Skip to content

משפחות החטופים דורשות מנתניהו לדרוש לפעול עכשיו להחזרת החטופים

תא"ל אמיר השכל, כרז במגפון מול בית ראש הממשלה ועוכב במשטרת חדרה. אלוף פיקוד צפון ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר עמירם לוין, הגיע ואמר למשפחות: הדבר היחידי שצריך לעשות. וזה הניצחון היחיד – להחזיר את החטופים עכשיו. מאות מפגינים הגיעו לקסריה וחסמו יציאות בית ראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלוף מיל' עמירם לוין, הגיע היום (שבת) לקיסריה על מנת להזדהות עם קרובי ומשפחות החטופים שהגיעו הלילה אל מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה. שעות בודדות חלפו מהרגע שבו אלי שתיוי, שבנו עידן נחטף לרצועת עזה, הכריז הלילה על שביתת רעב ליד ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ועד שעשרות קרובי משפחה של חטופים התייצבו לצדו. שתיוי אמר מעל במה מאולתרת והציע לרדוף אחרי נתניהו לכל בית שבו ישהה, מטה המשפחות הודיע אמש על החרפת צעדים: "105 ימים התחננו אליך, וכעת אנחנו דורשים: עצור את ההוצאה להורג של החטופים".

צילום: ציפי מנשה
מאהלי משפחות החטופים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

באופן חריג, המשטרה התירה להם להתאסף ברחוב שבו מתגורר ראש הממשלה, ומאה המטרים שהפרידו ביניהם לבין הבית התמלאו שוטרים ומאבטחים. הצעקות שנשמעו במקום, "לשחרר את כולם עכשיו", הגיעו דווקא מקצה הרחוב. מפגינים התומכים בקרובי החטופים נבלמו שם במחסום שהציבה המשטרה, ולא הורשו לחבור לבני המשפחות; כששבו למקום היום חברו אליהם בני המשפחות מהמתחם הבלעדי להם, אף שלרוב הם מתרחקים מהפגנות המזוהות כפוליטיות. המחאה במקום צפויה להימשך עד מוצאי שבת.

שתיוי עמד באותו הזמן במתחם האוהלים, ממתין בציפייה שנתניהו ייצא לשוחח עם המשפחות. זה לא קרה. "אני לא יודע אם אנחנו לא נחמדים", הוא אמר בהתייחס למחאתו של קורנגולד, "אני בטוח שזה לא נעים לראש הממשלה לראות אותנו לנים פה באוהלים". לדבריו, יכול להיות שנתניהו "לא מבין מה אנחנו רוצים ממנו, כי לדעתי הוא עושה כמעט הכל. אבל הוא רוצה את העסקה הכי טובה, ואי אפשר יותר למשוך את הזמן עבורה". הבוקר אמר שתיוי כי ראש הממשלה הזמין אותו לארוחת ערב בצאת השבת, אך הוא סירב. "לא אסכים לשבת איתו לבד. נמשיך לשבות ולמחות עד שהוא ייצא אלינו", הסביר.

שתיווי ממתין לנתניהו (צילום: קלי רוזן לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הבוקר כרז במגפון תא"ל מיל' עמירם השכל ודרש מתניהו פעול מיד למען החטופים: "בשעה שאתה ספון בביתך – 136 חטופים שוהים במנהרות בעזה", קרא השכל. המשטרה דרשה ממנו להפסיק לכרוז ולמסור לידיהם את המגפון, לכשסרב, עוכב לחקירה. השכל סיפר למגפון: "נעצרתי הבוקר עקב הקראת שמות החטופים תוך שימוש במגאפון בצד האחורי של הבית של נתניהו (זה מחוץ לשכונה לכיוון הים), הייתי במשטרת חדרה כשעתיים וחצי. המשטרה ביקשה להרחיק אותי מקיסריה לחמישה ימים סירבתי ועמדתי על דרישתי לקבל חזרה את המגאפון וכך היה. לסיכום שוחררתי ללא תנאים מגבילים עם המגאפון". ממשטרת ישראל נמסר: "הבוקר בשעה 7 לערך התקבל במשטרה דיווח על אנשים שהקימו רעש חריג באמצעות מגאפון בסמוך לבית ראש הממשלה. שוטרים הגיעו למקום הפסיקו את העבירה, תוך שהסבירו את מהות העבירה וביקשו מהחשוד שהשתמש במגאפון להזדהות.  לאחר שהחשוד סירב להזדהות ונשכב על הרצפה, הודע לו כי הוא מעוכב ומשסירב לעיכוב, נעצר והועבר לחקירה, שבסיומה שוחרר".


מדף הפייסבוק של אמיר השכל (באדיבותו – לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


הניצחון היחידי הוא השבת החטופים – עמירם לוין (צילום: ציפי מנשה)

"מה שהמשפחות ומה שהחטופים עוברים היום", אמר לוין, זה גיהינום עלי גיהינום", "ולמדתי שלמעונים מותר לצעוק, ולכן הם צריכים לצעוק והכוח שלהם הולך להיגמר ואנחנו כולנו צריכים לצעוק איתם עד שכל החטופים יחזרו, זה דבר ראשון. הדר השני, אני אומר לכם כאיש צבא, כאיש מקצוע ולא כאיש פוליטי, הניצחון היחידי – לא החשוב ביותר, אלא היחידי, הוא להחזיר את החטופים. הם חטפו את ילדינו, הם רצחו את ילדינו, קודם כל אנחנו צריכים להחזיר אותם, אחר כך אפשר לדבר בכל דבר אחרת. זה נכון צבאית, זה נכון מדינית, זה נכון אנושית וזה נכון לחברה הישראלית. כי מיש שצריך פה לנצח זה החברה הישראלית, לא הצבא. הטרור כבר הרבה שנים הבין כי הוא לא יכול לנצח את הצבא – הוא רוצה לנצח את החברה הישראלית. אם אנחנו לא נקום בגלל החטופים, הוא (החמאס צ.פ) ניתח את החברה הישראלית. זה לא הימין, זה השמאל, זה לא חילונים ולא דתיים. זו החובה הראשונה שלנו. אנחנו טיפלנו כצבא, אנחנו טיפלנו כמדינה והמנוולים חטפו, רצחו ולכן אנחנו צריכים להחזיר אותם". "כל אחד שכאן וסביבתו עושה את מה שהוא יכול כדי לחזיר אותם". אמר לוין.
בתוך כך הגיעו עוד עשרות מפגינים לקיסריה והתפרסו בכל נקודת יציאה מקיסריה על מנת למנוע מנתניהו לצאת מבלי לחוף על פניהם. למרות כל אלו, נתניהו לא יצא עד עתה מביתו להיפגש עם המפגינים פנים אל פנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן