Skip to content

האמנית והאוצרות של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה יפתחו את התערוכה כאשר תושג עסקת חטופים ועצירת האש

ההחלטה היא לא לבטל את עצמן ולא לסגת מהצגת היצירה, אלא לעשות מעשה שיש בו התייצבות בסולידריות עם משפחות החטופים ועם קהילה גדולה שמייחלת לשינוי
פחות מדקה

"האמנית והאוצרות של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה יפתחו את התערוכה כאשר תושג עסקת חטופים ועצירת האש" –  זה השלט שנתלה על קיר הביתן הישראלי בביאנלה הבינלאומית ה-60 של ונציה, בבוקר פתיחת התערוכה.

מבעד לחלון הזכוכית השקוף של הביתן הישראלי, ניתן לראות את עבודת הווידאו "מקוננות" המתנגנת בכניסה לתערוכת (M)otherland, של רות פתיר, ואילו התערוכה השלמה מחכה לרגע בו הלב יהיה פתוח שוב לאמנות.

רות פתיר, מקוננות צילום מתוך עבודת וידאו, 2024

"מקוננות" היא יצירה בת שתיים וחצי דקות, שבה השתמשה פתיר במחשב על מנת להנפיש תמונות של פסלי פוריות עתיקים. פסלי הנשים כוללים איברים סדוקים או חסרים, הם מתעוררים לחיים בסרט ומסתובבים, מייללים מצער וכעס. ביצירה מבקשת פתיר לשקף את העצב והתסכול שלה מהסכסוך.

ההחלטה היא לא לבטל את עצמן ולא לסגת מהצגת היצירה, אלא לעשות מעשה שיש בו התייצבות בסולידריות עם משפחות החטופים ועם קהילה גדולה שמייחלת לשינוי. "כאמנית וכמחנכת, אני מתנגדת בתוקף לחרם תרבותי, אבל אני מרגישה קושי גדול להציג פרויקט שמדבר על ערך החיים בתקופה של זילות איומה בהם", אומרת פתיר.

לדברי האוצרות מירה לפידות ותמר מרגלית: "חצי שנה עברה מאז ההתקפה המזעזעת על ישראל ב- 7 באוקטובר, שהובילה למלחמה הנוראית בעזה, ואין סיום באופק. רק עוד כאב, עוד אובדן, עוד הרס. התערוכה עלתה והביתן ממתין להיפתח. האמנות יכולה לחכות, הנשים, הילדים והאנשים שחיים בגיהנום אינם יכולים".

הביאנלה בוונציה תיפתח ב-20.4.24.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן