Skip to content

"אפוס" הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות יתקיים בחול המועד פסח

הפסטיבל יציג עשרות סרטים בינ"ל שמציגים את האנשים והסיפורים ששינו את העולם מאדריכלות, ספרות ועד מוסיקה, עבודות וידאו דאנס של בוגרי מכללת ספיר, רצועת סרטי קלאסיקה ישראלית מהקאנון הלאומי ויסמין קיני עם רצועת אוצרות סרטי שירה. 23-27 באפריל בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסטיבל ייפתח ב-23 באפריל בפעם ה-15, עם הסרט 'הבמה שלהם', שמביא למסך חבורה של שחקני תיאטרון, כולם בעלי צרכים מיוחדים בהכנות להעלאת מחזה, שהוא אגדה צבעונית שנעה בין מציאות לבדיה. הקסם של התיאטרון נכנס לעומק של סרט תיעודי, דרמה בארוקית עם סצנות קולנועיות צבעוניות להפליא וחבילת רגשות ענקית.

ב27 באפריל יינעל הפסטיבל עם חגיגה קולנועית וחושית 'כרמן של סאורה' בהקרנת עותק חדש של הסרט המצליח מ-1983 (בין השאר, הוא היה מועמד לאוסקר), תזכורת לכשרונו הגדול של קרלוס סוארה, הבמאי הספרדי, מהחשובים שבבמאי אירופה במאה שעברה, והוא מוקרן במלאת שנה למותו. בין המופיעים בו מלבד אנטוניו גאדס הענק, גם הרקדנית כריסטינה הויוס והגיטריסט הווירטואוז פאקו דה לוסיה, שמביאים למסך גירסה עדכנית של כרמן בקצב הפלמנקו, שהיא רכבת הרים רגשית.

סרטים נוספים בולטים שיוקרנו:

| מונק-סרט שמפרק את האוטוביוגרפיה של אחד הציירים המודרנים הגדולים ומביא פרוטרט שונה וייחודי שלו אל ההווה והעתיד. הכל בארבעה פרקים שונים, המתארים תקופות ותחנות שונות בחייו של מונק, נכתבו כל אחת, על-ידי תסריטאים שונים, משוחקים ע"י שחקנים שונים, כולל אשה שמגלמת אותו.

מתוך הסרט מונק באדיבות פסטיבל אפוס

| ארצו של פוקנר-האדפטציה לעולם הדמיוני שבנה פוקנר בספריו, הופכת למציאות באמצעים של שירה קולנועית שמגלה פסיפס של מקומות ואנשים,. דומים ושונים לגמרי מדמויותיו. הצילום מרהיב, הפסקול מצמרר. גם מבלי להכיר לעומק את ספריו, אי אפשר להוריד את המסך מן העיניים.

| קסאנקיס: מהפכן-יאניס קסנאקיס, שאשתקד מלאו 100 שנה להולדתו, הוא אחת הדמויות הייחודיות בעולם המוסיקה המודרנית. הוא היה מהנדס, ארכיטקט ומוסיקאי מחונן וחלוץ של מוסיקה אלקטרונית אוונגרדית, המשלבת לתוכה אור ומבנה. סיפור חייו המרתק ורווי הטלטלות הביא אותו לאמץ את הכאוס והדיסוננס ולהעניק להם מסגרת חדשה ומשמעות.

| אגדת "קאובוי של חצות"- חצי מאה אחרי שיצא לאקרנים וזכה באוסקר (1969), קאבוי של חצות נחשב עדיין לסרט פורץ דרך. דרך קטעי ארכיון נדירים וראיונות עם הא.נשים שלקחו בו חלק, מובא דיוקן על התקופה שעשתה את הסרט והסרט שעשה את התקופה.

| רומיאו, יוליה, תומאס וכל השאר זוהי הפקה של אופרה, אבל זו גם הצצה אל מה שצפוי לנו מבחינה אמנותית באולימפיאדה בפריז השנה. תומס ג'ולי – במאי מקורי ועטור פרסים – נבחר לתפקיד המנהל האמנותי של המשחקים האולימפיים, וכשצופים בסרט הזה אפשר להבין מדוע זאת הפקה יוקרתית ויצירתית למחזה האלמותי 'רומיאו ויוליה'י של שייקספיר, אותו ג'ולי לא מפחד לשנות ולהתאימו למאה ה-21.

אפוס פסטיבל הבינ"ל לסרטי תרבות ואמנות יתקיים בפעם ה-15, בתאריכים 23-27 באפריל במוזיאון תל אביב לאמנות ובסינמטק תל אביב. בפסטיבל יוקרנו עשרות סרטים מהארץ והעולם בהקרנות בכורה בישראל. אפוס מתמקד בעידוד יצירה המתעדת את העשייה האמנותית בישראל ויקיים תחרות סרטים ישראלים קצרים ועוד.

מוזיאון תל אביב לאמנות וסינמטק ת"א

23-27 באפריל 2024

פרטים וכרטיסים באתר הפסטיבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן