Skip to content

כטב"מ יורט הלילה מעל מפרץ אילת

ספינת טילים מסוג סער 6 ביצעה לראשונה יירוט מוצלח. בעזה חוזרים פלסטינים לבתיהם בחאן יונס ונדהמים למצוא הריסות וחורבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך הלילה ספינת טילים מסוג סער 6 ביצעה לראשונה יירוט מוצלח באמצעות מערכת ״כיפה ימית״ של כלי טיס בלתי מאויש, אשר עשה את דרכו מכיוון מזרח וחצה למרחב מפרץ אילת. הכוחות שהיו במרחב פעלו יחד עם יחידת הבקרה האווירית ובתיאום וסנכרון מלא מול הסטי״ל מסוג סער 6 של שייטת 3. כחלק מהערכת המצב מתחילת הלחימה, ספינות טילים פרוסות בזירת ים סוף, בניהן ספינת טילים מדגם סער 6 שמבצעת את משימותיה במרחב.  בצה"ל מסבירים כי זרוע הים, פועלת במרחב זירת ים סוף וערוכה אל מול מגוון איומים אזוריים באמצעות יכולות הגנה.


צילום היירוט – דובר צה"ל

חאן יונס (צילום: רשתות חברתיות ועמוד הפייסבוק Gaza now ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ובעזה הפלסטינים חוזרים אט אט לחאן יונס בדרום עזה כדי למצוא את בתיהם הרוסים כליל עם ערימות הריסות מונחות במכתשים מופצצים. בחיפוש אחר דרך מתכת מעוותת ובניינים מנופצים, נראה שזה יוצא דופן שמישהו יחזור אי פעם – אבל הם חוששים ממה שהצבא הישראלי תכנן בהמשך. רבים מהיוצאים הביתה, לאחר חודשים של הפצצות כבדות וקרבות ברחובות, הגיעו מהעיר רפיח, בקצה הדרומי ביותר של עזה. גורמים רשמיים ישראלים אומרים כי נסיגת החיילים מחאן יונס הייתה חלק מהתארגנות מחדש לקראת מתקפה על רפיח, שבה מעריכים יותר ממיליון פלסטינים מחסה.
בנושא החטופים אמרו אתמול שני מקורות ביטחוניים מצריים והחדשות הממשלתית אל-קארה שהושגה התקדמות מסוימת בשיחות בקהיר. המקורות הביטחוניים אמרו לרויטרס כי שני הצדדים עשו ויתורים שיכולים לעזור לסלול את הדרך לעסקה להפוגה, אשר – כפי שהוצע במהלך שיחות קודמות – תחולק על פני שלושה שלבים, עם שחרור כל החטופים הישראלים שנותרו ו- מונח הפסקת אש מטופל בשלב השני. עם זאת, גורם בחמאס טען בפני רויטרס כי לא הושגה התקדמות בשיחות האחרונות. כשנשאל על השיחות של הכתבים ביום שני, דובר ממשלת ישראל אבי היימן לא יפרט, ואמר רק: "הדבר החשוב ביותר הוא שהאנשים הנכונים נמצאים במקום הנכון בזמן הנכון כדי לדון בדרך שבה 133 ניתן לשחרר בני ערובה ישראלים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן