Skip to content

רעש נוסף התחולל סמוך למוקד הראשון, עוצמתו 8.2 בסולם ריכטר

בעקבות רעש בעוצמה 8.7 בסולם ריכטר, שפקד את צפון האי סומטרה, אומר נשיא אינדונזיה: "עד כה לא דווח על גלי צונאמי שהגיעו לחופי המדינה, אבל אנו דרוכים". רעשי משנה בעוצמות גבוהות ממשיכים להרעיד את האזור. אלפי תיירים ישראלים שוהים בחופשת הפסח בתאילנד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות רעש בעוצמה 8.7 בסולם ריכטר, שפקד את צפון האי סומטרה, אומר נשיא אינדונזיה: "עד כה לא דווח על גלי צונאמי שהגיעו לחופי המדינה, אבל אנו דרוכים".  רעשי משנה בעוצמות גבוהות המשיכו להרעיד את האזור. אלפי תיירים ישראלים שוהים בחופשת הפסח בתאילנד

 מאת גרשון גירון 

אזור הרעש האוקיינוס ההודי
אזור הרעש האוקיינוס ההודי

רעידת אדמה חזקה הורגשה לחופי אינדונזיה, בעוצמה 8.7 בסולם ריכטר, בשעות הצהריים. מוקד הרעש, אחד החזקים בהיסטוריה, ממערב לאי סומטרה.

"המצב במחוז בנדה אצ'ה נמצא בשליטה, ניכרת מעט בהלה אך התושבים יכולים לעלות לאזורים גבוהים יותר," הוסיף הנשיא, סוסילו מבאנג יודהויונו, לדברי סוכנות רויטרס. הנשיא הורה על משלוח צוותי חירום לאזור, שהוחרב על ידי גל צונאמי עצום בשנת 2004, בעקבות רעידת האדמה שהתחוללה אז.

רשת הטלוויזיה MSNBC דיווחה, שאזהרת צונאמי פורסמה בצהריים ב-16 מדינות באזור האוקיינוס ההודי. רעש האדמה הורגש בין השאר גם בסינגפור, בתאילנד ובדרום הודו. רשויות הודו פרסמו אזהרת צונאמי לאיי אנדמן וניקובר, ולאזורי חוף טמיל נאדו, ואנדרה פראדש. אחר הצהריים הוסרה אזהרת הצונמי אך החופים המועדים לכך פונו ליתר ביטחון.

אנשים מחפשים את קרוביהם בעקבות רעידת האדמה
בהלה בבנדה אצ'ה. אנשים מחפשים את קרוביהם בעקבות רעידת האדמה

המכון הגיאולוגי האמריקני (U.S. Geological Survey) הודיע, כי מוקד הרעש היה כ-20 ק"מ מתחת לרצפת האוקיינוס, כ-430 ק"מ מבנדה אצ'ה, בירת מחוז אצ'ה.

רעש אדמה שהתחולל סמוך לאזור זה, בעוצמה 9.1 בסולם ריכטר ב- 26 בדצמבר 2004, גרם לצונאמי באוקיינוס ההודי, ול-230,000  קורבנות, רובם במחוז אצ'ה.

בשלב הזה לא ידוע על נפגעים בנפש או על נזק גדול לרכוש. רעשי משנה בעוצמות גבוהות ממשיכים להרעיד את האזור ואזהרות הצונמי נמשכות.

עירית רוזנבלום מוסיפה: הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, אומר שאלפי ישראלים נמצאים כעת בתאילנד, בעיקר בשל חופשת הפסח. "אם חלילה יהיה צונמי כמו בשנת 2004, תהיה לכך השפעה מהותית על התיירות הישראלית לתאילנד", הוא אומר.

לדברי יהודה זפרני, משנה למנכ"ל חברת אופיר טורס, כרגע אין עדיין בקרב הישראלים פאניקה ובשלב זה אין ביטולים ושינויים בהזמנות. "מניסיון קודם, תאילנד לא תיפגע מבחינה תיירותית בטווח הארוך, וגם אם חלילה אכן המדינה תיפגע והצונמי יגיע, תיפגע התיירות הישראלית בטווח הקצר לאיים, כפי שקרה בעבר, אבל לא לבנגקוק ולצפון המדינה", מוסיף זפרני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן