Skip to content

קרובי החטופים לא אפשרו דיון בוועדה ומפגינים חסמו את שער הכנסת

קרובי החטופים בעזה נכנסו לדיון וועדת הכספים בכנסת וקראו: אתם לא תשבו כאן כשהם שם. קומו מהכיסאות. כמה עשרות מפגינים חסמו את שער הכנסת בדרישה: בחירות עכשיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

קרובי החטופים לרצועת עזה נכנסו היום (שני)  לדיון ועדת הכספים, וקראו  לחברי הכנסת לקום ולפעול לשחרור קרובי משפחותיהם: אתם לא תשבו כאן כשהם שם, קומו מהכיסאות", קראו הקרובים. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני פנה אליהם ואמר כי  העמדה לדעתי של כל חברי הוועדה, והעמדה שלי כפי שאמרתי אותה בפומבי וגם בפגישות עם רה"מ, פדיון שבויים הוא המצווה החשובה ביותר ביהדות, במיוחד שכאן מדובר על פיקוח נפש. פרישה מהקואליציה לא תועיל בשום דבר, לכן אלך לדבר עם רה"מ שזו עמדתנו. אני מבין את הכאב שלכם, אני חלק מכם, אני מרגיש את זה, נעשה הכל כדי שהילדים, האחים, הנשים יחזרו הבייתה ובשלום. אני מודה לכם על זה. אני מכריז על הפסקה של כמה דק', אנחנו צריכים להעביר כסף למנהלת תקומה לתושבי העוטף".

קרובי החטופים לא אפשרו לוועדת הכנסת לקיים ישיבה (צילום: דוברות הכנסת)

שחררו אותם עכשיו (צילום: דוברות הכנסת)

חסמו את הכניסה לכנסת ותבעו: בחירות עכשיו (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה

בתוך כך ממול הכנסת התאספו כמנה עשרות פעילי מחאה בדרישה לבחירות עכשיו. הם הורחקו על ידי במשטרה משער הכנסת. כנסת  מתכנסת לדיון בהצעת אי אמון ואנחנו תומכים בקריאה לבחירות עכשיו! בין החוסמים היה תא"ל מיל' אמיר השכל, עם השלט: ״גנץ ואיזנקוט – דרשו תאריך לבחירות!״. מהמשטרה נמסר כי בשעה האחרונה חסמו עשרות מוחים את ציר הכניסה לכנסת, לאחר שחצו את גדרות מתחם המחאה בסמוך לכיכר הכנסת והפרו את הסדר הציבורי בניגוד לחוק. בעקבות כך ולאחר שסירבו להתפנות מהמקום, קצין משטרה הכריז על הוראת פיזור בגין מחאה לא חוקית. השוטרים פינו את מפרי הסדר שישבו בצמוד לגדר הכניסה, והם הועברו בחזרה למתחם המחאה במטרה לאפשר את המשך המחאה כחוק ובמיקום המותר להפגין באזור. עוד הוסיפה במשטרה כי משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן