Skip to content

GOLDFINGER ? GOLDFUSS? GOLDKNOPF

על שני גולדים - האחד משרת ונלחם בעזה, והשני לא מבין מה לחרדים ולמלחמה - וגם, טיפה על התרבות הסינית.. נאחל להם שנה טובה - שנת הדרקון 24
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יש שני "גולד" בחדשות. אחד שמו רגל זהב – "גולדפוס" לוחם קשוח, תת אלוף ומפקד אוגדת הקומנדו הצה"לית 98. איש שהוא ואנשיו מנקים את מנהרות ומחילות עזה מעכברושי החמאס.
ויש, עוד "גולדקנופף" (כפתור זהב)אחד המצוי על הוריד הכלכלי שלנו – איש לבוש שחורים, שמן, גלותי, נבער, זחוח שהוא ושכמותו "נהרגים באוהלה של תורה: והוא כל כך שמח בחלקו עד שאיננו מבין שיש פה מלחמה ואפילו שואל את השאלה המטומטמת:" מה קשר בין זה שאני בממשלה וזה שהמדינה נמצאת במלחמה?".
לכאורה שני "גולד". אבל את השני,  שאנו יודעים שהוא "זהב של שוטים" ( Fool's Gold) שכמו יבלות יש לעקרו  מהשורש, ולכן חברים, יום אחרי המלחמה יגיע הזמן לשנות מן היסוד מוסכמה עליה החליט בזמנו בן גוריון. בן גוריון קבע של החרדים להיכנס לכנסת, היות ובכנסת הראשונה הם לא היו. ובכן, הוא טעה, מקומם לא בכנסת ובטח ובטח לא הווריד הכלכלי שלנו.

מימין – דן גולדפוס (צילום: דובר צה"ל)

לעניות דעתי מי שלא תורם שלוש שנים לצבא או בשירות לאומי שלוש שנים, (למעט חולים / נכים), אין לו זכות לקבל אזרחות ישראלית. מבחינתי שיקבל תושבות בלבד ללא זכויות לביטוח לאומי או טיפול רפואי ממלכתי. אין סיבה בעולם שיהיו פה חצי מיליון אזרחים שמשלמים מיסים, נושאים בעול הכלכלה וגם משרתים כמעט מאה יום במילואים, מול שלוש מאות אלף מנותקים שחיים במציאות מקבילה כאילו הם לא חלק מן המדינה.

יצירת תמונה: בינה מלאכותית (AL)

הרב קוק ואחרים במפלגה החרדית אגודת ישראל בשנת 1948, הכריזו שזו שעת חירום לישראל, ולכן סגרו את הישיבות ובתי האולפנה ופיזרו את תלמידיהם בעבודות לטובת הציבור. ובבקשה מכם, אל תבלבלו לי את המח עם עמותת זק"א היקרה או עמותת " ידידים". הן טיפה של טיפה בים. הרוב החסידי והחרדי פשוט מרגיש היום שהמדינה הזאת חייבת להם כי רק בזכותם המדינה מתקיימת. לולא הם?, אין מדינה.
האמנם? ברור שלא, אבל בימים אלו הם יכולים לסחוט ויש מי שיסחט בכיף על מנת להישאר בשלטון והוא משלם להם. הרבה מאוד ועל חשבוננו.

וקצת תרבות חברים..

אם אתם סינים, אז מגיע לכם ברכת שנה טובה.

אַ גליקלעך נײַ־יאָר רבותי הסינים, הלא היום החלה שנת הדרקון 龙年 – ראש השנה הסיני 2024 שמתחילה היום: שבת ה- 10/02/2024. החגיגות נמשכות 15 יום ומסתיימת בחג הפנסים. כל שנת הדרקון היא מיוחדת, אבל 2024 תהיה ייחודית במיוחד מכיוון שהיא בחסות דרקון העץ הירוק. ירוק מסמל צמיחה, שיקום והתחלות חדשות, בעוד שעץ קשור לכוח מעניק חיים, יציבות וחוסן. באופן כללי. שנת הדרקון היא השנה החמישית בגלגל המזלות הסיני והחיה המסמנת אותה היא הדרקון, שהיא החיה הרביעית מתוך 12 עשר המזלות, המחליפה את שנת הארנב ומסתיימת בערב ראש השנה הסיני של שנת הנחש ב 28/01/2025.

Multi colored dragon statue symbolizes (צילום לשימוש חופשי: FREEPIK)

מדוע הדרקון הינו החיה החמישית בגלגל המזלות הסיני?

הדרקון הינו חייה כה עוצמתית, ונשאלת השאלה מדוע הוא ממוקם רק במקום החמישי בגלגל המזלות הסיני?, ובכן להלן סיפור קטן – הקיסר הצהוב הזניק למרוץ 12 חיות, הדרקון היה בדרכו לקו הסיום ולהגיע ראשון, בזמן מעופו הוא הבחין בכפר קטן  שסבל מבצורת ארוכת שנים ותושביו סבלו ממחסור רב, הוא עף לעבר העננים, פתח את פיו והמטיר גשמי ברכה על השדות והציל את תושבי הכפר. הדרקון המשיך במעופו, אבל הפעם הבחין בכפר שסבל משיטפונות שאיימו להטביע את כל תושביו, הוא פער את פיו ושאב את כל המים ועף איתם לעבר הים וכך הציל את תושבי הכפר. ממש כאשר התקרב לקו הסיום, הוא ראה את הארנב (שהשתתף אף הוא במרוץ) במנוסה מפני להקת זאבים שרדפה אחריו, הדרקון החליט להגן על הארנב, הבריח את הזאבים ושמר עליו כל הדרך עד לקו הסיום (ויש גם גרסה שהדרקון הציל את הארנב מטביעה בנהר), כך יצא שהדרקון הנדיב הגיע אחרי הארנב וזכה להיות בעל החיים החמישי בגלגל המזלות הסיני. כן חברים, הסינים הם אלו שהשתלטו על 'תנובה' ובונים את הנמל החדש בחיפה.. נו, שויין, אז נאחל להם שנה טובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן