Skip to content

האו"ם דורש חקירה בינלאומית בפרשת קברי האחים

בהודעה מיוחדת דרש האו"ם לקיים ועדת חקירה. דובר צה"ל דניאל צהגרי הבהיר כי צה"ל בדק גופות כדי לוודא שחלק מהן הן גופות ישראלים שנרצחו על ידי החמאס. נציגת האו"ם לזכויות האדם, פולקר טורק, פרטה היום בהודעה, את ההרס שאליו נקלע בית החולים נאסר שנחשב לבית החולים הגדול בחאן יונס והשני בגודלו ברצועת עזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האו"ם דרש היום (שלישי) חקירה בינלאומית בפרשת "קברי האחים" שחפרו כוחות הכיבוש בסביבת בית חולים נאסר בעזה שם אותרו גופותיהם של יותר מ-200 בני אדם. בהודעה מיוחדת דרש האו"ם לקיים ועדת חקירה. דובר צה"ל דניאל הגרי הבהיר כי צה"ל בדק גופות כדי לוודא שחלק מהן הן גופות ישראלים שנרצחו על ידי החמאס.
בתוך כך הודיע דובר צה"ל כי צה"ל תקף באופן מדויק משגרי רקטות שמוקמו במרחב הומניטרי בדרום הרצועה; אוגדה 162 ממשיכה בפעילות במסדרון במרכז הרצועה. על פי צה"ל בעקבות מידע וזיהוי מבצעי שגובש בפיקוד הדרום, מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו מספר תקיפות שהובילו להשמדה של שתי עמדות שיגור שמוקמו בדרום הרצועה בלב מרחב הומניטרי והיו בשימוש ארגון הטרור חמאס. עמדות השיגור היו טעונות והותקפו טרם בוצעו מהם שיגורים לשטח הארץ וכי התקיפה בוצעה לאחר מאמצים מקדימים לצמצום הפגיעה. נציגת האו"ם לזכויות האדם, פולקר טורק, פרטה היום בהודעה את ההרס שאליו נקלע בית החולים נאסר שנחשב לבית החולים הגדול בחאן יונס והשני בגודלו ברצועת עזה. היא תיארה את ההרס ב- "זוועה" והדגישה את הצורך לקיים ועדת חקירה אפקטיבית ובלתי תלויה. ישראל מבחנתה רכשה עשרות אלפי אוהלים עבור אזרחים פלסטינים שבכוונתה להתפנות מרפיח בשבועות הקרובים לקראת תקיפה מובטחת על העיר שהיא רואה כמעוז החמאס האחרון ברצועת עזה, אמרו מקורות ישראלים ביום רביעי. סמוך לגבול מצרים, אוכלוסיית רפיח תפחה על ידי יותר ממיליון פלסטינים שנמלטו מהמתקפה הישראלית בת חצי השנה דרך שאר חלקי עזה. גורלם מדאיג את מעצמות המערב וגם את קהיר, אשר שללה כל זרם של פליטים לסיני המצרית.

עיר אהלים בעזה (צילום: צילום תוכנית המזון העולמית והאו"ם)
צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית – וואפא ורשתות חברתיות ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לאחר שבועות של שיחות עם ארצות הברית על אמצעי הגנה אזרחיים, משרד ההגנה של ישראל קנה 40,000 אוהלים, כל אחד עם קיבולת של 10 עד 12 אנשים, עבור פלסטינים שהועברו מרפיח, אמרו מקורות בממשלת ישראל, כך דיווחה היום רשת אל ערביה. נראה היה שהסרטון שהופץ באינטרנט מציג שורות של אוהלים לבנים מרובעים העולים בחאן יונס, עיר במרחק של כ-5 קילומטרים מרפיח. עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס לא יכלה לאמת זאת, אך קיבלה תמונות מחברת הלוויין Maxar המציגות מספר מחנות אוהלים על אדמת חאן יונס שהיו פנויים ב-7 באפריל. משרד הביטחון של ישראל סירב להגיב לפניות הרשת. עוד דווח כי מקורות בממשלה אמרו כי קבינט המלחמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן להיפגש בשבועיים הקרובים כדי לאשר פינוי אזרחים – הצפוי לארוך כחודש – כשלב הראשון של סריקת רפיח. גם מלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה מידית, על פי אותו דיווח.למרות שלא דנו בתוכניות קרב ספציפיות, הצבא הישראלי סימן יותר ויותר נכונות לנוע ברפיח. "חמאס נפגע קשה בגזרה הצפונית. הוא נפגע גם במרכז הרצועה. ובקרוב זה יפגע קשה גם ברפיח", אמר ביום שלישי ל"כאן 11" תא"ל איציק כהן, מפקד אוגדה 162 הפועלת בעזה. "חמאס צריך לדעת שכאשר צה"ל ייכנס לרפיח, הוא יעשה הכי טוב להרים ידיים בכניעה. רפיח לא תהיה הרפיח של היום… לא יהיו שם תחמושת. ולא יהיו שם בני ערובה". ביום רביעי הודיע ​​הצבא כי גייס שתי חטיבות מילואים למשימות בעזה. ישראל טוענת כי רפיח הוא ביתם של ארבעה גדודי לחימה שלמים של חמאס, שתוגברו על ידי אלפי לוחמים הנסוגים של תנועת הטרור. ניצחון במלחמת עזה – "חרבות ברזל", שהחל לאחר מסע הטבח, ההרג והחטיפות של החמאס ב-7 באוקטובר, בלתי אפשרי בלי לקחת את רפיח, לרסק את חמאס ולחלץ כל בני ערובה שם, אמר לא פעם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. בנאום שנשא אתמול (שלישי) לציון היום ה-200 למלחמה, אמר דובר ארגון חמאס, אבו עוביידה, שישראל השיגה עד כה רק "השפלה ותבוסה" בקמפיין שלטענת גורמים רפואיים (גם הם של החמאס) בעזה הרג יותר מ-34,000 פלסטינים. ארגון הטרור חמאס הרג 1,200 בני אדם וחטף 253 ב-7 באוקטובר, לפי נתונים ישראליים. מתוך אותם בני ערובה, 129 נותרו בעזה, אומרים גורמים ישראליים. יותר מ-260 חיילים ישראלים נהרגו בקרבות קרקע מאז 20 באוקטובר, אמר הצבא. עבור העקורים ברפיח, פינוי נוסף נראה קודר. איה, בת 30, המתגוררת זמנית בעיר עם משפחתה בבית ספר, אמרה לרשת אל ערביה שהיא שוקלת לעזוב. אבל היא חוששת שזה יהיה מסוכן מדי. היא אמרה שכמה משפחות עברו לאחרונה למחנה פליטים בחוף אל-מוואסי, אך האוהלים שלהן עלו באש כאשר פגזי טנק נחתו בקרבת מקום. "אני צריכה לקבל החלטה אם לעזוב את רפיח כי אני ואמא שלי חוששות שפלישה עלולה לקרות פתאום ולא יהיה לנו זמן לברוח", אמרה. "להיכן אנו הולכים?"
ח.א. הלייר, עמית בכיר בלימודי אבטחה בינלאומיים במכון המלכותי לשירותים מאוחדים, אמר לכתב הרשת כי הוא מצפה להתקפה על רפיח "במוקדם ולא במאוחר", מכיוון שנתניהו נתון ללחץ לעמוד ביעדים המוצהרים שלו – חילוץ החטופים והרג כל החמאס מנהיגים. "הפלישה לרפיח היא בלתי נמנעת בגלל האופן שבו הוא סידר את כל זה", אמר. אבל לא יתאפשר לכולם לעזוב את העיר, אז "אם הוא ישלח את הצבא לרפיח, יהיו הרבה נפגעים". מצרים מסרה כי היא הזהירה את ישראל מלעבור על רפיח. מהלך כזה, אמר שירות המידע הממלכתי של מצרים, "יוביל לטבח אנושי מאסיבי, אבדות (והרס נרחב).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן