Skip to content

"דוג מן": סרט אימה כייפי, משעשע ומטורף ללא בושה

ביקורת סרט: זהו סרט על אנדרדוג, רב-משמעית, שמשמש כדרמה נוגעת ללב עבור אאוטסיידרים. אין כאן הפקת פנטזיה ענקית כפי שלוק בסון נוהג לעשות, אבל עדיין יש חזון ייחודי ומשחק מעולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

הסרט "דוג מן" נפתח בהצגת הדמות הראשית בלילה גשום בעת ביקורת משטרתית בצד הדרך. במושב הנהג, פנס חושף פנים מאופרות בכבדות עם מריחות של מסקרה ודם, בעוד כלבים מכל גזע ממלאים את גב המשאית. הנהג, צעיר מרותק לכיסא גלגלים בשם דאג (קיילב לנדרי ג'ונס) נלקח למעצר, שם הוא נחקר על ידי פסיכיאטרית פלילית. באמצעות הראיון, אנו לומדים על החינוך יוצא הדופן של דאג ועל החיים בקרב כלבים, שהובילו ללילה ספוג דם זה.

מקור: יח"צ

המסגור של סצינת הפתיחה הוא כמובן לא רעיון מקורי, כי דרכו בעצם מקבלים סיפור בפלאשבקים. יחד עם זאת, הוא יעיל, שכן התסריטאי ובמאי הסרט, לוק בסון, ממשיך להעניק לצופים לנחש: איך נולד איש הכלבים, המכונה 'דוגמן'. לאחר ילדות עשוקה מאוד, הוא אמנם איבד כל אמון באנושות, אבל החברה והאהבה הבלתי מותנית של חבריו – הכלבים, הם שהותירו אותו בחיים. כאשר דאג סוף סוף נכנס לחברה כעבריין צעיר עם פלג גוף תחתון משותק, הוא לא בדיוק מתקבל בזרועות פתוחות, עד שהוא מוצא מקלט במועדון דראג ולומד את מלאכת האיפור והמשחק. בינתיים, הוא מפעיל פעולות סודיות ממקלט לכלבים, שם הוא מבלה את ימיו עם היצורים היחידים שהוא סומך עליהם ומבין אותם.

מקור: יח"צ

התסריט של בסון הוא פרוע בצורה לא מתנצלת, בין ז'אנרים של דרמות ריאליסטיות חברתיות וסיפורי מקור על גיבור על. הקשיים העומדים בפני הגיבור מתוארים בקטעי הדרמה הרבים, אבל הצופים מוצאים עצמם מושרשים בעלילה, כי יש גרעין אמיתי ואנושי בתיאור של החיים בשוליים, של אלה שמעולם לא היה להם סיכוי. זה מאוד מספק לראות את דאג וחבריו, הכלבים, משלבים כוחות כדי ללמד פושעים מהו לקח ראוי. הסצנות האלה מגוחכות ומוגזמות, עם זאת – כיף לראות אדם עם מוגבלות מביא את בוס המאפיה המקומית על ברכיו בעזרת כלבלב או שניים. זה סיפור האנדרדוג רב-משמעית…

מקור: יח"צ

וכן, יש בסרט אלמנט קווירי בולט. בין הרבה דברים אחרים, המוזרות של הדמות הזו מתוארת ברגישות מושלמת על ידי ג'ונס. מבלי להזדקק לתכונות חיצוניות שרק מחזקות סטריאוטיפים מגדריים, הוא מגלם את דאג כמי שבקושי עבר סוציאליזציה וחש מעורער. התחושה המטרידה שלא ניתן לשים תווית על אדם זה, אבל אפשר להזדהות איתו – על אף מעשיו הרעים, היא שמניעה את הסרט. ג'ונס מחדיר את הביצועים באנושיות כה גולמית ומחממת לב.

בסרט "דוג מן" הבימוי של בסון שובב וקליל. הוא לא נרתע מבחירות בוטות ומצלם חלק גדול מקטעי הפעולה  הפנטסטיים במרץ כמעט קומי. זה לא סוג הקולנוע שזוכה בפרסים, אבל מאוד פופולארי בקרב הקהל, ולכן על אף העלילה רווית הדם, זהו סרט כייפי, מעניין ובסופו של דבר מעצים.

הסרט "דוג מן" | "DogMan" – עכשיו בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן