Skip to content

אסאנג' כפלטפורמה להכשרת הקרמלין: מוויקיליקס לטוק שואו חדש

על רקע השממון התקשורתי העולמי של תכניות בידור ירודות ותכניות ריאליטי, ג'וליאן אסאנג' קיבל במה בערוץ טלוויזיה של הקרמלין הרוסי (RT- Russia today ) המשדר באנגלית. זו תהייה תכנית פרובוקטיבית, כך מבטיחים לנו, שבה יפתחו אנשים את חרצובות לשונותיהם. הפנייה לעולם המערבי, כמו באל ג'זירה באנגלית, היא כלי בידי משטר פוטין המגונן על הגרעין האיראני ונמנע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע השממון התקשורתי העולמי של תכניות בידור ירודות ותכניות ריאליטי, ג'וליאן אסאנג' קיבל במה בערוץ טלוויזיה של הקרמלין הרוסי (RT- Russia today ) המשדר באנגלית. זו תהייה תכנית פרובוקטיבית, כך מבטיחים לנו, שבה יפתחו אנשים את חרצובות לשונותיהם. הפנייה לעולם המערבי, כמו באל ג'זירה באנגלית, היא כלי בידי משטר פוטין המגונן על הגרעין האיראני ונמנע מגינוי משטר אסד בסוריה- וכך צריך להתייחס אליו 

מאת אורה עריף כץ

 קצת מאכזב לשמוע שאסאנג', מייסד וויקיליקס, נאלץ להשתמש בערוץ כזה ככלי להפצת תכנית הראיונות שלו  The world tomorrow וככלי להעצמת האשליה שדווקא רוסיה היא נציגת חופש הביטוי האולטימטיבית. טוק שואו שהסנונית הראשונה ומעוררת הסקרנות שלו תוקרן ביום שלישי  ה-17 בחודש, שהוא היום החמש מאות לסדרת החרמות נגד וויקליקס על ידי גורמים פיננסיים כבדי משקל כוויזה מאסטרקארד ופיי-פאל.

הנה דברים שאומר אסאנג' לקראת שידור תכניתו:

עתה הוא חוגג את הצלחתו לפרוץ את חומת הברזל דווקא ממוסקבה, עם הבטחות מפליגות לערוך ראיונות עם דמויות שנויות במחלוקת ששמותיהן נשמרים חסויים, כדי ליצור את הבאזז, כפי שמסבירה העורכת הראשית של הערוץ הרוסי מרגריטה סימוניאן. 
סימוניאן הסבירה בראיון פרומו לתכנית החדשה כי ערוץ RT מגבש לו קהל בינלאומי של אנשים פתוחים השואלים את עצמם מה הם רואים במדיה של המיינסטרים. 'סיפקנו לג'וליאן פלטפורמה להגיע לעולם ונתנו לו חופש מערכתי מוחלט. הוא בהחלט האיש הנכון להביא דעות אלטרנטיביות לצופינו ברחבי העולם' הסבירה. בין המרואיינים ה'בלתי צפויים' כפי שמבטיחה התכנית, נמנים מהפכנים, פוליטיקאים, אמנים ואינטלקטואלים. התכנית תופץ אגב, לא רק בשפה האנגלית אלא גם בערבית ובספרדית, בשידור סימולטני מוושינגטון ומממוסקבה. סימוניאן הבטיחה באותה הזדמנות כי התכנית הראשונה, ובמיוחד האורח הראשון בה יעוררו, בלי ספק,  גל קריאות לסגירתה של התכנית, 'במיוחד מצד כמה אישים ניציים שמייחסים כבוד מועט לחופש הדיבור'. אסאנג' עצמו, אמר במשדר הפרומו כי התכנית תקצה מקום לאנשים שבדרך כלל אינם זוכים להתראיין כלל ' וכי רוב מה שאמרו לו מרואייניו, לא היה יכול להיות מושמע בטלוויזיה של המיינסטרים'. מהדברים משתמעת הבטחה לשערוריה בינלאומית, לא פחות. אסאנג' טען בראיון המקדים לתכנית, כי מנסייונו הרע בעבר למד כי רבים מהדברים שניסו לדווח באמצעות וויקיליקס עוותו ולא זכו לפרסום הוגן בתקשורת המיינסטרים. מבין הרשתות הבינלאומיות, טען, שתי היחידות שפרסומיהן היו מדוייקים, היו, לדבריו, אל ג'זירה ו- RT.
המוטיבציה של אסאנג' ברורה. איחוד המוטיבציות עם הקרמלין, מטריד. ערוץ RT הרוסי הוא למעשה כלי להאדרת המשטר הרוסי. הוא מופץ בקרב 430 מיליון מנויים וזמין ברשת האינטרנט אונליין.

אסאנג', יליד אוסטרליה, שאיתגר את המערב ובעיקר את ארה"ב, בשורת פרסומים מביכים של מסמכים סודיים, שוהה במעצר בית באנגליה ונאבק נגד הסגרתו לשבדיה סביב חשדות להטרדה מינית. את שתים עשרה התכניות הראשונות הקליט באנגליה כשהערוץ הרוסי מפמפם אותן בהודעות לעיתונות. להגיד שהם לא מצליחים לגרות את הדמיון ולעורר ציפיות? הם בהחלט מצליחים לעשות זאת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן