Skip to content

גרמניה תשקול מכירת נשק לישראל אם ישראל תיכנס לרפיח

שגריר גרמניה בישראל: "מבצע צבאי ברפיח כמעט בלתי מתקבל על הדעת מבחינתנו". בעזה חוסלו ארבעה בכירי חמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר גרמניה בישראל מסר היום לתקשורת כי "גרמניה תשקול כל החלטה על מכירת נשק לישראל. מבצע צבאי ברפיח כמעט בלתי מתקבל על הדעת מבחינתנו". בכך מצטרפת גרמניה  לרשימת מדינות שהודיעו שיפסיקו לייצא או למכור נשק לישראל.  שרת החוץ הקנדית, מלאני ג'ולי, הודיעה אתמול (שלישי) שממשלת קנדה תפסיק לייצא עוד נשק לישראל. "זה דבר אמיתי", אמרה ג'ולי לאחר שרוב חברי הפרלמנט הליברליים והקבינט הצביעו בעד הצעת המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP) המתוקנת שלטענת חלק מהקבוצות היהודיות מערערת את זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חמאס.  בסוף השבוע פורסם בעיתון הגרדיאן הבריטי כי ממשלת בריטניה שוקלת לאסור יצוא נשק לישראל אם יחל מבצע צבאי ברפיח ויתקבל שם הרושם כי מתבצעת הפרה נרחבת של זכויות אדם. אחרי ארה"ב, גרמניה והודו, בריטניה מהווה ספקית נשק חשובה של ישראל. מנגד פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי למרות חילוקי הדעות עם וושינגטון הוא אישר לצה"ל את תכנית הלחימה ברפיח. בתחילת הדרך אמרתי לנשיא: אי אפשר לנצח את החמאס בלי שצה״ל ייכנס לרצועת עזה.

ארצות הברית תעצור אספקת נשק? – האדיר F-35 (צילום אליאור כהן דוברות משרד הביטחון)

נתניהו פרסם הודעה לפיה בשיחתו האחרונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לו כי אי אפשר להשלים את הניצחון בלי שצה״ל ייכנס לרפיח, וזאת כדי לחסל את שארית גדודי החמאס. נתניהו הוסיף כי הוא אישר את התוכנית המבצעית של צה״ל, ובקרוב יאשר גם את התוכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית מאזורי הקרבות. "הנשיא ביידן, שאני מעריך את תמיכתו, ביקש להציג בפנינו את ההצעות של אנשיו גם בתחום ההומניטרי וגם בנושאים אחרים", הודיע נתניהו, "וכפי שאמרתי – היו פעמים שהסכמנו עם ידידינו, והיו פעמים שלא הסכמנו איתם. בסופו של דבר, תמיד עשינו מה שחיוני לביטחוננו, וכך נעשה גם הפעם".

מנהיגי החמאס המחוסלים (צילום ועריכה: דובר צה"ל)

היום הודיעו צה"ל והשב"כ כי חוסלו בכירים בוועדות החירום של חמאס ברפיח; האחראים על ארגון פעילות הטרור והקשר עם פעילי חמאס בשטח. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב״כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שלשום (שני) בכירים בוועדות החירום של חמאס במרחב רפיח, שסייעו לזרוע הצבאית של ארגון הטרור לבסס המשך שליטה ופעילות בשטח. בתקיפה חוסלו סיד קטב אלחשאש, אסאמה חמד צ׳היר והותקף מחמד עוצ׳ אלמלאלחי, ראשי ועדות החירום בצפון ומזרח רפיח. לצידם חוסל גם האדי אבו אלרוס, שהיה קצין המבצעים של ועדות החירום. הבכירים היוו שליחי הנהגת חמאס ברפיח, פעלו למען ריכוז הפעילות הארגונית של חמאס במרחבים הומניטריים והיו אחראים על כלל עשיית התנועה והקשר עם פעילי הארגון בשטח. חיסולם מצטרף לחיסול נצ׳אל אלעיד שהותקף בשבוע שעבר וששימש כיושב ראש ועדות החירום במחוז רפיח, ואף ניהל את כלל הפעילות התנועתית של המחוז", לשון ההודעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן