Skip to content

להקת המחול פרסקו חוזרת עם המופע המסחרר "טאטרי –TATRY" לסוזן דלל

"טאטרי" עבודת המחול הסוחפת שיצר מור שני זכתה לביקורות נלהבות. שמונה רקדנים חוקרים את אפשרות החופש האישי בתוך קהילות וקודים חברתיים. מנסים לפענח את מקומו של היחיד בעולם עמוס מבנים פוליטיים, והתרחשויות כאוטיות שבולעות אל תוכן את הפרט. שתי הופעות שמנפיקות אלבום ויזואלי למוזיקה העוצמתית של הנריק גורצקי. סוזן דלל, 28-29 בפברואר 2024.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היצירה "טאטרי –TATRY" מאפשרת חופש יצירה לרקדנים להביא את האינדיבידואל ואת הקול האישי שלהם וליצור מופע של התרחשויות מתוך ניסיון לייצר סדר טבעי בתוך כאוס. זהו אלבום ויזואלי למוזיקה של הנריק גורצקי ולשמונה רקדנים המוקדש לאפשרות החופש הכמוסה באובססיה הקולקטיבית לסדר ושכפול. זוהי הצעה לאלטרנטיבה למציאות הכפייתית השולטת בחיינו ומותירה אותנו הלומי-הווה, מתפלאים ולא מבינים; הצעה לנוע ביחד באופן בו המתח בין ההיסטוריה והאוטופיה יכולים להפוך לריקוד.

טאטרי , יצירתו של מור שני מבטאת תקופה של פירוק סדר בעולם כאוטי .  צילום: אלי כץ

היצירה הינה מיקרו קוסמוס למציאות הפוליטית והחברתית העולמית בתקופה הנוכחית בה אנשים בעלי רצון חופשי מוצאים את עצמם חיים בקבוצות חברתיות, מתנהלים על פי קודים חברתיים אך יחד עם זאת יכולים לבחור לא לעשות זאת ולהשמיע את קולם הייחודי.
תקופה המתבטאת בסדר מול כאוס, חוקים והסכמות שנטרפים וחיפוש של אנשים אחר הדרך האישית לבטא את עצמם, להרגיש קיימים, להתחרות על תשומת לב תוך כדי חיפוש מתמיד אחר האישור החברתי.

טאטרי , מיקרו קוסמוס למציאות הפוליטית והחברתית העולמית.    צילום: אפרת מזור

כוריאוגרפיה: מור שני בשיתוף רקדני הלהקה . ניהול אומנותי: יורם כרמי

רקדנים: אילה אבירם, אופק אדמוני, יובל אברהם, ליה מור, קשת בן נעים, שי והב, מאיה ברדה, נינה ברגמן

עיצוב פסקול ועריכה מוסיקלית: איתמר גרוס. עיצוב תלבושות: עומרי אלבו. עיצוב תאורה: עופר לאופר. ניהול חזרות : לטם רגב, ענבר נמירובסקי. ניהול הצגה: שולי צייגר. ניהול הפקה: אילה שרצר.

הביקורת משבחת

מופע עוצמתי […] עבודה מורכבת ורבת יופי (מרב יודילביץ', הבמה)

יצירת מחול שטורפת את כל החושים […] מיזוג מטלטל ויפהפה של הקשרים מודרניסטיים וזיקה למוזיקה (רן בראון, הארץ)

עבודה צנועה ומסחררת משחק מרהיב בכאוס… מזמנת ״טאטרי״ לצופה טביעה מענגת וממכרת ביופיים האינסופי של דימויים בתוך הווה דחוס. ( ענת זכריה , המבכרת)

טאטרי, להקת מחול פרסקו. צילום:אפרת מזור

טאטרי, יצירת מחול שטורפת את כל החושים…  צילום:אפרת מזור

אודות הכוריאוגרף מור שני

מור שני, כוריאוגרף, נולד בישראל. החל את דרכו המקצועית בלהקת בת דור ולמד כוריאוגרפיה באקדמיית ארטז בארנהם ובאקדמיית דאסארטס באמסטרדם. היה אמן בית של המרכז הכוריאוגרפי של אמסטרדם ואמן בית בבית הפקות דאנסאטליי ברוטרדם. יצר מספר עבודות ופרוייקטים ללהקת ענבל ולהקת פרסקו. עבודות הבמה והוידאו שלו מוצגות בכל רחבי העולם.

אודות להקת המחול פרסקו

להקת המחול פרסקו הוקמה בתחילת 2002 על ידי יורם כרמי. הרעיון העומד מאחורי תהליך היצירה של הלהקה הוא האמונה בתנועה כאמנות בעלת יכולת ביטוי לרעיונות, רגשות ומחשבות. הקבוצה עושה שימוש מינימנלי בתחומי אמנות אחרים כגון וידיאו, טקסט וכו' על מנת לתת לצופה חוויה תנועתית נקייה ככל האפשר. כל רקדני הקבוצה שולטים בטכניקות מחול שונות.

בית פרסקו -מרכז למחול ותרבות נפתח בראשון בינואר 2017 במתחם האמנים בתחנה המרכזית החדשה בת"א. בחלל המשתרע על פני  750 מ"ר המיועדים לפעילות מחולית ואמנותית, מתקיימת כל הפעילות השוטפת של הלהקה לצד פעילות מגוונת של מופעי מחול ותיאטרון תנועה, סדנאות וכיתות אמן, שיעורי מחול קהילתיים, מפגש עם אמנים מתחום המחול והתנועה, תערוכות מתחלפות, מפגשי אימפרוביזציה ועוד.  בית הלהקה נועד להפוך למרכז מחול שוקק בו מיטב יוצרי המחול והתיאטרון, רקדנים, פרפורמרים, אמנים ומורים יוכלו לעבוד ולשתף פעולה, ולקדם רעיונות ליצירה, ועשייה אמנותית.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן