Skip to content

בן גביר: אישור עסקה עם החמאס = פירוק הממשלה

בעוצמה יהודית מתראים כי הסכם פריז לפיו ישוחררו אלפי מחבלים תמורת החטופים, יהווה עילה לפירוק הממשלה. יאיר לפיד: אנחנו ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם ולמשפחתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר איים היום (שלישי) לפרק את הממשלה אם ישראל תאשר את ההסכם עם החמאס לפי תווי מפגש "פסגת פריז" בו  הוצע לארגון הטרור חמאס נוסחה באמצעות המתווכת מצרים, קטאר וארצות הברית, כוללות הפסקת אש ממושכת של כ-46 ימים, שחרור חטופים בפעימות, הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ושחרור אסירים שמספרם ייקבע בהמשך במשא ומתן. בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עסקה מופקרת = פירוק הממשלה".

על רק איום בן  גביר, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי מפלגתו תתמוך בממשלה אם זו תחליט לאשר עסקה עם חמאס לשחרור חטופים המוחזקים ברצועת עזה. בהודעה שהוציא לפיד נמסר: "אנחנו ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם ולמשפחתם. זו מחויבותינו לחטופים ולמשפחותיהם, זו התחייבותינו".

 

בן גביר בבית הספר בליך (צילום דן בר דוב)
בן גביר בבית הספר בליך (צילום ארכיון: דן בר דוב)

על אף שאין עדיין מספר מוסכם של אסירים שישוחררו, ברור כי המתווה של העסקה הקודמת – שכלל שלושה אסירים לכל חטוף – כבר לא רלוונטי, וחמאס דורש לשחרר אסירים רבים – בהם גם כאלה עם דם על הידיים. המתווה שעליו הוסכם ב"פסגת פריז" כולל מספר פעימות, כשהראשונה והמרכזית בהן היא הפעימה ההומניטרית שכוללת שחרור נשים, מבוגרים וחולים כרוניים. הפעימה השנייה תכלול גברים צעירים ממסיבת נובה וחיילות, הפעימה השלישית חיילים ובפעימה הרביעית ישוחררו גופות. ישנה אפשרות שהמתווה יצומצם לשלוש פעימות כשהפעימה השלישית ישוחררו חיילים וגופות. במפלגה הימית קיצונית עוצמה יהודית אמרו היום כי "זה קו אדום. אם תיחתם עסקה כזו מופקרת כזאת, של שחרור 2,000 מחבלים רוצחים והפסקת לחימה מממושכת- אין לבנימין נתניהו ממשלה איתנו". בישראל, מנגד, הכחישו אתמול כי ישנם סיכומים על מספר האסירים שישוחררו בעסקה, ואמרו כי כלל לא התקיים דיון על הכמות. לשכת ראש הממשלה אף מסרה בהמשך כי "הדיווחים על עסקה לשחרור חטופים אינם נכונים, וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל." ביום חמישי האחרון קבינט המלחמה אישר דרישה אמריקנית להכניס משלחת של האו"ם לביקור בצפון הרצועה כדי לבחון את המצב שם אחרי יציאת כוחות צה"ל, כחלק מהרצון לאפשר חזרת תושבים לאזור. שר הביטחון גלנט הציב תנאי לפיו המשלחת תעבור לפני כניסתה לרצועה לבקר ביישובי העוטף.

חברת הכנסת טלי גוטליב  צייצה: "מילה לא תשמעו ממני על העסקה הנוראית והמסוכנת כ״כ לשחרור 35 חטופים. למה? כי הממשלה הזו תאשר כל עסקה ובלבד שתהיה עסקה. אז מה אם ישוחררו אלפי מחבלים רבי מרצחים. אותה ממשלה שאישרה הכנסת דלק וסחורות לחמאס, שרידדה כוחות מהרצועה, זו אותה ממשלה שעכשיו תחתום על כל עסקה כי אין לה קו אדום"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן