Skip to content

טלוויזיה אונליין, בלי פרסומות ובלי לחץ של טייקונים

מחוץ לתשומת ליבה של התקשורת המרכזית פועלת טלוויזיה עם ביקורת נוקבת וקהל צופים הולך וגדל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחוץ לתשומת ליבה של התקשורת המרכזית פועלת טלוויזיה עם ביקורת נוקבת וקהל צופים הולך וגדל

 מאת כתבת מגפון 

הטלוויזיה החברתיתהטלוויזיה החברתית היא גוף תקשורת עצמאי (מלכ"ר), המקדם סדר יום אלטרנטיבי בנושאי מדינה, חברה, סביבה ותרבות, בניגוד לסדר יומה של תקשורת ההון, המתנהלת על פי שיקולי רייטינג. הטלוויזיה החברתית מפיקה כתבות המקדמות מאבקים חברתיים ובאמצעותן חושפת את הציבור לאירועים שאינם משודרים בתקשורת הנפוצה, מעלה מודעות פוליטית ומקדמת צריכה ביקורתית של תקשורת.

הטלוויזיה החברתית מעניקה במה לארגונים, פעילים וקבוצות שונות בחברה, שאינם מקבלים ייצוג או חשיפה בערוצי התקשורת האחרים. בימים אלו מכפילה הטלוויזיה החברתית את היקף פעילותה וקולטת אנשי תקשורת חדשים.

סדר חברתי, תוכנית הדגל של הטלוויזיה החברתית, עוררה עניין לא רק בקרב הציבור שצורך תכנים ביקורתיים, אלא גם בקרב משקיעים הרוצים לשפר את פני החברה בישראל. לאחר פעולה מאומצת הצליחה הטלוויזיה החברתית לגייס את המשאבים הדרושים להשקעת מאמצים נוספים בתחקירים ובסיפורים בלעדיים שיוצגו במגזין.

הטלוויזיה החברתית
דגש על אירועים שיקדמו מאבקים חברתיים

אהוד שם טוב, מייסד הטלוויזיה החברתית, אומר: "בשנת 2006, לפני שהיה וידיאו באתרי החדשות המרכזיים ולפני שיוטיוב פרץ לתודעה הישראלית, עלה אצלי הרעיון ליצור גוף תקשורת טלוויזיוני עצמאי, נטול שיקולי רייטינג, כדי שיתאפשר לעשות כתבות ולסקר אירועים שיקדמו מאבקים חברתיים. הגידול אותו אנו צופים בטלוויזיה החברתית הוא בבחינת חלום שמתגשם".

מ-2006 ועד היום הפיקה הטלוויזיה החברתית מאות סיקורי אירועים מהשטח, כתבות תחקיר, סדרות ומהדורות אקטואליה. בתקופה האחרונה שמה הטלוויזיה החברתית דגש על הפגיעה האנושה בדמוקרטיה הישראלית כתוצאה מהתחזקותן של מגמות אנטי דמוקרטיות במרחב הציבורי ובכנסת בפרט, יחד עם היחלשותה של התקשורת הביקורתית הישראלית.

יעל רוזנפלד, מנהלת התפעול של הטלוויזיה החברתית, מוסיפה: "הצלחנו ליצור מודל ייחודי של תקשורת מקצועית ועצמאית, שאינה מושפעת מבעלי הון, ואינה כוללת פרסומות גלויות או סמויות. אנחנו הראשונים שעושים כזאת טלוויזיה בארץ ומצליחים לעשות זאת מעל שש שנים".

כתבות שהופקו באחרונה בטלוויזיה החברתית:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן