Skip to content

תיבת ההפתעות

תחרות קול המוזיקה לאמן הצעיר שלב הגמר בליווי התזמורת הסימפונית רשות השידור בניצוחו של אי-אן שו אולם הנרי קראון, ירושלים 28.12.2023 מרגש להקשיב למשתתפי תחרות האמן הצעיר- כולם ילדים צעירים בשנות העשרים לחייהם. זוכה המקום הראשון איתמר פיינברג, ניגן את "הקיסר" – הקונצ'רטו החמישי של בטהובן במי במול מז'ור, (אופ' 73) בביטחון כפסנתרן ותיק ורגיל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחרות קול המוזיקה לאמן הצעיר שלב הגמר

בליווי התזמורת הסימפונית רשות השידור בניצוחו של אי-אן שו אולם הנרי קראון, ירושלים 28.12.2023

מרגש להקשיב למשתתפי תחרות האמן הצעיר- כולם ילדים צעירים בשנות העשרים לחייהם. זוכה המקום הראשון איתמר פיינברג, ניגן את "הקיסר" – הקונצ'רטו החמישי של בטהובן במי במול מז'ור, (אופ' 73) בביטחון כפסנתרן ותיק ורגיל – משל היה כוכב אולמות קונצרטים. את פרק האלגרו פתח בצליל מתכתי ורועם קמעא אבל עיצוב ניגודי הדינמיקה בכל פיסקה  סייע לזרימה והוא ריחף על הפסנתר בצליל מוצרטי.

דווקא ההאטות שלו תרמו לזרימה הלירית של הקונצ'רטו. הירידה לפיאנו רך וההעפלה העדינה למעלה הרשימו ביופיין. הקישוטים שלו תרמו לעידון הביצוע. הוא ניגן "דבר דבור על אופניו" כפסנתרן בקי ורגיל. הגליסנדו שלו היה שקוף.

את פרק האדג'יו ניגן בבניה מרשימה ובלגטו. ההאטות שלו והסלסולים הרשימו ביופיים. הוא התרפק על הפסנתר באורח מופלא ונארג לחיק התזמורת. המקצב המנוקד בתזמורת היה מרשים.

את האלגרו ניגן בצליל בוטה אבל בפרק הרונדו ריחף וניגן בצליל מתכתי מעט. ההאטות שלו היו מלאות קסם.

רומי נבו פתחה את האלגרו "אש" של הקונצ'רטו השלישי בדו מינור של בטהובן במגע קצת תקיף.  אך הקישוטים והטריולות שלה הרשימו ביופיין. היא זרמה וניגנה בהרבה רגש. את הלרגו ניגנה בעדינות וריחוף מופלא. גם הנון לגאטו וגם הטריולות שלה – היא נגנה ב"קפיציות" והיא משוחררת ניכר בה שהיא מעבר לשליטה וירטואוזית – היא בחיק המוזיקה. במיטבה הייתה בפרסטו אותו ניגנה  בסחף מופלא.

למנגינת הלב זכה דווקא הפסנתרן המחונן בועז הלפרין במקום שלישי. הוא ניגן בלגטו ובעידון מוזיקלי  מרשים. הוא ממש נארג לחיק התזמורת. חלק מהצלילים נבלעו לו והמשוב של התזמורת היה קצת רועם אך את פרק הרומנסה ניגן בליריות מדובבת, ההאטות שלו היו יפות והרשימו בתרומתן לזרימה והיו במקומן. הוא נארג לחיק התזמורת שחיבקה אותו בליריות. הקישוטים שלו נהדרים. הוא קצת "משך" מדי. בנביעה הכרחית המשיך לפרק הרונדו. כאן ניגן קצת פומפוזי מדי – אך עדיין היה מאד עדין. חסר מתח לנגינתו אך ההתאדות שלו הייתה נהדרת. במיטבו היה בפרק הויוואצ'ה החותם.

היה זה מפגש מרענן עם כישרונות שנשמע עליהם בעתיד  – כל אחד מהם מרשים בדרכו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן