Skip to content

בית המשפט שחרר מפגינים שעצרה המשטרה

בין המשוחררים מפגין שנשכב מתחת למכת"זית. השופטת קטי צווטקוב: "פעולות החקירה אינן ברות שיבוש ולכן ניתן לבצעה כאשר המשיבים אינם נתונים במעצר. עילת המסוכנות היא ברף נמוך".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תסתכלו בעיניים של עינב צנגאוקר, אמו של מתן שנחטף מניר עוז,  לראש הממשלה בנימין נתניהו היא אמרה את הדברים הבאים : "ניהלת קמפיין נגד המשפחות. אנחנו חווים אלימות ברחובות בגלל שאתה מסית נגדנו, הממשלה שלך והשופרות שלך קוראים לנו בוגדים. כשלת. דמם של 1,400 נרצחים על ידייך. טיפחת וגידלת את חמאס. כל זמן שלמתן שלי אין יום ואין לילה, גם לך לא יהיה", לשרה מירי רגב, ואמרה כי "לא יהיו משואות השנה. את מסרבת להיפגש איתי, אבל מדינת ישראל לא תחזור לשגרה כל עוד החטופים בשבי. כמו מתן, גם בתך היתה בדרום בשבת השחורה. היא היתה יכולה להיות ליד מתן שלי בשבי. כאימא לאימא אני יודעת שהיית מבעירה את המדינה יחד איתי ולא היית מקדמת טקס משואות. תבטלי את הטקס".

תסתכלו לי ביניים – עינב צנגאוקר (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
נכחו בהפגנה – אהוד ברק ובוגי משה יעלון (צילום: בן כהן)
מההפגנה בתל אביב (צילום: ציפי מנשה)

בתוך כך בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (רביעי) בלא תנאים ארבעה מפגינים שנעצרו אמש מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. מפגין נוסף נשלח למעצר בית של שבוע, בשל "היתקלויות דומות עם המשטרה משנת 2020". בין המשוחררים גם מפגין שנשכב מתחת למכונית התזה (מכת"זית) ומנע ממנה לפעול. השופטת קטי צווטקוב פסקה כי "פעולות החקירה אינן ברות שיבוש ולכן ניתן לבצעה כאשר המשיבים אינם נתונים במעצר. עילת המסוכנות היא ברף נמוך". השופטת התחשבה בכך ששלושתם שירתו מעל 4 חודשי מילואים מאז 7 באוקטובר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שלושה מהמפגינים בחמישה ימים, ועד השעה 17:00 תוכל לערער על החלטת בית המשפט לשחררם. עם זאת, היום המשטרה פרסמה הבהרה: "בניגוד לנטען, מפגינים לא פרצו לבית רה״מ ולא הגיעו למרחק של מטרים בודדים מהבית, זאת בזכות פעילות והיערכות המשטרה שהצליחה לבלום אותם עשרות מטרים מהבית, חרף הפרות הסדר האלימות והפסולות שהיו במקום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן