Skip to content

"איש הקוף": סרט פעולה אלים, אבל עם הרבה לב ועומק

ביקורת סרט: הסרט מרובד כוריאוגרפיית קרבות ומרדפים מסמרי שיער, אבל מאחור מתגוללת עלילה שונה, מסקרנת ומלאת לב, שמדביקה אותנו לכיסא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "איש הקוף" עבר תלאות ומסעות ארוכים. בתחילה היה אמור לצאת כסרט בנטפליקס, אולם אז נרכש על ידי אולפני 'Monkeypaw' של ג'ורדן פיל, כדי להבטיח שיצא לאקרנים (באמצעות חברת יוניברסל). בסופו של דבר, ההחלטה הייתה נבונה – כי זהו סרט שכדאי לצפות על המסך הגדול ביותר שניתן, ולחוות את קטעי הפעולה עם קהל רחב. דב פאטל לא רק ביים את "איש הקוף", אלא הוא כתב את התסריט, מככב בתפקיד הראשי והפיק את הסרט. בהחלט ניתן לראות שהסרט נעשה עם הרבה תשוקה, מסורתיות ולב.

מקור: יח"צ

"איש הקוף" הושווה לא אחת לסרטי "ג'ון וויק", אבל ההשוואה הזו תהיה רעה לסרטו של פאטל – מה גם שבתוך הסרט אף צוחקים על סדרת הסרטים בכיכובו של קיאנו ריבס. סרט זה, נושא בהרבה יותר תוכן ועומק עשיר אודות התרבות ההודית, ומרובד בעלילת נקמה ופרשנות על ניצול קהילות פגיעות על ידי דמויות חזקות (פוליטיות ודתיות), ועל כן לסרט "איש הקוף" יש הרבה יותר נשמה ועומק מסדרת הסרטים המצליחה. העלילה של הסרט פשוטה למדי: אדם רוצה לנקום בשוטר מושחת (סיקנדר חר) על שרצח את אמו, והוא משתלב בחשאי בעולם הבושת של קוויני (אשוויני קלסקאר), כדי להשיג את מטרתו. אבל יש הרבה מעבר, ממה שמופיע פני השטח.

הפוליטיקה של הסרט מושפעת מאוד ממה שקורה היום בהודו. פאטל מציג את זוועות האלימות במדינה, במיוחד כשהיא נוגעת לעליונות ההינדית על פני קבוצות אחרות ומיעוטים דתיים. למרות שהקהל המערבי, ובארץ בפרט, אולי לא מבין את כל הניואנסים על הנוף הפוליטי של הסרט, יש שם מספיק כדי להבין את המהות. לשם כך, הסרט אינו מזין אותנו בכפיות של מידע, ואינו מתייחס לקהל שלו כאל כל דבר מלבד אינטליגנטי, ומבין כי ניתן לתפוס הכל ללא סצנות מלאות אקספוזיציה.

מקור: יח"צ

לשם כך, "איש הקוף" בעיקר מראה ופחות מספר. זה חיוני, בהתחשב בכך שהדמות של פאטל אינה דברנית במיוחד, ואנו מגלים את רוב סיפור הרקע שלו באמצעות פלאשבקים – זיכרונות של אמו (אדיתי קלקונטה) ממוסגרים בצורה מלנכולית שמועצבת על שאר הקטעים האפלים בסרט. רק לאחר שנלמד את מלוא ההיקף של מה שבאמת קרה, הפלאשבקים האלה יתחילו להתעמעם, כאילו דמותו  מתעוררת כדי לטפל באמת במקום לקבור אותה.

מקור: יח"צ

מה שמדהים בסרט הפעולה חסר המעצורים, הוא שהדמות הראשית מתחילה כחסרת ניסיון. פאטל נופל ונכשל לפני שהוא מנסה להרים את עצמו שוב, בעזרת קבוצה המורכבת מנשים טרנסיות (בהנהגת ויפין שארמה). הסצינות הכוללות את האימונים שלו טובות, מכיוון שדמותו מוקפת בקהילה, כאשר 'איש הקוף' לומד את הרעיון שכוח מגיע במספרים, ואדם אחד לא יכול לעשות את הבלתי אפשרי, או להתמודד עם גורואים אלימים וצמאי כוח, לבדו.

מקור: יח"צ

"איש הקוף" הוא בסופו של דבר סרטו של פאטל עד הסוף. הוא כוכב הפעולה שלא ידענו שאנחנו צריכים. מלבד קטעי הפעולה, פאטל מחדיר לתפקיד כאב לב, שמדגיש את הדחף הנלהב של דמותו לנקמה. הכל כתוב בעומק העיניים של פאטל, שמעביר כל כך הרבה, עד שמילים לא יכולות לבטא. להגיד שהוא מצוין בתפקיד לא עושה צדק עם ההופעה שלו; פאטל עושה מעל ומעבר כדי לספק משהו בלתי נשכח, והתסריט – שכתב יחד עם פול אנגנוולה ו-ג'ון קולי, עושה בעוצמה את השאר.

אם יש יותר מדי פלאשבקים ותפקיד קטן מהצפוי עבור סובהיטה דהוליפאלה, זה לא מרתיע מלהפוך את הסרט "איש הקוף" להיות סיפור פנטסטי, רב-שכבתי עם דמות מושרשת לאורך כל הדרך. זה בדיוק מסוג הסרטים שמחפש קהל רחב – במיוחד שקטעי הפעולה שלו, וגם קצת הקומיים, מהנים יותר בצפייה קבוצתית מאשר בצפייה ביתית. זה סרט פעולה עם הרבה לב וכוח מובנה בתוכו, וזה גורם לציפייה מרובה לדעת מה הסרט הבא בבימויו של פאטל.

הסרט "איש הקוף" | "Monkey Man" – עכשיו בבתי הקולנוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן