Skip to content

ארבעה פעילי ימין נתבעו בגין לשון הרע בסך מיליון שקל

הארבעה אלון בראלי, אורלי לב, אליהו זכות וסידי קליין, נתבעים בגין פרסום ו/או שיתוף מידע כשבמוקד התביעה עומדת "תיאורית קונספירציה הזויה וחסרת שחר שהפיצו הנתבעים ברשתות החברתיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נדב גלאון, ממובילי המחאה ו- 'כוח קפלן', הגיש היום (שלישי), באמצעות עורכי הדין אוהד רוזן ועידן סגר, תביעת לשון הרע בסך כולל של מיליון ש"ח כנגד 4 פעילי רשת אשר פרסמו על פי כתב התביעה ושיתפו קונספירציה שקרית וחמורה בעניינו בסוף השבוע האחרון.  הארבעה אלון בראלי, אורלי לב, אליהו זכות וסידי קליין, נתבעים על סך כולל של מיליון שקל – מאלון בראלי 300,000 ₪, מאורלי לב 75,000 ₪, מאליהו זכות 350,000 ₪ ומסידי קליין 275,000 ₪.

מכתב התביעה עולה כי בסוף השבוע האחרון פרסם האתר 'עדנה קרנבל', אשר הפיץ בזמנו קונספירציה שקרית ומסוכנת נגד פרופ' שקמה ברסלר, קונספירציה שקרית חדשה, לפיה אדם המואשם כיום בעבירות ריגול ושמו נאסר בפרסום, הופעל על ידי גלאון והעביר לו חומרים מסווגים.

לטענת התובע, פרסום שקרי זה הופץ במהרה ברשתות החברתיות, בין השאר באמצעות הנתבעים – בפרסומים, שיתופים ותגובות – והפך "ויראלי". הנתבעים הוסיפו על הפרסום אמירות דיבתיות ושקריות נוספות. בין השאר, טענו חלק מהנתבעים כי גלאון העביר את החומר המסווג (שמעולם לא קיבל) למפעיליו האמריקאים, למחבלי הנוחבה, ולפדופיל; וטענו כי גלאון 'נעלם'.

נדב גלאון (צלום באדיבות המצולם, מדף הפייסבוק – מחזקים)

בכתב התביעה של גלאון נגד ארבעת הפעילים, נכתב: "במוקד תביעה זו עומדת תיאורית קונספירציה הזויה וחסרת שחר שהפיצו הנתבעים ברשתות החברתיות כאילו התובע הוא "בוגד" אשר "הפעיל" כביכול מרגל שפעל בצה"ל בימים שלאחר טבח 7 באוקטובר, קיבל ממנו חומרים צבאיים סודיים ומסווגים וכעת, עם גילוי הפרשה הוא כביכול "נעדר"… לתובע אין מושג מיהו אותו אדם ואין לו שום קשר אליו. למרבה הצער, תיאוריית קונספירציה זו לא נותרה רק בדל"ת אמותיו של האתר המפוקפק, אלא הופצה באמצעות הנתבעים ברשתות החברתיות (בתוספת תמונות של התובע ומלל דיבתי נוסף)… נתבעים אלה הפיצו את דברי הדיבה הכוזבים לעשרות אלפי חברים, עוקבים ומשתמשים ברשתות החברתיות באמצעות פרסומים עצמאיים, תגובות ושיתופים. פרסומים אלה של הנתבעים שותפו על ידי משתמשים אחרים באופן שהגביר את חשיפתם. ייאמר באופן הברור והנחרץ ביותר: מדובר בדברי בלע דיבתיים וחסרי יסוד שדרוש דמיון חולני במיוחד על מנת להאמין בנכונותם ולהפיצם".
תביעתו של גלאון, היא חלק ממאבק נחוש ורחב נגד פרסומים רעילים וכוזבים ברשתות החברתיות. היא מצטרפת לשורה של תביעות אשר הגישו לאחרונה מובילי המחאה. בשבוע שעבר נקבע, במסגרת הסכם פשרה, כי  פעיל הרשת שמעון חרמון ישלם לרועי נוימן, ממובילי 'כוח קפלן', פיצויים והוצאות משפט בסך 102,550 ₪, בגין סדרת תגובות שפרסם נגדו.
ביום חמישי לפני כשבועיים, תבעה פרופ' שקמה ברסלר תביעת לשון הרע את ח"כ טלי גוטליב מהליכוד ושישה פעילי רשת נוספים על פרסום לשון הרע. התביעה, על סך 2.6 מיליון שקל, הוגשה בעקבות סערת הפצת תיאוריות הקונספירציה הנוגעות לברסלר ובן זוגה. גוטליב התגוננה בטענה לחסינותה כחברת כנסת ואף צינה כי בין מקורותיה היה האתר עדנה קרנבל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן