Skip to content

ילד פלסטיני בן 13 נורה למוות בידי צה"ל בעת פעילות צבאית בקבטיה

מאוחר יותר, כך לפי הדיווח, כוחות ישראליים עצרו גם אב פלסטיני יחד עם בנו לאחר שפרצו לביתו. לטענת הפלסטינים צה"ל ערך גם חיפוש בבתים בכפר אמורה ואלו הסבו נזק לתכולתם. בירושלים עצרה המשטרה 16 בני אדם בחשד להסתה לטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ילד פלסטיני בן 13 נורה ונהרג ושניים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח אנוש, במהלך כניסה צבאית של צה"ל עם שחר לעיירה קבטיה, דרומית לג'נין, כך מדווחת הבוקר (שבת), סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפה. על פי הדיווחים צה"ל פעל הלילה בכמה מוקדים ביהודה ושומרון, בהם באזור חברון ובעיירה קבאטיה מדרום לג'נין. מקורות מקומיים אישרו לתקשורת כי כוחות גדולים מצבא הכיבוש פשטו על העיירה האמורה, פרסו את כלי הרכב הצבאיים שלהם ברחובות ובשכונות, בעוד צלפים נפרסו על גגות מספר בניינים וחנויות. על פי הדיווח עימותים פרצו בעיירה האמורה בעקבות כניסת צה"ל, במהלכה פתח הצבא בירי כבד לעבר שני צעירים, ופצע אחד מהם באורח אנוש. פוואז חמאד, מנהל בית החולים אל-ראזי בג'נין, אמר כי נביל אבו עאבד, בן 13, נהרג לאחר שנפצע קשה מכדורים חיים של הכיבוש. מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות כוחות צה״ל ומג״ב הלילה (ו') במרחב הכפר קבטיה שבחטיבת מנשה מספר מחבלים ירו לעבר כוח שפעל במקום. הכוח הגיב בירי לעבר המחבלים וזוהו פגיעות. לאחר הפעילות התקבלו דיווחים על מותו של נער פלסטיני. נסיבות המקרה בבירור".

נורה למוות – נביל אבו עאבד בן -13 (צילום: סוכנות הידיעות וואפה ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מאוחר יותר, כך לפי הדיווח, כוחות ישראליים עצרו גם אב פלסטיני יחד עם בנו לאחר שפרצו לביתו. לטענת הפלסטינים צה"ל ערך גם חיפוש בבתים באמורה ואלו הסבו נזק לתכולתם. בתוך כך כוחות הביטחון עצרו את הגעת רכבי אמבולנס לעיירה כדי להעביר את הפצועים לבית החולים. מאוחר יותר הבוקר דווח כי מתנחל ישראלי פגע בצעיר פלסטיני מהכפר חוסאן ממערב לבית לחם. רמי חמאמרה, מנהל מועצת הכפר הוסן, אמר כי המתנחל ממאחז חוקי פגע ב-בזיל עבד אל-והאב חמאמרה, בן 17, בזמן שהוא רעה כבשים באזור אל-שרפה בכפר. אתמול פשטה קבוצה של מתנחלים ישראלים, תחת עינם הפקוחה של חייל צה"ל על הכפר באמצעות טרקטורים והחלה לבצע פעולות יזומות, של הריסה כנגד תושבי הכפר. מצה"ל טרם נמסרה תגובה.

16 פלסטינים נעצרו בשטח הר הבית בטענה להסתה לטרור 
בירושלים עצרו ביממה האחרונה שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב עצרו ביממה האחרונה 16 בני אדם שלטענת המשטרה הנם מסיתים ותומכי טרור, שעפ"י החשד קראו קריאות הסתה והזדהות עם טרור ומחבלים בשטח הר הבית אמש והבוקר. המעצרים, כך נמסר, בוצעו בהתאם להנחיית ניצב דורון תורג׳מן ממ״ז ירושלים, לאחר פעולות חקירה והפללתם. לטענת המשטרה מאז תחילת חודש הרמדאן לפני כשלושה שבועות, התפילות בהר הבית מתקיימות כסדרם ללא חריגים, כשהמשטרה פועלת בהתאם להנחיית הדרג המדיני, במטרה לאפשר את חופש הפולחן למתפללים הרבים, לצד שמירה על היבטי הביטחון והבטיחות. לצד זאת, כך נטען על ידי המשטרה, ביממה האחרונה בסיום תפילות הפג׳ר (שחר) והתראוויח׳ (ערב) בהר הבית, היו מי שניצלו מציאות זו לקריאות הסתה ותמיכה בטרור אחרי התפילות ברחבת הר הבית. לצד עשרות המסיתים, היו רבים שצילמו את המעשה – צילומים אשר שימשו, בין היתר, את משטרת ישראל בהפללות של אותם חשודים. במשטרה מציינים כי מרבית המתפללים בתפילות אלו לא לקחו בהם חלק, אך רבים מהם שימשו ״קהל״ שצפה בהתרחשות או צילם אותה כאמור, ואף אחד מהם לא נראה מנסה לעצור אותה או לגנותה. בעקבות כך, הנחה אמש ממ״ז ירושלים לאתר, לזהות ולעצור את מובילי ומחוללי ההסתה בכל הכלים והאמצעים הקיימים, זאת על מנת למצות עמם את הדין.

אחד העצורים (צילום: דוברות המשטרה)

חקירות מפגני הסתה אלו הוטלו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם מרחב דוד.  כאמור, לאחר פעולות חקירה, הופללו חשודים, בהם 16 שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שיעצרו בהמשך. המעצרים התחילו אמש בשעות אחר הצהריים. שוטרי ימ"ר ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע כוחות משטרתיים נוספים, עצרו 6 מסיתים (מרביתם בשנות ה-20 לחייהם, ישראלים תושבי מזרח ירושלים ואזור הצפון) שעפ"י החשד קראו קריאות הסתה ותמיכה בטרור בתפילת הפג'ר אמש, והם הועברו להמשך חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. מיד עם סיום תפילת התראוויח׳ אמש בשעות הלילה, שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים ולוחמי מג"ב, עצרו ביציאה מהר הבית עוד 5 חשודים נוספים (בשנות ה-20 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים וצפון הארץ), בחשד שקראו קריאות הסתה ותמיכה במחבלים. אחד מהם נעצר לאחר שבנוסף ירה זיקוק לאוויר בשטח הר הבית . החשודים שנעצרו על ידי השוטרים הועברו לחקירה במרחב דוד. גם הבוקר, עם סיום תפילת הפג'ר בהר הבית, החלו מספר מסיתים בקריאות הסתה ותמיכה בטרור. בסיוע תצפיתני מרכז השליטה במרחב דוד (מבט 2000) נעצרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב ביציאה מהר הבית 5 חשודים בהסתה (בשנות ה-20 לחייהם תושבי מזרח ירושלים וכפר קאסם) והם הועברו לחקירה במרחב דוד. מהחקירות במחוז ירושלים נטען כי בין קריאות ההסתה שנמשכו לפרק זמן קצר יחסית, היו גם קריאות תמיכה בארגון הטרור חמאס ובראשיו, קריאות לפגוע ביהודים ועידוד ארגון הטרור חיזבאללה לירות על תל אביב. עוד עלה מהחקירה, כי אחד החשודים (19, צור באהר) פרסם ברשתות החברתיות מספר פרסומי הסתה ואלימות, תמיכה בארגון טרור ומחבלים במהלך השנים האחרונות. בהתאם לממצאים ולצרכי החקירה, הערב החשודים שנעצרו יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט. מהמשטרה נמסר כי "אותם מסיתים ותומכי טרור שפלים, הם תושבי מדינת ישראל המנצלים מועד דתי ומשתמשים במקום תפילה קדוש לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים. הם פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים הנורמטיביים המגיעים להר הבית ולא לוקחים חלק באותם מפגני הסתה חמורים. במשטרה מבהירים כי המחשבה של מסיתים ותומכי טרור שהם ״מוגנים״ בתוך הר הבית ויהפכו את המקום לחממת הסתה – שגויה. לא תהיה ״אקס טריטוריה״ להסתה במדינת ישראל, על וכך יעידו 16 החשודים שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שייעצרו בהמשך. אותם אנשים מטילים כתם גדול מאוד על תושבי ישראל המוסלמים, ואנו קוראים לכל מי שמתנגד לטרור והסתה לטרור – לפעול למניעת מקרים דומים במקום קדוש. לצד זאת נמשיך לפעול גם בהמשך חודש הרמדאן בכוחות מתוגברים בכדי לשמור על הסדר והבטחון, לטפל בנחישות במסיתים, ולעצור את כל מי שיזדהה ויתמוך בארגוני הטרור ובמחבלים בכל הכלים והאמצעים הקיימים ברשותנו, בהר הבית ובכל מקום אחר."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן