Skip to content

DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף: בכורה למופע הפלמקו של רמנגאר

חגיגת פלמנקו משובחת בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה. רקדנית אורחת: דגה פדר. מסע הופעות החל מה-6 לאפריל 2024 בירושלים, תל אביב, הרצליה, חיפה ובאר שבע.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת הפלמנקו רמנגאר מציגה בבכורה ברחבי הארץ את DARABAR

עכשיו, יותר מתמיד, משהו קורא לנו לאסוף את עצמנו חזרה ואין דבר שיוכל לעשות זאת טוב יותר בשבילנו, כמו הגוף שלנו ושלל תחושותיו.
להקת הפלמנקו רמנגאר מיסודם ובניהולם האמנותי של קרן ואבנר פסח חוזרת לבמות ברחבי הארץ החל מה-06.04.24 עם מופע הבכורה DARABAR – "שבח" בשפת הצוענים.

"דארבאר" להקת פלמנקו רמנגר, מחול פלמנקו בניחוח צועני.   צילום: אסקף אברהם

״דארבאר״ נוצרה כדי כדי לעודד אותנו לזוז יותר, להרגיש יותר ונבנתה כרצף קטעים כרונולוגי, המזמינים אותנו להתחבר לקצב המשתנה והטבעי של הפלמנקו ולתחושות שמעוררות בנו את התשוקה להרגיש טוב יותר.

"הריקוד האנרגטי והשורשי והמוסיקה העשירה והמגוונת, לצד שרשרת עיבודים מודרניים מאוד מוקפדים, כל אלה יחד, מחברים אותנו למקום אחר בגוף, למקום חדש, למקום של חלום אחר, מקום של תעוזה, של תנועה ועוצמה וכך, שהקצב נדלק בנו, יש ותעורר בנו אולי גם הכמיה ל״עוד״. אולי אפילו לרגע עליז של שובבות, אותה שובבות, שפעם שכנה בנו ונעלמה.." אומרים קרן ואבנר פסח.

מסע תשוקה קצבי והרמוני. צילום : אסקף אברהם

למסע התשוקה החדש, הקצבי וההרמוני, של 14 אמני רמנגאר (מוסיקאים ורקדניות), מצטרפת הרקדנית והאמנית הרב תחומית דגה פדר, מנהלת להקת ביתא, הבאה לחקור ולחוות איתנו את ״חווית דאראבר״. גם הפעם רקדניות הלהקה ירקדו עבודה מיוחדת של הכוריאוגרף והאמן הבינלאומי פרוקיטו שמלווה זו עונה שנייה את הלהקה. בנוסף לקטעי המחול מחכה לקהל עושר מוסיקאלי לאורך כל המופע.

"שבח" בצוענית. הזמנה להתחבר לקצב המשתנה והטבעי של הפלמנקו. צילום אסקף אברהם

ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה: קרן ואבנר פסח ניהול מוסיקלי: אבנר פסח ועילי בורלא עיצוב תאורה: דני פישוף ניהול הצגה: קרין לדרמן עיצוב תלבושות: LA FARRUCA, רקדנית אורחת: דגה פדר רקדניות: קרן פסח, נוי לחמן, קרן שנור, רנד נג'ר, גאיה ליברמן
שירה: יעל הורביץ, שוקי שוויקי גיטרה: עילי בורלא בס פלמנקו: ערן הורביץ
כלי הקשה: יובל קהופמן קלידים ושירה: אבנר פסח, כלי נשיפה: מרסלו זובר קרדיט תמונות : אסקף אברהם

אודות להקת הפלמנקו רמנגאר

להקת המנגאר בניהולם האמנותי של צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח, הוקמה ב-2006 עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שנים בספרד. במהלך שהותם בספרד למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos- ולאחר מכן המשיכו את מסעם והופיעו על במות חשובות ברחבי העולם. ייחודה של הלהקה מתבטא ביצירותיה המקוריות הן במוסיקה, הן בטקסטים והן בכוראוגרפיה. הופעותיה מלוות תמיד במוסיקה חיה ובאיכות סאונד ברמה גבוהה ביותר וזוכות לשבחים רבים. הלהקה מונה 10 אמנים – רקדנים, מוסיקאים וזמרים – ופועלת כלהקה מקצועית המעלה מידי שנה בכורות חדשות באולמות המובילים בארץ: סוזן דלל, תאטרון ירושלים, היכל אמנויות הבמה הרצליה, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע ועוד.

בכורה לדארבאר של להקת ראמנגר. צילום אסקף אברהם

מועדי ומקומות המופעים

06.04.24 תיאטרון ירושלים
13.04.24 רפפורט חיפה
18.04.24 באר שבע
04.05.24 מרכז סוזן דלל, ת"א
22.06.24 מרכז סוזן דלל, ת"א
23.07.24 מרכז סוזן דלל, ת"א
19.09.24 הרצליה
28.11.24 מרכז סוזן דלל, ת"א

DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף, החל מ- 6 באפריל ברחבי הארץ
פרטים נוספים באתרים הבאים: https://bit.ly/DARABAR , https://did.li/AZvrl

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן