Skip to content

לאבד את היכולת לעבוד: הכול על אובדן כושר עבודה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במציאות שאנחנו חיים בה, גורמים בלתי צפויים עלולים לשבש בכל רגע את שגרת חיינו. מוגבלות במהותה מקיפה קשת רחבה של ליקויים העלולים להגביל אותנו מבחינה פיזית, נפשית, קוגניטיבית ואפילו מנטלית. מצבים רפואיים כאלו עלולים לא פעם לגרום לנו לאבד את היכולת שלנו לעבוד ולהתפרנס בעצמנו, ובדיוק לשם כך חשוב שיהיה לנו ביטוח אובדן כושר עבודה שיעזור לנו לשמור על יציבות פיננסית בתרחישים כאלו. מהו אובדן כושר עבודה ומה עושים כשמאבדים את היכולת לעבוד? כל הפרטים החשובים בנושא נמצאים ממש כאן.

מהי ההגדרה של אובדן כושר עבודה?

מוגבלות יכולה להתבטא בצורות רבות ויש גורמים רבים העלולים לגרום למוגבלות, בין שהיא גופנית, נפשית, קוגניטיבית ועוד. מוגבלות רפואית, ובפרט כזו הנגרמת בשל פציעה או מחלה, יכולה לגרום לנו לאבד את היכולת לעבוד ולהתפרנס, ומקרים כאלו מוגדרים כאובדן כושר עבודה. למשל, אם אדם מרותק למיטתו בגלל מחלה, הוא מוגבל בתפקודו ואיבד את היכולת לעבוד.

שמירה על יציבות פיננסית

לאנשים שאיבדו את כושר העבודה יש זכויות שונות המעוגנות בחוק. למשל, הם זכאים לקצבת נכות כללית מביטוח לאומי, לקצבת שירותים מיוחדים (למי שמחלתו מגבילה אותו בתפקוד יום יומי), לפנסיית נכות, לקצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח ולפטור ממס הכנסה (למי שדרגת נכותו היא יותר מ-90%). ביטוח אובדן כושר עבודה משמש כרשת ביטחון כלכלית לאנשים החווים מוגבלות המונעת מהם לעבוד ולהתפרנס. ביטוח מסוג זה מספק תמיכה כספית לכיסוי הוצאות חיוניות, לרבות חשבונות רפואיים, עלויות דיור והוצאות מחיה יום יומיות, כאשר המוגבלות פוגעת ביכולתו לעבוד. הכיסוי במסגרת פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה משתנה בהתאם לגורמים כגון סוג הנכות, חומרת הפגיעה ותנאי פוליסת הביטוח.

צילום: Karolina Grabowska PEXELS

עורך דין אובדן כושר עבודה

כאשר מתרחשת תאונה או פציעה המונעת מהנפגע להמשיך לעבוד ולהתפרנס, חשוב להבין כיצד להתמצא בעולם המשפטי המורכב של זכויות נכות ותביעות ביטוח. במקרים כאלו, פנייה לעורך דין מומחה בתחום היא לגמרי הכרחית. עורך דין בתחום הזה מתמחה בדיני אובדן כושר עבודה, ומצויד בידע ובמומחיות הנדרשת לעזור לעובדים להכיר את הזכויות שלהם ולעזור להם להגיש את התביעה לחברת הביטוח בצורה נכונה. כמו כן, אם העובד הנפגע הגיש תביעת ביטוח, ומסיבה כלשהי תביעתו לא התקבלה בחברת הביטוח או במוסד לביטוח לאומי, עורך דין מומחה בתחום יוכל לסייע בערעור על תביעת הביטוח שנדחתה. התייעצות עם עורך דין אובדן כושר עבודה בשלב מוקדם של התהליך יכולה לעזור לאנשים לקבל את המידע המלא על האפשרויות המשפטיות שלהם ולנקוט פעולות מתאימות כדי להבטיח שיקבלו את ההטבות והפיצויים המגיעים להם.

מה עושים כשמאבדים את כושר העבודה?

אם איבדתם את כושר העבודה שלכם, הינה כמה צעדים שכדאי לכם לנקוט:

  • הכינו תיק רפואי המרכז את כל המסמכים העוסקים במצבכם הבריאותי (מומלץ גם לקבל חוות דעת מרופא תעסוקתי)
  • פנו לביטוח לאומי והחלו לפעול קבלת קצבת נכות כללית
  • אתרו את פוליסת הביטוח שלכם וקראו אותה כדי להבין אילו מקרים היא מכסה
  • הכינו טופס תביעה ומסרו אותו לחברת הביטוח
  • היזהרו מחוקרי חברת הביטוח הנשלחים במטרה לעקוב אחריכם ולספק הוכחה המעידה שמצבכם הרפואי והתפקודי תקין
  • דעו את זכויותיכם והתייעצו עם עורך דין הבקיא בדיני הביטוח

לסיכום

ביטוח אובדן כושר עבודה משמש כגלגל הצלה מכריע למי שחייו השתנו בעקבות מחלה או פציעה, והוא מעניק יציבות כלכלית ושקט נפשי בעת צרה. אם מסיבה כלשהי תביעת אובדן כושר העבודה שלכם לא התקבלה, או אם אתם רוצים להבין את זכויותיכם לפני הגשת התביעה לחברת הביטוח, חשוב שתתייעצו עם עורך דין המתמחה באובדן כושר עבודה שייצג וילווה אתכם בהליך התביעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן