Skip to content

ישראל עומדת בתקנים הבינלאומיים, לפחות בסטטיסטיקה הרשמית

הסטטיסטיקה הרשמית של מדינת ישראל עומדת בתקנים הבינלאומיים. כך קבע צוות מחקר של ארגון OECD * הבוות היו גם מומחים מנורווגיה, מאוסטרליה ומבריטניה * האזורים שנוספו ב-1967 מגדילים את אוכלוסיית ישראל ב-11.5% ואת התמ"ג ב-4% בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסטטיסטיקה הרשמית של מדינת ישראל עומדת בתקנים הבינלאומיים. כך קבע צוות מחקר של ארגון OECD * בצוות היו גם מומחים מנורווגיה, מאוסטרליה ומבריטניה * האזורים שנוספו  ב-1967 מגדילים את אוכלוסיית ישראל  ב-11.5% ואת התמ"ג ב-4% בלבד

מאת עמי אטינגר

ממצאי מחקר של ארגון ה-OECD מצביעים על כך שהסטטיסטיקה הרשמית של מדינת ישראל עומדת בתקנים הבינלאומיים, בכל הנוגע לכיסוי הגיאוגרפי ולכיסוי האוכלוסייה. סטטיסטיקה רשמית של מדינה מתייחסת לכל הנמצאים בשטח הכלכלי שלה, כלומר, בכל השטח שיש בו תנועה חופשית של אנשים, סחורות והון. כיוון שכך, מזרח ירושלים, רמת הגולן והיישובים הישראליים באזור יהודה והשומרון כלולים בשטח הכלכלי של מדינת ישראל, והסטטיסטיקה הרשמית של ישראל אכן כוללת אותם.

צוות המחקר שמנה גם מומחים מנורווגיה, מאוסטרליה ומבריטניה, מצא שהאזורים שנוספו ב-1967מגדילים את אוכלוסיית ישראל ב-11.5% ואת התמ"ג ב-4% בלבד (מקטינים את התמ"ג לנפש ב-6.5%). אחד ההסברים לכך הוא אחוז הילדים בני פחות מ- 15 שאינם שייכים לכוח העבודה, באזורים אלו. באזור יהודה והשומרון הם מהווים 41% , במזרח ירושלים 37% , ברמת הגולן 30% – זאת לעומת 27% ילדים מתחת לגיל 15 בישראל ללא אזורים אלו.

חלוקה נוספת שנעשתה במחקר היא לצפון, מרכז ודרום, בדרך שמאפשרת להבחין בין מאפייני פריפריה למרכז. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ושיעור המועסקים, הם הנמוכים ביותר באזור הצפון (ללא חיפה) בהשוואה לכל אזור אחר, כולל האזורים שנוספו ב-1967. ממצאים אלו תקפים לאוכלוסייה בגיל העבודה העיקרי, לגברים ולנשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן