיקר: לסיים את התופת עכשיו, להחזיר את כולם יחד על גופות הנרצחים.

חן גולדשטיין אלמוג נחטפה מביתה בקיבוץ כפר עזה יחד עם שלושת ילדיה ושוחררה לאחר 51 יום. בעלה נדב ובתה הבכורה ים נרצחו בשבת השחורה. ״בעלי וביתי נרצחו לנגד עיניי ונחטפתי יחד עם שלושת ילדיי לעזה. שרדנו יחד את השבי הקשה. אני נסערת ומתרגשת לעמוד יחד אתכם במפגן עוצמה חזק המתנהל בשקט ובכבוד. מחר שמונה שבועות מחזרתנו מעזה שבה נפרדנו מהחטופות שנשארו שם. בנות יקרות, פצועות, שמבקשות לשוב לחיק משפחותיהם. הן כל כך קרובות ועדיין כל כך רחוקות. זכיתי להכיר בנות שפצועות פיזית ונפשית, אך גילו חוסן בתופת בלתי אפשרית. הן הפכו להיות הרופאות של עצמן ואוזן קשבת אחת לשנייה. בנות שעדיין נמצאות באותו הסיוט, הפחד והאימה. כשאחת קורסת, האחרת מתחזקת ועוזרת לה לקום, גם אם היא בעצמה בכוחות מדוללים. אין להן אופציה אחרת. נפרדנו מהן שהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת? מה מצבם הרפואי, הפיזי, הנפשי? האם הן קיבלו תרופות השבוע, האם הן עדיין יחד, האם הן עדיין במקום קשה ועוברות התעללויות. הן מנסות לתפקד שם למען עצמן ואני שואלת את עצמי האם אני עושה הכל למען חזרתן וחזרת כל החטופים. מצפה שכל אחד יבדוק עם עצמו את השאלה הזו. חמאס ממשיך לרצוח את אנשינו. חובתנו הערכית והמוסרית להחזיר את כולם, הם בסכנת נפשות. אין לנו זכות להתקיים בלעדיהם. תחזירו אותם הביתה עכשיו".

חן ואגם גולדשטיין (צילום דן בר דוב)
חן ואגם גולדשטיין (צילום דן בר דוב)
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב

שירה אלבג, אמה של לירי אלבג, שנחטפה ממוצב נחל עוז: "אני קמה חיה והולכת לישון מתה. כל מי שראה את התמונה של הילדה שלי שהתפרסמה עם הסווטשרט התכלת והמשקפיים, ראה ילדה מפוחדת. לקח לי זמן להבין שזו הבת שלי. הילדה הקטנה שלי עוברת כל יום, דקה דקה, גיהינום. כבר 106 ימים. אם לי קשה, כמה קשה לה? אין מי שיחבק אותה ויגן עליה. אני שומעת אותה ממש קוראת לעזרה. יש מי שיכול להציל אותה ואנחנו יכולים לגרום לזה לקרות.

אלי אלבג עם תמונת בתו לירי (צילום דן בר דוב)
אלי אלבג עם תמונת בתו לירי (צילום דן בר דוב)

אלי אלבג, אביה של לירי: "אני כאבא לא יכול לראות את תמונת החטיפה של לירי. אנחנו רוצים שיתחילו לעשות יותר. אין פה שמאל וימין, יש פה עם ישראל אחד. אני מחזק את צה"ל, מתאבל עם המשפחות שאיבדו את היקר להן מהכול. יש עוד 136 משפחות שלא רוצות לאבד את היקר להן – וזה תלוי בממשלה".

סשה ארייאב, אחותה של קרינה ארייב (צילום דן בר דוב)
סשה ארייאב, אחותה של קרינה ארייב (צילום דן בר דוב)

סשה ארייאב, אחותה של קרינה ארייב החטופה בעזה:״אנחנו יודעים שהלחץ הצבאי בלבד לא מחזיר את החטופים והעסקאות שמוצעות לממשלה שלנו נופלות בזו אחר זו. איפה אחותי בת 19, איפה שאר החטופים. מה עם הגברים שלנו ומה עם הילדים?. הזמן שלהם כבר אזל. תפיצו ותחזקו את זה: עסקה עכשיו".

יו"ר נעמת חגית פאר (צילום דן בר דוב
יו"ר נעמת חגית פאר (צילום דן בר דוב)

יו"ר נעמת חגית פאר בדבריה בעצרת: "צריך לשלם כל מחיר כדי לעצור את האונס של הבנות והבנים שלנו וכדי שהחטופים יחזרו הביתה. למדינה שמפקירה את בנותיה ובניה לאונס, לנצח תהיה אומה שרוטה. אם לא נחזיר אותם הביתה, לא תהיה תקומה".

יעל אבקסיס (צילום דן בר דוב)
יעל אבקסיס (צילום דן בר דוב)

השחקנית והבימאית יעל אבוקסיס: ״ באתי לכאן כדי למסור למשפחות החטופים שאין לנו אפשרות אחרת, הם יחזרו הביתה חיים. האפשרות היחידה למדינה הזו היא שהם יחזרו הביתה בחיים. אני פונה לשרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, אני אמא לשני בנים כמוך, כמוך אני יודעת מזה להיות אמא לבנים, כמוך אני יודעת מזה להיות אישה ולך יש את הכוח ואת הנחישות והאומץ לעשות הכל בכדי להחזיר אותם הביתה עכשיו בחיים".

מורן זר קצנשטיין בונות אלטרנטיבה (צילום דן בר דוב)
מורן זר קצנשטיין בונות אלטרנטיבה (צילום דן בר דוב)

מורן זר קצנשטיין, ממייסדות ארגון הנשים ‘בונות אלטרנטיבה׳: ״הקמתי את בונות אלטרנטיבה לפני שלוש וחצי שנים אחרי אחד סיפורי האונס הנוראים במדינה. מאד אנחנו פועלות למען זכויות נשים בכל העולם, ופעלנו המוח סביב אירועי ה7 באוקטובר. ההנהגה שלנו טוענת שחתימה על עסקה היא הפגנת חולשה. להפך, היא חוזקה, חוסן היא מנהיגות. עסקה לפני הכרעה, עסקה לפני נקמה, חטופות וחטופים בבית היום, עכשיו".

בעצרת הוקרן סרטון של דבי וסרמן שולץ, חברת קונגרס אמריקאית: "אמריקה עומדת לצד משפחות החטופים. אני רוצה להגיד לחטופות שעברו התעללות מינית, פיזית ונפשית: אני עומדת לצידכן ומאמינה לכן. עם ישראל חי".

את העצרת פתח הראפר היהודי-אמריקני מתיסיהו בשיר שכתב נגד האנטישמיות. חתמה את העצרת הזמרת דקלה.

הראפר מתיסיהו (צילום דן בר דוב)
הראפר מתיסיהו (צילום דן בר דוב)
הזמרת דקלה (צילום דן בר דוב)
הזמרת דקלה (צילום דן בר דוב)
הנחתה ברגש גלית גוטמן (צילום דן בר דוב)
הנחתה ברגש גלית גוטמן (צילום דן בר דוב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן