Skip to content

13 מתנחלים נעצרו כשניסו להקריב קורבן בהר הבית

על פי הודעה שפורסמה בקרב המתנחלים תתן תנועת חוזרים להר פרס - פיצוי כספי לאלו שיצליחו לעמוד במשימה. ופיצוי בסך 50 אלף ₪ למתנחל שיצליח להקריב קורבן. לטענת הארגון "הכרעת החמאס תלויה בהחלת ריבונות בהר הבית, והקרבת קרבן פסח זו ההתחלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל עיכבה הבוקר (ראשון) לחקירה 13 חשודים, שהיה בכוונתם להפר את הסדר בירושלים. ברשות החשודים  נתפסו גדיים שאחד מהם, הוסתר בתוך עגלת תינוק. החשודים הועברו לחקירה במשטרה ובעלי החיים הועברו לטיפול ווטרינרי. ביום חמישי האחרון פרסמה תנועת הימין המתנחלי 'חוזרים להר'  הודעה לפיה התנועה תיתן פרס כספי למי שיקריב קרבן פסח, וכן פיצוי כספי  לפעילים שיעצרו על ידי משטרת ישראל בדרכם להקרבת קרבן פסח בהר הבית ביום שני הקרוב. "קרבן פסח בזמנו ובמקומו – דווקא השנה" נכתב במודעה. על פי התעריף – פעיל שייעצר בדרכו להקרבת הקרבן יפוצה על ידי התנועה בסכום של מאתיים שקל. אם הפעיל ייעצר כשבידו גדי או טלה להקרבה, סכום הפיצוי יעמוד על שבע מאות שקלים. במידה והמעצר יתבצע בתוך תחומי הר הבית אזי התנועה תעביר אלפיים וחמש מאות שקלים למי שנעצר. במידה ויצליחו להקריב את קרבן הפסח כהלכתו, יקבלו המקריבים פרס כספי בסך חמישים אלף ש"ח. בנוסף, ציינו במודעה כי כי הכרעת החמאס תלויה בהחלת ריבונות  בהר הבית, והקרבת קרבן פסח מהווה אבן דרך משמעותית בגדיעת ראש הנחש של חזון החמאס ובכך יקדם את השבת החטופים. במשטרה הזהירו כי בימים האחרונים מופצים פרסומים במטרה לעודד גורמים קיצוניים להגיע להר הבית ולפעול במקום שלא כדין.

גדי שנתפס בידי המתנחלים (צילום: משטרת ישראל)
המודעה שפרסם הארגון (צילום: ללא – מרשתות החברתיות ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הבוקר, בפעילות בלשי ימ"ר ירושלים, זיהו בלשי המשטרה מספר חשודים במקרים שונים, כשהם אוחזים בגדי או נושאים בעל חיים זה בדרכים שונות לרבות בתוך שק קניות ועגלת תינוק. החשודים הועברו להמשך חקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים והגדיים הועברו להמשך טיפול וטרינר. ארגון 'חוננו' נטל על עצמו לייצג את העצורים, ביניהם על פי הארגון גם קטינים בני 13, 17 ו-15. עוד נודע כי בין העצורים גם יו"ר תנועת חוזרים להר רפאל מוריס ועוד מספר פעילים נוספים בסמוך לשערי הר הבית, כשברשותם גדי להקרבת קרבן הפסח, הפעילים הובלו אל תחנה המשטרה ונלקח מהם הגדי. ממשטרת ישראל נמסר כי משטרת ישראל פועלת בירושלים וביתר הגזרות עם כל גופי הביטחון, במישור הגלוי והסמוי, נגד כל אדם שינסה להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק ולנוהג הקיים במקומות הקדושים בעיר ירושלים ובמקרים ופרסומים שיעלו חשד לעבירה פלילית יבדקו לעומקם. בנוסף, מפרי סדר מכל סוג שהם, יטופלו בהתאם, לרבות ביצוע מעצרים, פתיחה בחקירות פליליות והרחקה מהאזור ככל שיידרש."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן