Skip to content

יקב שאטו רמו, טעימה ראשונה

למרות המצב החליטו ביקב שאטו רמו ממשוב חוסן שבגליל המערבי להשיק את יין הדגל שלהם, למרות שמשך החודשים פעל היקב במתכונת מצומצמת ואף נפגע בעונת הבציר בשל המלחמה. אי של שפיות למספר שעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא מעט לבטים ליוו את ההחלטה של אנשי יקב שאטו רמו להשיק את יין הדגל החדש של היקב דווקא כעת בצל המלחמה וחוסר השקט בגבול הצפון  שכן היקב שוכן לא רחוק מגבול הצפון בגליל המערבי במושב חוסן ועל אף הקשיים, לא עצר מייצור. ואכן לפני מספר ימים  קיבלנו הזמנה לטעום את יין הדגל של יקב שאטו רמו  השוכן במושב חוסן בליבו של הגליל המערבי, מוקף בנוף עוצר נשימה, יערות, נחלים הזורמים בכל ימות השנה, מבנים ארכיאולוגיים מהתקופה הצלבנית והעות'מנית (בכלל איזור מומלץ לטיול)

יין הדגל של שאטו רמו (צילום דן בר דוב)
יין הדגל של שאטו רמו (צילום דן בר דוב)

יינן היקב, אושרי אליהו סיפר לנו על היקב, על הכרמים על תהליך הייצור ומגוון היינות שהיקב מייצר. היקב הוקם בשנת 2012 על ידי רמו בן שושן, חלוץ תעשיית הפטריות בארץ בעלים של חברת מרינה פטריות הגליל וכיום מנוהל על ידי אשתו מירי בן שושן.

הכרמים, שנבחרים בקפידה רבה על ידי היינן ונמצאים תחת השגחתו הצמודה לאורך כל עונת הגידול עד לרגע הבציר, ממוקמים בצפון רמת הגולן והגליל העליון בגבהים של 750 מטר ומעלה מעל פני הים. אזורים עם אקלים ייחודי המותאם לגידול ענבי יין באיכות הגבוהה ביותר.

היקב מיצר כ- 70,000 בקבוקים בשנה תוך שימוש בציוד המודרני והמשובח ביותר, עם שמירה על שיטות יצור מסורתיות ועתיקות.  המטרה היא לייצר יינות איכותיים המבטאים שילוב בין העולם הישן לחדש.

מיכלי הנירוסטה החדישים של היקב (צילום דן בר דוב)
מיכלי הנירוסטה החדישים של היקב (צילום דן בר דוב)
חביות צרפתיות משובחות (צילום דן בר דוב)
חביות צרפתיות משובחות (צילום דן בר דוב)

וכמובן טעמנו את היינות  הראשון שבהם היה שאטו רמו חוסן  2019 – זהו בלנד "הכניסה" היין הבסיסי של היקב בלנד המורכב מענבי קברנה סוביניון, שירז ופטיט ורדו מכרמים נבחרים בצפון רמת הגולן ומרום הגליל, צבעו אדום עז וטעמו פירותי בעל מרקם רך וקליל . היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים. ולא עבר סינון. (מחירו לצרכן הוא 100 שח)

יין נוסף הוא השאטו רמו גרנד בלנד 2019  שאטו רמו גרנד בלנד יין ייחודי המופק מבלנד של ענבי קברנה סוביניון ופטי ורדו שנבחרו מכרמים בצפון רמת הגולן. הייו התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון  צרפתי שסייעו לקבלת יין אלגנטי ועוצמתי, עם טעמים עשירים ומרקם קטיפתי, אפשר בשקט ליישן אותו מספר שנים ,אבל הוא מהנה מאוד גם עכשו.

יין נוסף ה הוא הקברנה סובניון רזרב 2019  יין זני מענבי קברנה סוביניון . מכרמים בצפון רמת הגולן ומרום הגליל, עברו התיישנות ארוכה בחביות עץ אלון צרפתי. כל אלו סייעו לקבלת יין עצמתי ואלגנטי  בעל צבע אדום סגול עמוק , טעמים עשירים ומרקם רך ומלטף . היין לא עבר סינון

צילום דן בר דוב
בלנד חוסן והגרנד בלנד (צילום דן בר דוב)ׂ

ובאשר ל"מסמר הערב",  שאט רמו ספיישל רזרב, 2017  – the top 7 מדובר בבלנד המורכב מ50% ענבי קברנה סוביניון ו50% ענבי פטי ורדו מהחלקות הנבחרות של כרמי היקב שנבצרו ידנית בבציר לילי והובלו ליקב טרם אור ראשון. לאחר הפרדת הענבים מהשזרות, עברו הענבים, תחילה השרייה קרה ובהמשך תסיסה איטית ומבוקרת, לאחר שמיצוי הטעמים והצבע הסתיים, עבר  היין שיקוע וכל זן התיישן בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 18 חודשים. מתוך כלל החביות, נבחרו ע"י היינן שבע החביות הטובות ביותר ומהן הורכב הבלנד. לאחר מכן נכנס  היין שוב לחביות למשך 6 חודשים נוספים, בתום התקופה בוקבק עם סינון קל בלבד.  היין התיישן בבקבוקים תקופה נוספת במרתפי היקב על מנת להגיע לאיזון טעמים מיטבי.

הטעימה מגלה יין מפתיע בעוצמתו ובאלגנטיות שלו. הקברנה סוביניון תורם את עמוד השדרה והרעננות והפטי ורדו תורם את הגוון השחור-סגול האופייני עם טעמי פירות יער. גוף היין מלא לאחר מספר דקות בכוס היין יתחיל להתמסר ולהתרכך. מחירו 310 שח.

את היינות לוותה ארוחה שהייה על טהרת הפטריות, החל מפטריות ממולאות דרך המבורגר פטריות ושווארמה פטריות שגם חובב בשר יכול להנות מהם והם השתלבו היטב עם היינות האדומים שלגמנו.

המבורגר משובח..כן עשוי מפטריות (צילום דן בר דוב)
המבורגר משובח..כן עשוי מפטריות (צילום דן בר דוב)

היקב מציע מגוון סיורים ופעילויות לקהל הרחב, כולל סיורים מודרכים ביקב, טעימות יין, סדנאות בישול עם יין ואירועים מיוחדים.

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן