Skip to content

נרקיס ודני רובס במופעי אביב במערת צדקיהו בירושלים

חוויה רב חושית מפעימה במעבה האדמה. מופעי אביב במערת צדקיהו האגדית שנחשפה מתחת לבתים של העיר העתיקה בירושלים. החלל ההיסטורי שופץ וישמש למופעי במה ומוזיקה בלילה וסיורים היסטוריים עם חזיון אורקולי אימרסיבי לכל המשפחה המוקרן על קירות המערה בשעות היום. הזמרת והיוצרת נרקיס ודני רובס בשיריו האהובים במערה עם האקוסטיקה הנהדרת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נרקיס במסע חייה: הזמרת והיוצרת סוחפת ומחברת בין עולמות.  18.4.24 

נרקיס היא זמרת יוצרת עם חומרים מקוריים שנכתבו על ידיה. שירים שהם חלק בלתי נפרד מחוויות החיים שעברה, התמודדה וניצחה, דרך הסתכלות ולמידה מהמסע של חייה.

נרקיס סוחפת במסע חייה, במופע האביב של מערת צדקיהו. צילום: תום עמוס

הולכת איתך, שדות, אל תעזוב, ענני, ממה אתה בורח, הבלדה למחכות – הם רק חלק מלהיטיה הגדולים של נרקיס שפרצה בשנים האחרונות כרוח סערה אל לב הקונצנזוס הישראלי. מלווה בלהקת נגנים מעולה, כובשת נרקיס את הבמה תוך שהיא חושפת את מסע חייה המרתק הנע בין העולם החילוני לעולם הדתי, בין אשקלון לגוש קטיף, בין תל אביב להודו, בין צפת לעוטף עזה. הכנות שלה סוחפת את הקהל למערבולת של רגשות והנאה צרופה.

דני רובס במופע חדש במופעי האביב של מערת צדקיהו. 23.5.24

מופע חדש של דני רובס והלהקה, הכולל את כל שיריו האהובים.  דני רובס, זמר ויוצר מהאהובים והמוערכים בישראל, אשר שיריו זכו להצלחה גדולה לאורך השנים ולאהבת אמת של הקהל חוזר לבמות עם געגוע גדול, במופע עם כל שיריו הגדולים ושירים חדשים עליהם עבד בשנה האחרונה.

דני רובס: צילום גבריאל בהרליה

בהופעה מבצע דני את שיריו האהובים אשר הפכו לקלאסיקות עכשוויות ולחלק מפס הקול של חיינו: "אני בא הביתה מהלילה", "נוסעת בעקבות האהבה", "פנים ושמות", "איך הוא שר", "לא נרדמת תל אביב", "מכתב קטן", "רכבות 68-80-88", "גרעינים", "זה לא אני", "משהו חדש מתחיל", "בדרך אל האושר", "אני לא מפסיק להתרגש ממך" , "מוקפת באור" ועוד…

על הבמה: דני רובס – שירה וגיטרות, מיקי ורשאי – גיטרה בס, קרן טפרברג – תופים, אורי ויינשטוק – קלידים, עמית יורגנסון – גיטרה חשמלית, אילאיל תמיר רובס – כלי הקשה

חלל תת קרקעי יפהפה סמוך לחומות העיר העתיקה שמציע חווייה רב חושית מפעימה במעבה האדמה 

מערת המסתורין והאגדות של ירושלים מסתתרת מתחת לבתי העיר העתיקה ומדהימה בגודלה וביופייה. האגדה מספרת כי בעת מצור הבבלים על ירושלים נמלט צדקיהו מלך יהודה האחרון, דרך מערה זו ליריחו ומכאן שמה. ככל הנראה החציבה במקום החלה בימי בית ראשון. יוסף בן מתתיהו כינה אותה "מערת המלכים", וממנה נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש בתקופת הבית השני.

מערת צדקיהו במופע. צילום: יעל הרמן עבור פמ"י

היא נעלמה מהעין עם בניית חומות העיר בתקופה העות'מאנית, ונחשפה שוב, במקרה, בראשית המאה ה-20. בשעות היום חושפת המערה פנים נוספות וחדשות בסיורים לכל המשפחה: חזיון אורקולי חדש, אימרסיבי (אופף) ,יפיפה ומהפנט המוקרן על קירותיה החשוכים ולוקח אותנו למסע בזמן, עמוק אל העולם המסופוטמי של תקופת בית ראשון, האגדות והמיתוסים של תקופת בית שני ועוד סודות רבים הקשורים במערה המסתורית.

מנכ״ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי: ״משרד ירושלים ומסורת ישראל מוביל מגוון פעילויות לקהל הרחב, במסגרת פיתוח אגן העתיקה. בואו ליהנות ממופעים מוסיקליים באקוסטיקה של מערת צדקיהו המרהיבה והמשודרגת- חוויה ייחודית ומכופלת!"

מועדי המופעים הקרובים במערת צדקיהו :

נרקיס במערת צדקיהו, ב-  18.4.24 בשעה 21:00

 דני רובס, במערת צדקיהו, ב- 23.5.24 בשעה 21:00

שאטלים ללא תשלום יצאו מרח' שבטי ישראל 14 החל השעה 20:00, וחזרה בסיום המופע.

מופעים במערת צדקיהו. צילום יחצ באדיבות פמ"י

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן