Skip to content

הטיל הצפון-קוריאני לפני שיגור. פיונגיאנג מתעקשת: למטרות שלום בלבד

עיתונאים זכו לקבל הצצה בטיל, שעה שפיונגיאנג מנסה לשכנע כי אין מדובר בהסוואה לניסוי בעל אופי צבאי. משקיף אירופי טוען: ממה שראיתי באתר, אין כל מקום לדאגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיתונאים זכו לקבל הצצה בטיל, שעה שפיונגיאנג מנסה לשכנע כי אין מדובר בהסוואה לניסוי בעל אופי צבאי. משקיף אירופי טוען: ממה שראיתי באתר, אין כל מקום לדאגה

מאת גרשון גירון

שיגור למטרות שלום?
שיגור למטרות שלום? הטיל הצפון קוריאני באתר השיגור

הטיל הצפון-קוריאני ממשיך לעורר תשומת לב בינלאומית. בראשית השבוע אפשרה פיונגיאנג לעיתונאים לצפות לראשונה בהכנות לשיגור הטיל באתר שבדרום מערב המדינה.

בחודש עבר הודיעה צפון קוריאה כי בין ה-12 ל-16 בחודש זה תשגר לחלל טיל נושא לווין לציון יום הולדתו ה-100 של מייסד המדינה, קים איל סונג. יום הולדתו, ה-15 באפריל הוא יום חג רשמי במדינה.

"אם תסתכלו במו עיניכם, תוכלו לשפוט האם זהו טיל בליסטי, או מתקן לשיגור לווין לחלל" אמר לכתבים מנהל אתר השיגור בצפון-קוריאה, ז'אנג מיונג ז'ין, כשהוא מעביר את דבריו באמצעות מתורגמן, והוסיף: "לכן הזמנו אתכם לאתר השיגור הזה".

בפני העיתונאים – שלא הורשו להכניס לאתר מחשבים או טלפונים סלולאריים, אך הורשו לצלם – הוצגו מרכז הבקרה והחללית, שלדברי מנהלי האתר תשוגר לחלל. הטיל עצמו, הצבוע בצבעי הלאום, לבן, אדום וכחול – מתנשא לגובה של כ-30 מטרים.

פיונגיאנג טוענת שהשיגור נועד לצרכי שלום, אך יפן, ארצות הברית ודרום קוריאה רואות בשיגור מסווה לניסוי טיל בליסטי ארוך טווח.

שיגור הטיל ארוך הטווח יפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרות על המשך הפעילות הזו. ארצות הברית הגיבה לכך בהשעותה עסקה לאספקת מזון למדינה הרעבה, שנחתמה תוך התניה מפורשת שניסויים כאלה לא יתבצעו עוד. יפן, מצדה, כבר הודיעה שתיירט כל חלק של הטיל שיחדור לתחומה.

מנהיגים מכל רחבי העולם דוחקים בצפון קוראים לבטל את השיגור, אך פיונגיאנג מסרבת לסגת בטענה שהוא נועד לצרכים מדעיים. בפעם האחרונה שצפון-קוריאה ערכה את מה שהיא מכנה שיגור לווין, באפריל 2009, גינתה מועצת הביטחון את המעשה ודרשה שלא יישנה עוד.

משקיף אירופי עצמאי, שביקר באתר השיגור, אמר שלא ראה שום אות מעורר דאגה. "אני לא יודע מה הם רוצים לעשות בעתיד, אך מה שרואים היום הוא אתר שיגור לוויינים לחלל", אמר המשקיף, כריסטיאן לארדייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן