Skip to content

"ימי הפלמנקו 2024" מציין 30 שנים לפסטיבל שבנה את קהילת הפלמנקו בישראל

הפסטיבל מיסודה של קרן עדי אגמון, יוצג במשך שלושה ימים 28-30 במרץ במרכז סוזן דלל בתל אביב. בין המופעים, "חפלמנקה" עיבוד פלמנקו לשירתה של אום כולתום ו"מסביליה באהבה" שיתוף פעולה ישראלי-ספרדי מסביליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסטיבל תוכנן כחגיגה מרשימה של נקודת הציון המשמחת הזאת עבור הפלמנקו הישראלי, אך אירועי ה-7 באוקטובר הביאו את קרן עדי אגמון לחשיבתו מחדש, ברוח תפקידו עבור הקהילה שהקרן עצמה בנתה לאורך שנות פעילותה, וברוח מהות הפלמנקו כמרחב של נחמה ושותפות.

הפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 28-30 במרץ, יתמקד ביצירה הישראלית בפלמנקו, ולכן בניגוד לשנים קודמות בהם הוזמן מופע מרכזי מספרד, השנה ישולבו רקדנים ומוזיקאים ספרדיים ביצירות של היוצרות והיוצרים הישראלים. התכנית שנבנתה בקפידה וברגישות, תכלול מופעים המשלבים את הפלמנקו עם סגנונות מוסיקליים שונים, כמו חפלמנקה של אדוה ירמיהו בהשראת היצירה המוכרת אינתא עומרי של אום כולת'ום האגדית, או כאלה שמציגים אותו בצורתו השורשית, כמו מסביליה באהבה של מיכל בן צבי.

עוד יוצגו: פרויקט יצירות מקור, המתקיים זו הפעם השנייה, ובמהדורה מיוחדת שבמסגרתה יוצגו 4 עבודות קצרות בבכורה שנוצרו בהשראת חומרים מאוסף קרן עדי אגמון שהופקד בארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה; Points of You – אירוע פתוח לקהל הרחב במרחב הציבורי של מרכז סוזן דלל, המשלב 4 התרחשויות פלמנקו בעיבוד סייט-ספסיפיק מיוחד לפסטיבל ימי הפלמנקו 2024, וברוח 30 שנה לקרן עדי אגמון; ובוקר פלמנקו ישראלי – המופע האהוב שמעניק במה לקבוצות במגוון גילאים ולהקות ייצוגיות מסטודיוס ברחבי הארץ.

לאורך הפסטיבל יתקיימו גם אירועים שנוצרו בעקבות המצב, ביניהם הפלאש-מוב ( (flash mob) שובו לביתכם – קהילת הפלמנקו בישראל למען השבת החטופים, ביוזמת הרקדנית והכוריאוגרפית יעל טוכפלד, שבוצע מחודש דצמבר במקומות שונים בארץ וגם בכיכר זכויות האדם בפריז.

// יום חמישי 28.03         

19:00

Points of You – התרחשויות פלמנקו לייב במרחב סוזן דלל
אירוע לייב המשלב 4 התרחשויות פלמנקו שנבחרו מתוך יצירות מלאות, ומוצגות בעיבוד סייט-ספסיפיק מיוחד לפסטיבל ימי הפלמנקו 2024, ברוח 30 שנה לקרן עדי אגמון. ניהול אמנותי והפקה: שרון שגיא.

רחבת סוזן דלל
הכניסה חופשית

20:30
חפלמנקה באולם דלל -אדוה ירושלמי – חפלמנקה מביאה את יצירתה הגדולה של 'כוכב המזרח', אֻםּ כֻּלְת'וּם האגדית – אינתה עומרי (אתה חיי) – בעיבודים מקוריים של הגיטריסט הספרדי Manuel Cazas הצובעים את השירים המוכרים בגווני הפלמנקו, וכך מאפשרים לחוות אותם מחדש. שיתוף פעולה בין רקדנית הפלמנקו אדוה ירמיהו,  הגיטריסט הספרדי Manuel Cazas והזמרת הבינלאומית מור קרבסי.

// יום שישי 29.03

 14:30

פרויקט יצירות מקור – 4 יצירות מקור מגוונות שנולדו בתמיכת קרן עדי אגמון שלא רק מצמיחה דורות חדשים של רקדניות ורקדנים מבצעים אלא גם תומכת  ביוצרות ויוצרי הפלמנקו המקומיים, ולקדם יצירה מקורית וחדשה בסגנון זה. הפקה וניהול אמנותי: אדוה ירושלמי.

אולם סוזן דלל

16:00

מופע טבלאו – מופע על טהרת הפלמנקו המסורתי שבו שירה, נגינה וריקוד מתחברים בזמן אמת על הבמה כדי להגשים תקשורת מוזיקלית-תנועתית קרובה ואינטימית.

רחבת סוזן דלל
הכניסה חופשית

// יום שבת 30.3

12:30

בוקר פלמנקו ישראלי – מציג מדי שנה את העשייה שמתקיימת בסטודיוס הרבים לפלמנקו בארץ, שבמסגרתם פועלות קבוצות במגוון גילאים ורמות לצד להקות ייצוגיות. ברוח התקופה, הריקוד שיבצעו תלמידות האולפן למחול שער הנגב יוקדש לזכרה של יעל לייבושור תצפיתנית במוצב נחל עוז שנפלה במילוי תפקידה ב7 באוקטובר, והייתה רקדנית באולפן. כמו כן, המופע יסתיים ביצוע לבמה של הפלאש-מוב "שובו לביתכם" של קהילת הפלמנקו בישראל למען השבת החטופים.

אולם סוזן דלל

19:00

Points of You – התרחשויות פלמנקו לייב במרחב סוזן דלל

אירוע לייב המשלב 4 התרחשויות פלמנקו שנבחרו מתוך יצירות מלאות, ומוצגות בעיבוד סייט-ספסיפיק מיוחד לפסטיבל ימי הפלמנקו 2024, ברוח 30 שנה לקרן עדי אגמון. ניהול אמנותי והפקה: שרון שגיא

רחבת סוזן דלל (פתוח לקהל הרחב)

20:30

מסביליה באהבה שיתוף פעולה ישראלי-ספרדי

מיכל בן צבי, רקדנית וכוריאוגרפית ישראלית אשר חיה בסביליה כ6- שנים, יוצרת מופע בהשראת העיר מתוך געגוע עמוק לצלילים, לריחות ולצבעים המיוחדים של הרחובות, ולפלמנקו שנמצא בהם בכל פינה. במסגרתו היא משתפת פעולה עם רקדן הפלמנקו Domínguez Orellana Iván ועם גיטריסט הפלמנקו הידוע Triana de Fyty El – שני אמנים סביליאניים מוכרים בספרד ובעולם, שעבדו גם גדולי היוצרות/ים והלהקות.

אולם סוזן דלל

פסטיבל ימי הפלמנקו, 28-30 במרץ, מרכז סוזן דלל. כרטיסים באתר סוזן דלל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן