Skip to content

הטעות שלנו היא נטייתנו הטבעית להשליך על אויבינו את סולם הערכים שלנו

ההתנחלויות גוזלות מצה"ל את רוב כוח האדם שלו ומונעות ממנו לשמור על גזרות אחרות ולהתאמן כראוי למלחמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני צופה באיוולת של המנהיגות הפלסטינים שמתעקשת תמיד להביא לעמם עוד נכבה ועוד אסון צורב. יש לנו נטייה טבעית להשליך את תפישת עולמנו על תפישת החיים של  האויב שלך תוך ציפייה סמויה שהוא כמוך רוצה באותו סולם ערכים. אני מציע לכם שפשוט שתקשיבו למה שאומר חאלד משעל אחרי הטבח של ה-7 באוקטובר 2023.  ולכן בואו ונעשה הכרות קטנה עם הנחש המשמש כיו"ר הלשכה המדינית של ארגון הטרור.
תכירו: ח'אלד עבד א-רחים אסמאעיל עבד אל-קאדר משעל (בערבית: خالد مشعل; מכונה "אבו אל-וליד"; נולד ב-28 במאי 1956) הוא אחד מבכירי מנהיגי ארגון הטרור חמאס מאז חיסולו של אחמד יאסין ב-2004. בשנים 1996–2017 שימש כיושב-ראש הלשכה המדינית של הארגון.

חאלד משעל (צילום מסך: רשתות זרות והטלוויזיה התימנית Al-Mahriah TV לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

האיש , כמו הרבה בחברה הפלסטינית ביהודה שומרון ועזה, בכלל לא מדברים על שתי מדינות לשני עמים. הם עדיין תקועים בתפיסה הפרה- תוכנית חלוקה של נובמבר 1947 שאושרה באו"מ. שבעקבותיה פרצה מלחמת העצמאות הישראלית. אני לא מצליח להבין את האיוולת של מנהיגות הפלסטינאים לדורותיהם שבכל פעם משיתים על עמם עוד נכבה, עוד כשלון צורב, עוד אסון.  אולי הם עדיין מאמינים שכוחם הדמוגרפי בעולם הערבי (חצי מיליארד ערבים מתוך יותר משני מיליארד מוסלמים),  השאלה היא האם נכבה על נכבה, בסוף תביא להם ניצחון?

ה-7 באוקטובר 23,  היה יום שבהם התנפצו וקרסו לתוך עצמן כל המיתוסים והקונספציות המוטעות

בואו ונבדוק מה קרה פה בשבת ה 7 לאוקטובר 2023. אני לא מדבר רק על האסון ועל הטבח. בעצם מתחת לשטח בעבעו תהליכים שרק הגיעו לפיצוץ של הטבח היזום של חמאס. מהלך הונאה  שחיכה שנים , שגרם לטבח שהוא קצה הקרחון של התנפצות של כל הקונספציות המוטעות שהובלו פה במשך 15 שנות שלטון הליכוד על ידי המנהיג הגרוע ביותר שהיה לנו פה אי פעם. בואו נעבור אותם אחד אחד.

מכון מוֹלָד – המרכז להתחדשות הדמוקרטיה בע"מ  פירסם מסמך הראוי לתשומת ליבכם. ( מכון מולד, חברה לתועלת הציבור, שהוקמה בשנת  2012  בירושלים ומגדירה את עצמה כ"מרכז חשיבה ומכון מחקר עצמאי המוקדש להתחדשות רעיונית בכל תחומי החיים הציבוריים בישראל")

1.במשך שנים נתניהו טען שאת הסטטוס-קוו הנוכחי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני אפשר לשמר לעד – ופשוט לחיות מסבב לסבב. ב-7 באוקטובר האשליה הזו התפוצצה לנו בפרצוף.

2.האסטרטגיה של ממשלות הימין ב-14 השנים האחרונות הייתה לחזק את חמאס – ארגון טרור פונדמנטליסטי – על חשבון הרשות הפלסטינית והכוחות המתונים. ב-7 באוקטובר שילמנו עליה מחיר בלתי נתפס.

3.מדיניות החוץ של ממשלות נתניהו נשענה על זלזול מתמשך בבנות בריתה של ישראל במערב והתקרבות למנהיגי הציר האנטי-ליברלי. ברגע המבחן, התברר מי ידידי האמת של ישראל ומי אויביה.

4 . נתניהו טען שפיתח דרך מבריקה להתמודד עם הטרור הפלסטיני: חתימה על הסכמים מול מדינות ערב, תוך התעלמות מוחלטת מהשאלה הפלסטינית. גם האשליה הזו התנפצה בשבת השחורה.

  1. ההתנחלויות גוזלות מצה"ל את רוב כוח האדם שלו ומונעות ממנו לשמור על גזרות אחרות ולהתאמן כראוי למלחמה. ישראל צריכה לבחור: התנחלויות או ביטחון. ב-7 באוקטובר התברר מחיר הבחירה בהתנחלויות.
  2. שנים מספרים לנו שהימין חזק, השמאל חלש, ושנתניהו הוא מר ביטחון. בפועל, ממשלות הימין הובילו את ישראל לשפל ביטחוני חסר תקדים – ולא במקרה.
  3. מדינה שהישרדותה תלויה ב"צבא העם" לא יכולה להרשות לעצמה הנהגה שמסיתה באופן שיטתי נגד חצי מהעם.
  4. ממשלות הימין החלישו את המערכת הציבורית במשך שנים והביאו אותה לקריסה. ב-7 באוקטובר, כשהמדינה לא תפקדה, התברר שהרעבת השירותים החברתיים גובה מחיר כבד.
  5. במשך שנים סיפרו לנו שריכוז כוח רב יותר בידי הממשלה הוא מה שחסר כדי שתמלא את תפקידה כראוי. בשבת השחורה התגלו עם חזק וחברה אזרחית אדירה – וממשלה בלתי כשירה לספק את צורכי השיקום של ישראל.
  6. כבר שנים שבימין טוענים שהאזרחים הערבים אינם נאמנים למדינה, ובכך מצדיקים את האפליה נגדם. ההתנהלות האחראית והסולידרית של הציבור הערבי מתחילת המלחמה, לעומת חוסר האחריות של ממשלת הימין, מוכיחה שההיפך הוא הנכון.

ועכשיו נשאלת השאלה: איש שטעה כל כך בכל תחום מחיינו. האם הוא ראוי להיות פה מנהיג גם לעתיד?

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן