Skip to content

בית המשפט שיחרר לאלתר את ההולנדי שנפגע קשה מירי שוטר

אין ראיות ועילה להארכת מעצרו לבקשת המשטרה, קבעה השופטת ומתחה ביקורת על המשטרה שלא הציגה את דוחות השוטרים המעורבים בפרשה. מצבו של נפגע הירי מוסיף להיות קשה. פרקליט הסנגוריה הציבורית: זהו מקרה של אלימות משטרתית קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין ראיות ועילה להארכת מעצרו לבקשת המשטרה, קבעה השופטת ומתחה ביקורת על המשטרה שלא הציגה את דוחות השוטרים המעורבים בפרשה. מצבו של נפגע הירי מוסיף להיות קשה. פרקליט הסנגוריה הציבורית: זהו מקרה של אלימות משטרתית קשה

מאת אליק מאור

"אין עילה למעצרים", כתבה השופטת, הדסה מאור, מבימ"ש מחוזי בת"א, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של התייר ההולנדי (32), שנורה בבטנו מטווח קצר אתמול בבת ים במהלך העימות עם השוטרים. היא סירבה לבקשה זאת ושיחררה אותו בעודו שוהה במצב קשה, מורדם ומונשם, במיטתו שבבית החולים. השופטת מתחה ביקורת נוקבת על כך שלא הובאו בפניה דו"חות של השוטרים המעורבים.

"הוא היה בסכנת חיים ממשית ולכן הוא ירה", אמר הבוקר עו"ד גיל דחוח, פרקליטו של השוטר שירה באזרח ההולנדי אתמול בבת ים. במח"ש ממשיכים לבדוק את נסיבות הירי באזרח ההולנדי. שוטרים שהגיעו בעקבות קריאת מצוקה של מארחי הצעיר, לבניין בו הוא שהה, נאבקו בו ובמהלך המאבק ירה בו אחד השוטרים מטווח קצר ופגע בו קשות. השוטר היורה נחקר כל הלילה במח"ש.

הבוקר נערך דיון בעניינו של הצעיר בבית המשפט בתל אביב והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. הוא נחשד באיומים ובתקיפת שוטרים בעת מילוי תפקידם. נציגי המשטרה טענו גם, כי ההולנדי השתולל וטען שחייזרים השתלטו עליו. מסיבות אלו ביקשה המשטרה להאריך מעצרו בשבעה  ימים וכאמור בקשה זו נדחתה.

לשאלת מגפון הגיב עורך הדין של השוטר היורה: "המאבק היה קשה ואלים. האיש הוא גדול וחזק ומומחה באמנות הלחימה  טאקוונדו הקוריאנית (בתרגום חופשי: "דרך החיים של הבעיטה והאגרוף",  א.מ). המאבק היה במקום צר, בחדר מדרגות, בסמוך לגג. הם התיזו עליו גז פלפל שלא השפיע עליו. הוא נאבק בהם קשות והם חשו שהגז מתחיל להשפיע עליהם. היה שלב שחששו שהוא יצליח להשתלט על האקדח. נוצרה סכנת חיים ממשית לחייהם, לא נותרה ברירה לשוטר אלא לירות בו".

האזרח שנורה לא היה מצויד בכלי תקיפה כלשהו. עדי ראיה סיפרו לאחר מכן, כי למרות פציעתו, המשיך הפצוע להתפרע גם באמבולנס שפינה אותו לבית החולים ולכן נאלצו שוטרי היס"מ לאזוק אותו גם שם.

השופטת נאור ציינה, כי לא מצאה כי "יש בידי המשטרה ראיות המבססות חשד סביר" לכל האמור לעיל והחליטה לשחררו לאלתר. בעניין מצבו הנפשי ציינה השופטת, כי "קיים חשד לפיו התייר ההולנדי תקף תקיפה קלה את המתלוננים שהזעיקו את המשטרה".

לעניין דו"חות השוטרים שלא הוגשו, הגיב נציג המשטרה ואמר כי הם לא הוגשו כי השוטרים עצמם נפגעו באירוע. עו"ד דחוח אמר עוד על נסיבות המאבק בהולנדי, שהיה חשש שהוא ינסה לקפוץ מהגג ולהתאבד ולכן ניסו השוטרים לעצור מבעדו להגיע לגג. במהלך הלילה שעבר נערך בידי המשטרה שחזור הירי בזירה עצמה. השוטר נחקר על ידי מח"ש עד לפנות בוקר. ממח"ש נמסר לתקשורת, כי החקירה נמשכת וכי שני השוטרים המעורבים בה, נחקרו ושוחררו.

עו"ד שר יעקובי מהסנגוריה הציבורית הגיב לנושא ואמר כי "זהו אירוע מצער של אלימות משטרתית מאוד קשה, כשבעקבות אירוע מינורי בו הוזעקו שוטרים, מצא החשוד את עצמו מול שני שוטרים עם אקדחים שלופים ואנו מקווים כי החשוד שנמצא במצב קשה יצא מזה חי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן