Skip to content

על גנץ, נתניהו, אסון הר מירון ובחירות לראשות ממשלה

הוכח ללא ספק  שאין לנתניהו מסוגלות אמתית לנהל ממשלה וכי הוא הוא מקור האסון. ביבי מסוכן למדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתחיל בכך כי אני מאשים את גנץ בהרס התדמית הפומפוזית שהולכת יחד עם תפקיד ראש ממשלה, ( נוסח הביבי המטורללת והילד"ז), אני מאשים אני בני גנץ שנסע רק עם שני עוזרים  ומאבטח אחד ותתפלאו זה עדיין עושה את העבודה..
אני מאשים את גנץ שהוא נסע ללא פמליה של חנפני חצר, אשתו, ילדיו, ללא מעצב שיער, צלם חצר ועוד עשרות מאבטחים וכמובן שללא עשרות מזוודות של כביסה מלוכלכת או משהו אחר שלא ספק יסתבר בעתיד. אני מאשים את בני גנץ על כך שלא עשה טריקים ושטיקים לראש הממשלה שלו שכבר נעץ בו סכין בגב בעבר, כשמינה או כראש ממשלה חליפי. גנץ הגיע לארצות הברית  לפגוש באופן חשאי את הנשיא האמריקני, והתנהג באופן ממלכתי למרות ששגרירות ישראל בארה"ב קיבלה הנחייה דוחה בשלון המעטה מביבי שיתעלמו מנוכחותו של גנץ ולא יסייעו אם יתבקשו .
מובן לי ובעצם לכולם כי 'הביבי' לא השתנה, מה שהיה, הוא שיהיה. הוא היה ונותר פוליטיקאי קטן ומושתן שמהלך לדעתי שקרים על סביבתו, נון סטופ.
גנץ צמח אל מול עיניי לתפקיד המנהיג לאומי , ואני מצטער על שקראתי לו בעבר גאנץ דער שוואנץ ואפילו קראתי לו "טירון פוליטי" ו-"הגולם מפראג", כאשר צעד בעיניים סגורות לרווחה למלכודת של הנוכל מבלפור.

"אכלו לי שתו לי " – נוסח הליכוד 2024

אתמול (רביעי) הגישה וועדת החקירה לאסון מירון את מסקנותיה. כזכור, האסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון התרחש בליל ל"ג בעומר, י"ח באייר ה'תשפ"א, 30 באפריל 2021, ובו, עקב מעיכה וחנק שנגרמו בלחצי דחק המוניים של קהל דתיים שביקשו לחגוג את האירוע במירון, נספו 45 גברים וילדים, ו – 102 בני אדם נפצעו. אסון זה נחשב לאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל.

נתניהו, אוחנה ושבתאי בזירת האסון בהר מירון, ב-2021 (צילום: קובי גדעון / לע"מ ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מי שהיה אחראי על כלל האירוע בעת ההיא היה הראה"מ – ביבי , שר הבט"פ אמיר אוחנה ושר הפנים, אז אריה דרעי. כצפוי מאישיות נתניהו, בעדותו בפני הוועדה הוא גלגל כמנהגו את האחריות על כולם חוץ מעצמו (לא ידעתי, לא הראו לי, לא דרשו שאשים לב), ונקט בשיטת ה-"אכלו לי שתו לי" כאילו הוא זהבה הקטנה הבלונדינית עם הצמות בפוזה המתקרבנת הידועה והמוכרת שלו, וכל היתר, הם שלושת הדובים, לאמור – הם הרעים – רק הם האחראים והוא בכלל לא היה מעודכן ובעצם ממתי ראש ממשלה אחראי על איזה פקאקטה הר נידח, אי שם בצפון?
כשזה נוח לו – או אז הוא הראשון לאירוע. אזכיר לכם את הפוזה המתוקשרת לתקשורת של ביבי עם מטוס הביג טאנקר  לכיבוי שריפות באסון הר הכרמל? השריפה השתוללה וגבתה קורבנות, מטוסי הכיבוי כיבו, לוחמי האש נלחמו קשות בשטח המיוער ושלמו גם הם מחירים קשים, משטרת ישראל שמרה על ביטחון הציבור ושלמה במחיר חייה של מפקדת תחנת חיפה ופוזת סיום כבוי שריפת הענק נתניהו, הופיע בשטח דחף הצידה את שר הפנים דאז ושיחק את פוזת הכבאי הלאומי שהזמין את המכלית המעופפת במחירים אסטרונומיים. אבל, מי עושה חשבון עם כסף שלא מכיסו? ביבי ממש לא.
אזכיר לכם גם את פוזת מציל העם של ביבי בתקופת הקורונה?, לולא נתניהו, לא היה עם.  בעקבות כך נשאלה השאלה – למה הטילו חיסיון על פרשת "פייזר " ל-99 שנים?

מה מסתיר שם הביבי? האם זו עובדת הוראתו לשלם מחירים מופקעים, מופרזים ומופרכים למנכ"ל פייזר, על מנת לקבל את מנות החיסון הראשונות, והתפאר בכך רק בשביל רווח פוליטי? . הרבה שאלות שהתשובות עליהן מריחות רע נותרו פתוחות. שלוש שנים לקח לפרסם את מסקנות וועדת חקירת אסון הר מירון, עוד 99 שנה יחפרו ארכיאולוגים את תוצאות חקירת השביעי באוקטובר הנוראי, ואי שחרור החטופים שניתן היה לשחררם בחיים.
אבל אתמול עשה ביבי את מה שהוא יודע הכי טוב לעשות. מגד פרסום דוח חקירת האסון במירון, למה לא להטיל רפש בעצם במהות חברי וועדת החקירה, באמצעות דוברי כת הליכוד – הוא  פשוט ממסמס את אחריותו לאסון והטיל דופי ורפש בממשלת בנט- ולפיד שהקימה וועדת חקירה ממשלתית, הלא ברור לו שחברי וועדת החקירה מוטים נגדו פוליטית.
במסקנותיה התריעה וועדת מירון על חוסר משילות, על תרבות ה"סמוך", ובעיקר על חוסר קבלת החלטות לאורך שנים בעניין ההקדשים של כל מיני אדמו"רים בהר מירון מטעמים פוליטיים. על אי קבלת החלטות ומסמוס, או התעלמות מכל האזהרות של אנשי מקצוע ביחס להר מירון.
לכאורה מה חדש? הלא זו היא נוסחת ההתנהלות של ביבי לאורך 15 שנות שלטונו פה. אבל מה שהסריח כאן והעלה צחנה היית תשובת כת הליכוד ביחס  למסקנות וועדת החקירה. לא הושמעה (חס וחלילה) הבעת צער על ההרוגים ופצועים על לא עוול בכפם. לא איזושהי קבלת אחריות אישית והצעה להתפטרות. אלא שהכל בוצע פוליטית נגדו. במקום לקחת אחריות ולהתחייב שהממשלה תקבל ומתחייבת לקיים את מסקנות הוועדה, עמד אמש דובר הליכוד והטיל האשמה על ממשלת בנט-לפיד שמנתה את חברי הוועדה אך רק על מנת לנגח את הליכוד. טענה שאגב, גם הסריחה עד כך שגם ששפוטיו בכנסת כמו אלי דלל (ליכוד), התנער מהן.
בכנות? בהתחלה חשבתי שאולי שתיתי יתר על המידה ואני שיכור. אני לא שומע נכון ואולי אני לא מבין את תגובת הליכוד ההזויה. "לא יכול להיות שזו התשובה הרצינית של אנשים האמורים להנהיג אותנו", מלמלתי לעצמי. אלא שאז, ראיתי את הסייפא של דברי דובר הליכוד (תחפושתו הידועה של ביבי. בואו  ונאשים את לפיד בהחדרת האלוף שלמה ינאי לוועדת החקירה כ"מרגל מבפנים" שתפקידו היה מראש רק להוציא כתב פלסתר על ביבי וממשלתו. כלומר, סרקו וסרקו וחיפשו עוונות ומצאו שפעם בזמן אחר הוצע לינאי להצטרף ל'יש עתיד' והוא סירב.

ליכוד מוטרף – אתם לא תביישים להשמיץ אדם נקי כפיים

שאלה לי לחברי הליכוד שנותרו שפויים (יש כאלו?) – אתם לא מתביישים שם בליכוד?  לא מתביישים להטיל דופי ודיבה נגד איש נקי כפיים, איש שלמד בבית הספר הדתי לאומי צייטלין בתל אביב. איש שהגיע בגיל צעיר לדרגת אלוף, השתחרר מצה"ל אחרי שהיה ראש אגף תכנון מצטיין  ועבר לקריירה שנייה כתעשיין ישראלי. אדם שהוא יושב ראש חברת הביוטכנולוגיה פרוטליקס, ממלא מקום וסגן יושב ראש קרן רוטשילד קיסריה. אדם שכיהן כמנכ"ל מכתשים אגן וכמנכ"ל חברת טבע תעשיות פרמצבטיות. אותו אתם מכפישים?  אתם טוענים שלפיד הציע לו להיות חבר כנסת, אבל שכחתם לציין שהוא דחה את ההצעה.

טוב ככה זה תמיד אצל אנשי הביבי. הם לא עוסקים ב-Issue (הנושא), הם מתעסקים תמיד באיש. הנושא הא בעיתי? לכן כהרגלנו בקודש נלכלך  את יריבינו, גם אם הם לא קשורים לנושא.  להזכירם ככה הם גם גרמו להתפטרות עוה"ד אבי חימי מתפקידו אחרי שהפיצו מידע על רומן מחוץ לנישואין והפצת הקלטות ברמה פורנוגרפית של שיחותיו עם המאהבת הלוהטת. אגב, בחבר השלישי בוועדת מירון שהוא הרב החרדי קרליץ אשר חתום גם הוא על מסקנות הוועדה לא נגעו, תשאלו למה? אזכירכם כי הוא חרדי ומקורב לראשי חסידות גור שמתחזקים כיום את נתניהו על כפיים ומוצצים את לשד המדינה, כמו גם מתנגדים לחוק הגיוס. עכשיו צאו וחשבו.  אם כך מותז הרפש בנוגע למסקנות וועדת אסון מירון, מה יגידו ויאמרו אזובי הקיר הליכודיים, באשר למסקנותיה של וועדת חקירה הממלכתית הנוגעות לאסון טבח אוקטובר 23?

בעולם נאור ודמוקרטי – ראש הממשלה היה עף הביתה

במדינה נאורה בעולם מתוקן, ביבי היה מתפטר מתפקידו כבר למחרת הטבח – בשמיני באוקטובר 23, זה לא קרה.  ובכל זאת, האם גם הפעם נחכה שלוש שנים ויותר לתוצאות וועדת חקירה שביבי אמור להקים על מנת לחקור את עצמו? האם אתם סומכים על איש שכזה? ברור שלא. אגב, אישית אני חושב שכל מוסד וועדת החקירה פג תוקף. בין השאר כי אין לממשלה שום התחייבות מראש לקבל וליישם את תוצאות הוועדה. הוועדה תומר את דבריה והממשלה לא תהיה מחויבת לעשות עם כך כלום. יתרה מזאת,  האנשים שיימצאו אשמים (שלאור תוצאות וועדת חקירה כזו אין לי אלא לכנותם פושעים), אותם אנשים הבכירים בצה"ל ובדרג הפוליטי כולל ראש הממשלה עצמו, אמורים להתפטר וללכת הביתה מיד עם שוך הקרבות. אבל עד אז בכירים בצבא, בקהיליית המודיעין ובמיוחד קובעי המדיניות יוכלו להתחבר במשך שלוש שנים עם סוללות של עורכי דין ובינתיים ימשיכו לעשות נזק , כאילו הם ברים וחפים מכל אחריות עד, שיוכח אחרת. תרבות רעה מצניח נתניהו על המדינה. אני בעד הקמת מוסד שופט חוקר, בראשות שופט עליון, שתינתן לו הגבלת זמן של מקסימום שלושה חודשים להגיש דו"ח ביניים כולל המלצות לחקירות פליליות נגד אנשים שגרמו באי המסוגלות המקצועית/צבאית/ מודיעינית/ מנהיגותית שלהם להרג, טבח ואסון לאומי בהיקף שמעולם לא היה מזוויע כמוהו.
אני אומר לכם שביבי שיש לו בצינור לטפל עוד במסקנות האשמות  וועדת הצוללות בדרך, מסקנות בית המשפט על שוחד והפרת אמונים, ועכשיו וועדת מירון חייב להיות מורחק מידית  מכל מקור כח וסמכות כי הוכח ללא ספק  שאין בו מסוגלות אמתית לנהל ממשלה וכי הוא הוא מקור האסון. ביבי מסוכן למדינה. לדעתי מאחר והליכוד ניצח בבחירות, יש לתת לחבריו חודש לפריימריז פנימי בו יציעו ראש ממשלה חליפי ואם הם לא מצליחים לעשות כך, יש ללכת לבחירות חדשות ויפה שעה אחת קודם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן