Skip to content

הנשיא פרס יעלה שוב את שחרור פולארד, בפגישתו הבאה עם אובמה

היום הצטרפו גם גלעד שליט והוריו אביבה ונועם ליותר מ-10,000 החותמים על העצומה - בקריאה לנשיא פרס להעלות את הנושא בפני נשיא ארה"ב, עוד לפני שפרס יקבל מידי אובמה את "מדליית החירות" ביוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום הצטרפו גם גלעד שליט והוריו אביבה ונועם ליותר מ-10,000 החותמים על העצומה – בקריאה לנשיא פרס להעלות את הנושא בפני נשיא ארה"ב, עוד לפני שפרס יקבל מידי אובמה את "מדליית החירות" ביוני

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, יעלה גם בפגישתו הבאה עם אובמה, לרגל קבלת "מדליית החירות" מנשיא ארה"ב ביוני השנה, את עניין שחרורו של יונתן פולארד. כך הבהירו היום בבית הנשיא, לנוכח העצומה המבקשת ממנו להעלות את עניין פולארד במפגשו הבא עם נשיא ארה"ב.

פרס ואובמה בפגישתם האחרונה (צילום: משה מילנר לע"מ)
פרס ואובמה בפגישתם האחרונה (צילום: משה מילנר לע"מ)

בעצומה, שעליה חתמו היום גם גלעד שליט והוריו אביבה ונועם, נאמר: "כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארצות הברית החליט להעניק לך את מדליית החירות, שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדליה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל.

"עם זאת, ודווקא בשל הערכים הנעלים שמדליה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה, בה בעת שארצות הברית עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ-27 שנים, כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק".

למעלה מ-10,000 איש חתמו כבר על העצומה הזאת והם מבקשים מהנשיא שמעון פרס, עוד לפני שיקבל את המדליה, להפעיל את מלוא כובד משקלו הבינלאומי, כדי להביא לשחרורו של פולארד. "רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יהונתן וכלפי מדינתנו".

הנשיא פרס ייפגש ביום ראשון הקרוב עם חברי הכנסת אורי אריאל ורונית תירוש, אשר ביקשו להעביר באמצעות הנשיא מכתב עם 80 חתימות של חברי כנסת לנשיא אובמה, הקורא לו לשחרר את יונתן פולארד.

בבית הנשיא מדגישים, כי הנשיא פרס עובד יד ביד עם ראשי הוועד לשחרור פולארד במטרה למקסם את המאמצים להביא לשחרורו. במהלך השבוע האחרון התקיימה פגישה של הוועד לשחרור פולארד ובראשו אפי להב, יו"ר ארגון האקדמאים בירושלים, עם מנכ"לית בית הנשיא אפרת דובדבני ואנשי הצוות הבכיר של הנשיא, על מנת להגשים מטרה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן