Skip to content

החטופות שחזרו מן השבי "המחיר כבד, אבל מחיר ההפקרה עלול להפוך לכתם היסטורי"

בצל השיחות בקהיר, החטופות שחזרו מהשבי במסר חשוב לראש הממשלה ולחברי קבינט המלחמה: "אם החטופים לא ישובו לביתם: ידעו אזרחי ישראל שהם חיים במדינה שאינה מחויבת לביטחונם, שהערבות ההדדית בה מתה. מי שלא יגן על אזרחיו, ימצא שאזרחיו מאבדים את האמון בו ובמנהיגותו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצל השיחות המתקיימות בקהיר והצהרת ראש הממשלה, החטופות ששבו משבי חמאס בעזה, מסרו הערב (ד') הצהרה מיוחדת ממטה המשפחות להשבת החטופים. החטופות ששבו: שרון קוניו, נילי מרגלית, עדינה משה, אביבה סיגל וסהר קלדרון, פנו הערב באופן ישיר לראש הממשלה, חברי קבינט המלחמה ונשותיהן. לצידן, עמדו חטופות וחטופים נוספים ששוחררו משבי החמאס וכן משפחות החטופים ששבו ואלו שעדיין נמצאים במרתפי החמאס.

עדינה משה,ואביבה סיגל (צילום מטה המשפחות)
עדינה משה,ואביבה סיגל (צילום מטה המשפחות)

"הגענו לרגע האמת, הרגע שבו נגזר עליכם להחליט מי לחיים ומי למוות, מי יחזור ומי יהפוך טרף, לחיות אדם. 136 חטופים מחכים כעת במנהרה, ללא חמצן, ללא מזון, ללא מים וללא תקווה, כדי שתצילו אותם." כך פתחו החטופות ששבו את מסיבת  העיתונאים.

כמו כן, החטופות ששבו, התייחסו לסוגיית 'המחיר' הנדרש למען שחרור החטופים והזהירו את ראש הממשלה וחברי קבינט המלחמה: "המחיר כבד, אבל מחיר ההפקרה עלול להפוך לכתם היסטורי לדורי דורות. היא תהפוך למילה נרדפת למי שיגזרו גזר דין מוות על מי שהופקרו ונחטפו תחת כהונתם ועוברים התעללות פיזית, מינית ונפשית. הכינוי הנורא 'אות קין' יחליף את שמו למי שירים ידו נגד שחרורם של אלו המשלמים מחיר שספק אם ניתן לתקנו. את מחיר שחרורו של מחבל, ניתן לתקן ולסכל בכל עת שבו יחליטו קברניטי המדינה שנחצה הקו".

שרון קוניו (צלום מטה המשפחות))
שרון קוניו (צלום מטה המשפחות))

החטופות ששבו הבהירו כי ההשלכות על מדינת ישראל ואזרחיה ביום שאחרי יהיו קשות במידה והעסקה לשחרור החטופים לא תצא לפועל: "אם לא ישובו החטופים לביתם: ידעו כל שמיניסט, כל אמא וכל אבא שהם הבאים בתור. שהם חיים במדינה שאינה מחויבת לביטחונם, שהערבות ההדדית בה מתה. מי שלא יגן על אזרחיו, ימצא שאזרחיו מאבדים את האמון בו ובמנהיגותו"

אביבה סיגל (צלום מטה המשפחות))
אביבה סיגל (צלום מטה המשפחות))

עדינה משה שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ושוחררה אחרי 42 ימים סיכמה: "שמרנו על הגבולות האלה עשרות שנים. לא ברחנו גם שהפציצו אותנו ולא התפנינו גם שהיו מטחים כבדים. אנחנו אוהבים את הבית שלנו, אנחנו אוהבים את המדינה. את זה לא ייקחו מאיתנו. אבל אני רוצה את המדינה שלי בחזרה ואת המוסר שלה שאיננו. אני חוששת לחייהם וגורלם של החטופים. חוששת שלא יהיה לנו מה להוריש לנכדים והנינים. אנא ממך ראש הממשלה: אם תמשיך בקו הזה, לא יישארו חטופים לשחרר. החזר לנו את האמון, שחרר אותם עכשיו"

סהר קלדרון (צלום מטה המשפחות))
סהר קלדרון (צלום מטה המשפחות))

סהר קלדרון, שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ושוחררה משבי חמאס  לאחר 54 ימים הוסיפה: "כל שעה שמה זה גיהינום. למה אני כילדה בת 16 הייתי צריכה לעבור את הסיוט הזה במשך חודשיים. אני חיה ונושמת אבל בנפש נרצחתי. מחבל בהה בי במשך 24 שעות עם רצח בעיניים ואת חוששת כל דקה שיאנסו אותך. תודה לממשלה שהחזירה אותי אבל מה עם אבא שלי שננטש כל יום מחדש?, שלא יודע אם ישרוד או ימות?. אני רק רוצה את החיבוק החם שלו. החזירו אותו, אל תגרמו לי לאבד בפעם השנייה את האמון במדינה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן