Skip to content

אימון קרבי של חיילי מילואים בוטל עקב קיצוץ בתקציב

חיילים שזומנו למילואים לפני שלושה שבועות קבלו השבוע מכתב התנצלות ממח"ט המילואים, בו התנצל על האימון שבוטל. דובר צה"ל: "צה"ל עושה ככל שביכולתו על-מנת למנוע פגיעה בכשירות המבצעית ובמוכנות הכוחות ללחימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילים שזומנו למילואים לפני שלושה שבועות קבלו השבוע מכתב התנצלות ממח"ט המילואים, בו התנצל על האימון שבוטל. דובר צה"ל: "צה"ל עושה ככל שביכולתו על מנת למנוע פגיעה בכשירות המבצעית ובמוכנות הכוחות ללחימה"

מאת אליק מאור

חיילי מילואים  שזומנו לאימון מילואים בבסיסי צאלים בדרום, קבלו השבוע מכתב ממפקד החטיבה בה הם משרתים, אל"מ נוחי מנדל, והתבשרו כי הוא נאלץ לבטל את האימון עקב קיצוץ בתקציב תכנית העבודה השנתית של צה"ל. כך חשפה הבוקר כרמלה מנשה, כתבת רשת ב'.

המח"ט פנה לחיילים והתנצל על כך שהביטול בא בהתרעה כה קצרה, בסמיכות למועד האימון. בגדוד המילואים לו נועד האימון התעוררה תרעומת רבה ואף הועלו שאלות בגין כשירות הגדוד הקרבי של חטיבת בקעת הירדן ותמיהה בדבר "קיצוץ לכאורה", שנכנס לתוקף מאז קיבלו חיילי המילואים את הצו לפני כשלושה שבועות.

חיילים בגדוד חשים שמישהו משתמש בהם, כדי ללחוץ על הממשלה לאשרר תקציב או תקציב נוסף למשרד הביטחון. הם חושבים שמדובר בעז שהוכנסה הביתה בכוונה, על מנת להוציאה בזמן המתאים. "האם כך מיישם צה"ל את דו"ח וינוגרד ולקחי מלחמת לבנון השנייה"? שואלים בגדוד.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מתאים את פעילותו בהתאם לתקציב העומד לרשותו כיום, עם זאת, צה"ל עושה ככל שביכולתו על-מנת למנוע פגיעה בכשירות המבצעית ובמוכנות הכוחות ללחימה."

2 Comments

  1. טלי איציק גרופית
    11 באפריל 2012 @ 18:44

    כן, בהחלט. ברק יודע לשחק בקקה.. ומתחתיו למדו את הכללים. כעת הם מחייכים בחצי פה ומככחים ידיים. שחיתות אמרנו? הון שלטון עולם תחתון? אמרנו? כן כבר אמרנו.. גרוע שזה חודר ומחלחל לצה"ל.

  2. דן
    11 באפריל 2012 @ 8:30

    קשקוש פופוליסטי יותר מופרך מזה קשה להמציא , תקציב של אימון ״נעלם״ תוך שלושה שבועות ?? נו באמת . אפילו בברדק הצה״לי התכנון קצת ארוך יותר. ועוד אימון של ״ירוקים״ ? בקושי שעת טיסה. הספין מסריח פה למרחוק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן