Skip to content

האח הגדול הגיע לאל ג'זירה

סער סקלי, נציג השמאל הרדיקלי בבית האח הגדול, הגיע לראיון באל-ג'זירה רגע אחרי צאתו מבית האח, כדי לומר שבמבט לאחור, היום היה מסרב לשרת בצה"ל, שמדיניות ישראל אשמה בסבל הפלסטיני. סבל שאליו נפקחו עיניו רק כשלמד באוניברסיטה. האח הגדול כפלטפורמה נוספת לנרטיב הפוסט ציוני מאת אורה עריף כץ לא מפתיע שרשת הטלוויזיה הפופולארית של העולם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סער סקלי, נציג השמאל הרדיקלי בבית האח הגדול, הגיע לראיון באל-ג'זירה רגע אחרי צאתו מבית האח, כדי לומר שבמבט לאחור, היום היה מסרב לשרת בצה"ל, שמדיניות ישראל אשמה בסבל הפלסטיני. סבל שאליו נפקחו עיניו רק כשלמד באוניברסיטה.
האח הגדול כפלטפורמה נוספת לנרטיב הפוסט ציוני

מאת אורה עריף כץ

לא מפתיע שרשת הטלוויזיה הפופולארית של העולם הערבי , אל ג'זירה באנגלית, בחרה כפתיח לתוכניתה The stream  שהוקדשה למדיניות ישראל כפי שהיא נתפסת בקרב יהדות ארה"ב, דווקא בדברים שאמר סער בתכנית 'האח הגדול' על הטרור שמפעילה ישראל כלפי הפלסטינים:

"טרור זה הפעלה של כוח על אזרחים, על מנת לגרום לאימה.. מה קרה בבילעין, למה רצחתם מפגינים? כדי לשמר על אימה.. מי שמפעיל את האלימות ראשון, זה צה"ל" נשמע סקלי אומר לערן, שניסה לתהות מה קורה במקרים שבהם חיילי צה"ל צריכים, אולי, להתגונן. קולותיהם המתנגדים של דיירי האח הגדול עומעמו אם לא הושתקו לחלוטין בטכניקה של אישוש הנרטיב, שזכה לחיזוק נוסף בראיון הישיר עם סער (באמצעות סקייפ) שבו ציין כי נבחר לאח הגדול בשל כך שהוא מייצג סטריאוטיפ מסויים בחברה הישראלית: "הם חיפשו שמאל קיצוני וכך הגיעו אלי", סיפר תוך תיאור הבדלנות מרצון שהוא חווה, כתושב אשקלון, לאחר שהוא מביע את דעותיו והנמקה להימצאותו בבית האח: "כדי להעביר את ההיבט הפוליטי".

אבל, כמי שיורה לעצמו ברגל, דווקא הדברים הללו קעקעו את הטענה שניסו לקבע באל ג'זירה על פגיעה בחופש הדיבור בישראל. מעניין מה היה קורה עם סער היה, למשל, אותו בלוגר פלסטיני שנעצר על ידי הרשות הפלסטינית בגלל שהעז למתוח ביקורת נגד השחיתות – וזה קרה רק השבוע.

2 Comments

  1. ישער
    11 באפריל 2012 @ 12:00

    הבעיה היא החשיפה הענקית שנותנים האחראים לתוכנית האח הגדול לאנשים כמו סער.
    הם מחפשים דם. סער הוא פוטינציאל אדיר לדם .
    באוכלוסיה הוא זניח מבחינה מספרית . החשיפה הופכת אותו לבלון ענק .
    הבעיה שהוא הופך לחלק ממנגנון הפצת השנאה נגד ישראל.
    האחריות כולה מוטלת על עורכי התוכנית "האח הגדול " .
    הם מחפשים דם "רעיוני" והם יגרמו לשפיכות דם אמיתית.

  2. חגי קמרט
    11 באפריל 2012 @ 10:57

    נו באמת, אז הוא אמר, אז מה? מי הוא הסער הזה אפילו לא שמינית טיפה בים.במקרה היה בתוכנית המטומטמת שהיא בעצם במקרו פרודיה על אלוהים והדתיים למיניהם, והשמיע את הקול השמאלני הקיצוני שכולנו מכירים אותו. אז מה? חידש דבר מה? כלום. לא ראוי להתייחסות כלל וכלל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן