Skip to content

אמש במחול: בכורה – "ניכוס" של הילל קוגן בביצוע מופלא של אנסמבל בת שבע

בלט רב תחומי שכולו מופע מרהיב של יופי, הומור, טקסטים ותאורה מדהימה. לא להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הילל קוגן "מבקר" בסטודיו של להקת בת שבע ובונה יצירה בה הרקדנים הם הנכס. הוא מראיין את הרקדנים כדי להכירם מקרוב, את יכולותיהם הגופניות והמנטליות ואת יכולת האילתור שלהם. כך הוא בורא פרקי בלט, השונים זה מזה, כאשר כל פרק הוא מעין מחווה לתרבות, פולקלור וטקסטים ויחד הם מהווים יחידה שלמה של הנאה צרופה.

צילומים: אברהם אסקף/נדב ברנע

הבלט מקשר בין תרבויות והוא אוניברסלי. בין הפרקים מוצג בלט סיני לצלילי צ'ייקובסקי, סיפור הפרברים מברודווי עם ביצוע תיאטרלי, נשף מסיכות איטלקי, סטנד אפ שכולו טקסט ומופעי מחול סולו מאתגרים. בכל הקטעים, הרקדנים נדרשים ליכולות גופניות ולפתיחות הנפש.

צילומים: אברהם אסקף/נדב ברנע

אחד הקטעים המרשימים והמפתיעים ביותר היה של אניקה, הרקדנית ההולנדית, בו היא נדרשת לאלתר קטע ורבלי בהולנדית שהופכת לג'יבריש. קוגן מספר שהקטע הזה הוא אימפרוביזציה מושלמת של הרקדנית ובכל מופע היא תעשה אותו אחרת. הרקדנית שמתגלה כסטנדאפיסטית מצחיקה מסיימת את הקטע עם תנועות גוף בלבד, ללא קול ונעלמת מן הבמה.

נדב ברנע יצר תאורה גאונית. על הבמה אין תפאורה כלל. ברנע משתמש במה שקיים וזורק עליהם דליי תאורה כאילו הם נצבעו זה עתה. לעיתים הוא יוצר צלליות רקדנים, לעיתים הוא שופך צבע רק על דבוקת שחקנים כאשר לרקע צבע אחר. כל פרק בבלט, יש לו את הגוון והאווירה שלו הנוצרים רק ע"י תאורה.

צילומים: אברהם אסקף/נדב ברנע

אל הילל קוגן חברה הדרמטורגית שרון צוקרמן ויזר, רקדנית בעצמה ויחד הם רקחו את המופע הוורסטילי הזה. במחול, הדיאלוג בין הדרמטורג לכוריאוגרף מאפשר את הפרשנות של רעיון לתנועה. התוצאה מושלמת.

שרון צוקרמן ויזר והילל קוגן. צילום: שרה פלד

"ניכוס" הוא בלט שכל אחד יכול להתחבר אליו, בכל מקום בעולם. לכו לראות!

בביצוע רקדני אנסמבל בת-שבע עונה 2024-2023:
אמיל ברוקמן, ויקטור דובל, אניקה וורפלנק, ירדן ז׳אנה, גילי יניב אמודאי, קיילי מילר, מרמוז מלכיאור, מאיה מרום, סיליא מרעי, בו מת׳יוס, סופיה פיקלובה, הולדן קול, קליס רובינסון, ליאן רייזר, עדי שוורץ. תלמידים: זוהי בייליס-נגר, נגה סנה, שירה קסטנבוים.

צילום: שרה פלד

דרמטורגיה: שרון צוקרמן ויזר / עיצוב תאורה וחלל: נדב ברנע / ארט: לטיסיה בולו / עיצוב תלבושות: אולין טרידמן / מסכות: מתן מאירסון ורז סינטובה / תודות לנירית נלסון וליעל אשד

מרכז סוזן דלל, רח' יחיאלי 5, נווה צדק, תל אביב

יום שישי, 5.4.24 | בשעה 14:00 

יום שבת, 6.4.24 | בשעה 21:00 

יום ראשון, 7.4.24 | בשעה 19:00

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן