Skip to content

ארגונים נוצרים בדרום אפריקה נגד החלטת ממשלתם לתבוע את ישראל: "מהלך חד צדדי שמתעלם מהטבח"

בהצהרה, שעליה חתומים שורה של ארגונים, נמתחת ביקורת נוקבת על הממשלה. נציגת השגרירות הנוצרית: "ANC מיישרת קו עם אויבי ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות ארגונים נוצרים בדרום אפריקה יצאו לאחרונה נגד החלטת ממשלתם לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג באשמת רצח עם בעזה. בהצהרה שעליה חתמו שורה ארוכה של ארגונים, ביניהם "השגרירות הנוצרית הבינלאומית", "גשרים לשלום" ו"ידידי ישראל בדרום אפריקה", נמתחת ביקורת נחרצת על התביעה, על הגישה החד צדדית של ממשלת דרום אפריקה ועל ההתעלמות מהטבח ב-7 באוקטובר: "מדובר במהלך חסר ערך שפוגע באינטרסים של דרום אפריקה".

בהצהרה כותבים נציגי הארגונים: "קיווינו והתפללנו כי הממשלה תנצל את השפעתה כדי להביא לשלום אמיתי במזרח התיכון. לצערנו, הם בחרו לא לעשות כן, ובמקום זאת בחרו באחד מהצדדים. הממשלה מודעת לכך שהגישה החד-צדדית שאימצה מסכנת את אזרחיה היהודים בגלל הסתה לאנטישמיות וכן שוחקת את חופש הדת של נוצרים במדינה. כנוצרים, אנחנו מתנגדים לאובדן חיי חפים מפשע, ישראל, פלשתינים או כל אדם אחר, אבל אנחנו מתנגדים נחרצות להחלטה, שהיא פגומה מיסודה. הטבח ב-7 באוקטובר נגד אזרחים ישראלים, שכלל אונס, כריתת איברים, שריפה ועד מעשי אימה שמעבר לדמיון, היה ניסיון מכוון לרצח עם, והוא נתמך באמנת החמאס שקוראת לחיסולה של ישראל. חמאס וארגונים קיצוניים נוספים, קראו באופן גלוי לרצוח יהודים בישראל ובעולם כולו. ממשלת דרום אפריקה הצהירה בפברואר 2023 שהיא מתנגד לטרור. אנו קוראים לה לחזור על ההצהרה הזאת".

הפגנת תמיכה בישראל שנערכה בדרום אפריקה ופוצצה על ידי תומכי פלסטינים (צילום: יח"צ)

מחברי ההצהרה מבקרים את קשריה של ממשלת דרום אפריקה עם אויבי ישראל ומוסיפים: "מדוע הממשלה אינה יוצאת בקול ברור נגד מעשי זוועות שבוצעו נגד אזרחים חפים מפשע ולא קוראת להשיב את החטופים? היעדר גינוי פומבי מדרום אפריקה בנוגע לפעולות חמאס בעזה, מעורר חששות כבדים. השתיקה הזו בולטת יותר נוכח אירוח של משלחות מאיראן ומחמאס בדרום אפריקה באחרונה. פעולות כאלה יכולות להתפרש כתמיכה ישירה בפעולות של חמאס, לרבות שימוש באזרחים כמגנים אנושיים והסטת סיוע למטרות צבאיות ובניית מנהרות, על חשבון סיוע הומניטרי שנשלח לעם הפלסטיני. עמדה זו מעלה שאלות לגבי עמדתה של דרום אפריקה בנושאי זכויות אדם קריטיים אלה ותפקידה בדיפלומטיה הבינלאומית".

ויויאן מייבורג (צילום: יח"צ)

ויויאן מייבורג, ראש סניף השגרירות הנוצרית הבינלאומית בדרום אפריקה, אומרת כי ממשלת דרום אפריקה, שמונהגת על ידי מפלגת הקונגרס האפריקאי הלאומי (ANC) אינה מייצגת את הציבור הרחב: "ממשלת ANC איננה מייצגת מיליוני דרום אפריקאים שעומדים באופן חד משמעי לצד ישראל ומשוכנעים כי בסופו של דבר המשפט הזה יביא לכך שהעולם ישמע את האמת בכל הנוגע לסכסוך בעזה. למרבה הצער, ממשלת ה-ANC יישרה קו עם אויביה של ישראל והיא עומדת בראש ההתנגדות לישראל בין מדינות העולם, בכך שהייתה המובילה בהאשמת ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי. מפלגת ANC פשטה את הרגל וזקוקה לכספים לבחירות הקרובות, ולכן היא נתונה ללחץ מצד ידידיה, ביניהם חמאס, וזאת ככל הנראה במימון קטר. מדובר בתביעה חסרת בסיס, אבל חמאס נואש להפסקת אש ולכן החליט לקרוא לדרום אפריקה ככלי שימושי לנהל הליך משפטי נגד ישראל. זו צביעות מצד דרום אפריקה לקחת על עצמה את התיק הזה, בזמן שהיא מחבקת את פקידי חמאס שקוראים בגלוי לרצח עם של ישראלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן