Skip to content

רבבות מפגינים כנגד הממשלה ולמען השבת החטופים

המשטרה מנעה ממפעילים ועיתונאים לעלות לגשר במקום, ואפשרה רק למספר מצומצם של בני משפחות חטופים לעלות לשם. יו"ר האופוזיציה לפיד: "נתניהו, תבקש סליחה על מה שקורה לנו בעולם. איך הם הצליחו לאבד את העולם? 1,400 נרצחים, 133 חטופים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבבות מפגינים הערב (מוצ"ש) נגד הממשלה ולמען השבת החטופים בצומת עזריאלי ומחוץ לשער בגין של הקריה בתל אביב. המשטרה מנעה ממפעילים ועיתונאים לעלות לגשר במקום, ואפשרה רק למספר מצומצם של בני משפחות חטופים לעלות לשם. מארגני ההפגנה מסרו כי "זו הפעם הראשונה שבה המשטרה פוגעת בחופש המחאה בשער בגין ולא מאפשרת לפעילים המסורים להתארגן לערב המחאה כראוי", וקראו "להורות מיד לשוטרים בשטח לחדול מההתעמרות המיותרת הזאת ולאפשר להם לזעוק את זעקתם של החטופים הנמקים בשבי החמאס מזה חצי שנה". כוח קפלן פרסם צילומי שוטרים עם אלות שנועדו לפיזור ההפגנה ומהמשטרה נמסר כי "בהמשך לפרסומים שגויים של חלק מכלי התקשורת על הצטיידות שוטרי משטרת ישראל באלות נבהיר, אין כל הצטיידות באלות והשוטרים נמצאים כדי לאבטח את המוחים ולשמור על ביטחונם למהלך כל האירוע".

שער בגין (צילום: בן כהן)
כיכר הדמוקרטיה (צילום: בן כהן)
קפלן (צילום: בן כהן)

בכוח קפלן פרסמו דברים שכתבה כרמית פלטי קציר, אחותו של החטוף אלעד קציר, שמוקדם יותר נודע כי הוא נרצח בשבי וגופתו חולצה מעזה: "הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה אבל המונח המדויק הוא 'נפגע פעולות הפקרה'. הוא הופקר ב-7.10 והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים. כל שמאחר לפדות השבויים היכן שאפשר להקדים, כאילו שופך דמים. ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה. תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה". כרמית פלטי קציר שגופתו חולצה מחן יונס. קציר אמרה על אחיה: הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה אבל המונח המדויק הוא "נפגע פעולות הפקרה". הוא הופקר ב-7.10 והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים. ״כל שמאחר לפדות השבויים היכן שאפשר להקדים, כאילו שופך דמים. ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה. תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה.

צילום: בני משי ושבפ

בעקבות דבריה של שרת התחבורה מרי רגב שהתראיינה הערב לערוץ 12 ואמרה גם כי "בהפגנות יש אנשים שרוצים לרצוח את ראש הממשלה" פנה הערב הפעיל החברתי והפוליטי יאיא פינק ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה להורדת החסינות של רגב והעמדתה לדין בסעיף הסתה ולשון הרע על הציבור. פינק אמר: "ההפגנות בחודשים האחרונים ובכלל מאז הקמת הממשלה הן ההפגנות הכי מתונות ביחס להפגנות קודמות בארץ ובעולם. רגב מסיתה נגד המפגינים במטרה להסית את הקשב הציבורי מהכישלונות המהדהדים של הממשלה הגרועה בתולדות המדינה". יו"ר האופוזיציה ויו"ר "יש עתיד", ראש האופוזיציה יאיר לפיד השתתף הערב בהפגנה ברחבת קניון ערים בכפר סבא, שם אמר בנאומו: "נתניהו, תבקש סליחה על מה שקורה לנו בעולם. איך הם הצליחו לאבד את העולם? 1,400 נרצחים, 133 חטופים, המלחמה הכי צודקת בהיסטוריה, נגד ארגון טרור איסלאמי מעוות, ובסוף כועסים עלינו, ושונאים אותנו, ואנחנו מאבדים את החברים הכי טובים שלנו בעולם. זה הכשלון המדיני הגדול בתולדותינו. אנחנו נחזיר את המדינה הזו לידי המתונים והשפויים. לידי מעמד הביניים היצרני והעובד והמשרת במילואים. נגיד לכל מי שיושב על שולחן המדינה – אין דבר כזה זכויות בלי חובות. אין דבר כזה לקבל בלי לתת."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן