Skip to content

עו"ד של השוטר היורה: הייתה כאן ממש סכנת חיים לשוטרים

מח"ש עדיין בודקת את נסיבות תקרית הירי, בה נורה צעיר הולנדי בבת ים על ידי שוטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מח"ש עדיין בודקת את נסיבות תקרית הירי, בה נורה צעיר הולנדי בבת ים על ידי שוטר

מאת אליק מאור

"הוא היה בסכנת חיים ממשית ולכן הוא ירה", אמר הבוקר עו"ד גיל דחוח, פרקליטו של השוטר שירה באזרח ההולנדי אתמול בבת ים. במח"ש ממשיכים לבדוק את נסיבות הירי באזרח ההולנדי. שוטרים שהגיעו בעקבות קריאת מצוקה של מארחי הצעיר, לבניין בו הוא שהה, נאבקו בו ובמהלך המאבק ירה בו אחד השוטרים מטווח קצר ופגע בו קשות. השוטר היורה נחקר כל הלילה במח"ש. הבוקר נערך דיון בעניינו של הצעיר בבית המשפט בתל אביב והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. הוא נחשד באיומים ובתקיפת שוטרים.

עו"ד גיל דחוח. (צילם: גל חרמוני)
עו"ד גיל דחוח. חשש שיתאבד (צילם: גל חרמוני)

לשאלת מגפון הגיב עורך הדין של השוטר היורה: "המאבק היה קשה ואלים. האיש הוא גדול וחזק ומומחה באמנות הלחימה  טאקוונדו הקוריאנית (בתרגום חופשי: "דרך החיים של הבעיטה והאגרוף",  א.מ). המאבק היה במקום צר, בחדר מדרגות, בסמוך לגג. הם התיזו עליו גז פלפל שלא השפיע עליו. הוא נאבק בהם קשות והם חשו שהגז מתחיל להשפיע עליהם. היה שלב שחששו שהוא יצליח להשתלט על האקדח. נוצרה סכנת חיים ממשית לחייהם, לא נותרה ברירה לשוטר אלא לירות בו".

האזרח שנורה לא היה מצויד בכלי תקיפה כלשהו. עדי ראיה סיפרו לאחר מכן, כי למרות פציעתו, המשיך הפצוע להתפרע גם באמבולנס שפינה אותו לבית החולים ולכן נאלצו שוטרי היס"מ לאזוק אותו גם שם.

עו"ד דחוח אמר עוד על נסיבות המאבק בהולנדי, שהיה חשש שהוא ינסה לקפוץ מהגג ולהתאבד ולכן ניסו השוטרים לעצור מבעדו להגיע לגג. לאחר שנורה הוא הוחש במצב קשה לבית החולים וולפסון, שם הוא מתאושש מניתוח. מצבו מוגדר עדיין קשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן